katje

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavd, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach wat een moppies! Ik vind die zwarte geweldig. Ik zou hem zo in huis willen hebben maar helaas moet ik ook denken aan mogelijke dierenartskosten welke ik nu al lastig kan dragen met 2 katten.....

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    heb er al drie, heb er al drie, niet te lang naar kijken, heb er al drie.. smelt

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hmmm katje naar Tsjechie laten gaan zo klein.....daar hebben ze toch ook wel katjes lijkt me? Ik zou het niet doen, officieel moet je een gezondsheidsverklaring van een dierenarts en volledige enting (vaak ook Rabies) hebben om een dier mee naar het buitenland te kunnen nemen.

Zou lekker een huisje in de buurt zoeken voor het beestje en tegen die mensen zeggen dat ze beter in Tsjechie een katje kunnen zoeken voor die vrienden (omdat dit in de papieren gaat lopen voor ze)

En aaawww Zwartjes zijn juist zo lief!!! (nee nee neeeeeeee ik neem hem niet, heb al een zwartje.....en 10 andere katten ;))

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    al is ie paars maakt mij dat nou uit.
    Heb liever de zwarte dan de cyper maar oke dat ben ik

5. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik vind het een raar verhaal. denk inderdaad dat kitten gebruikt zal worden als slangenvoer...

*ziet foto's*
    ahhh wat een scheetjes!
    ik wil ze zo in huis halen :D (zij het niet dat mijn man mij vermoord ;) we zitten al vol met twee katten en twee honden)
    vooral die zwarte! iieeekks, ik wist dat ik hier niet moest kijken :p

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Oehh wat een schatjes!! Hier ook een zwarte, snap nooit wat daar een probleem van is. Onze zwarte heeft ook een schattig klein wit befje en is echt prachtig (alleen super ondeugend!)

Maar om op je onderwerp te komen, zou het ook niet doen! Zoals je zegt, je wil dat ze goed terecht komen en hier weet je dat nooit zeker. Misschien een briefje bij de dierenarts ophangen? Dan weet je zeker dat er dierenliefhebbers naar kijken.

Ik heb overigens een collega die op zoek is naar katjes voor over een paar weken. Zal ik haar eens peilen voor je?

Groetjes

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Is dat niet een fabeltje dat kittens als slangenvoer dienen? Gaan mensen serieus kittens voeren aan slangen? :$ Waarom, wat is het nut daarvan? Het is toch veel makkelijker/praktischer om ze "gewoon" voer te geven? :(

Ik hoop dat je je katjes kwijtraakt TS! Laat je moeder poes hierna wel steriliseren? ;)

8. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    ja dat zeker weten.maar moest wachten tot 9 weken zei de da? ze blijft tot die tijd wel binnen hoor

9. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    Graag al je wil:)

10. Sassie87

Sassie87 Actief lid

29 mrt 2011
    128
    2
    18
    Vrouw
    NULL
    Ah Gossie wat een super mooie Kittens. tis dat ik er al 2 heb en super gek met ze ben en mijn man ook niet meer dan 2 wil. anders had ik ze allemaal genomen:D

Mijn katten zijn beiden raskatten en deze mocht ik pas ophalen na 13 weken. omdat ze dan deels opgevoed zijn door moeder kwa kattenbak, eten enzo. ;)

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Zal haar gelijk een smsje sturen!! Misschien kan je me een pb sturen waar je woont?

12. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    heb je gepbt:)

13. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ben ik nu de enige die het niet vreemd vind dat iemand uit Tjechie op dit moppie is gevallen? Er wonen daar ook mensen die lief zijn voor dieren hoor. Ik zat een aantal jaar terug in het vliegtuig naar Amerika en daar was een meisje die nam ook een poesje mee uit Nederland daar naar toe.

Iemand uit Nederland kan net zo goed nare bedoelingen hebben hoor. Misschein die mensen langs laten komen en kijken hoe ze op je beestje reageren, misschien zijn ze wel hartstikke lief. Voelt het dan nog niet goed dan kan je altijd nog nee zeggen.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee hoor, het gebeurd echt.
    Niet bij mij, ik heb geen slangen en ik moet er ook niks van hebben, maar een vriendin van vriendin van mij had slangen en die kregen kittens.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ik zou haar ook niet daar heen sturen, ookal zou er misschien wel goed gezorgd voor worden...het zou blijven knagen.
    onze hond komt uit die die streken weg en heeft het daar alles behalve goed gehad dus voor mij een echte no go!
    maargoed ik zie dat het goed gaat komen hier :)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    OMG, dat méén je niet?! :$ Dus die "vriendin" van jou ging zg. als dierenliefhebber ergens kittens halen om die vervolgens levend te voeren aan haar slangen?! :$ Ik kan veel hebben, maar hier word ik echt ter plekke kotsmisselijk van. Heeft dat pokkewijf geen geweten of zo, hoe kan je dat over je hart verkrijgen, arme katjes. Wat een manier om dood te gaan zeg.....:x

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ben het met je eens hoor! :)

18. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Of ze de slang nou konijntjes. muizen, kuikentjes of katjes voert, het zijn allemaal levende diertjes.
    Slangen moeten nu eenmaal ook eten.
    Vaak zijn katjes gratis af te halen en moet je voor konijntjes of muizen betalen. Niet dat ik dat ooit zo doen. Ik heb geen huisdieren en dus ook geen slang.

En als je het katje meeneemt naar het buitenland kan ts niet meer controleren hoe het met het beestje is. Wat ze hier in nl wel kan.

19. oxbow

oxbow Niet meer actief

Zou het zelf ook niet doen, ook al kan iemand het met goede bedoelingen mee willen nemen.

Maar wat een moppies ik heb al een nest van 5 lopen en hier blijft er 1 en 1 moet ik er nog kwijt, maar hier gaan ze niet gratis weg en worden ze geent .
    Wij hebben er dan ook 4.
    Maar ik zou verder opzoek gaan naar een baasje voor hem.

Hier gaan de kittens met 10 weken weg, officieel gaan ze normaal met 12 weken weg hier,maar vanwege de ophande zijnde bevalling gaan er 2 eerder en 2 gaan pas met 15 weken weg.

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou hem ook niet naar Tsjechië meegeven, tenzij de mensen hem zelf kwamen ophalen. Hier een raskitten welke in Duitsland woont bij een fokker. Deze kwamen haar zelf ophalen en vooraf heel veel gecorrespondeerd over haar.

En ja, kittens worden gevoerd aan slangen, maar ook gebruikt voor dierproeven. Daarom ook nooit en te nimmer je kittens/katten gratis weggeven. Gewoon een symbolisch bedrag voor vragen. Mensen die dat er niet voor over hebben, hebben die dan wel geld voor de dierenarts?
    Heb hier eens iemand gehad die wilde op afbetaling betalen (zo duur waren ze niet) of mensen die het te duur vonden...en wat doen die mensen dan als het kitten ziek wordt, ingeënt moet worden etc? Nee, bedankt...dan maar liever hier nog wat langer. En overigens nooit problemen gehad met het vinden van goede thuizen voor de kitties, ook niet voor de zwartjes. :)

En kittens zouden altijd tot minimaal 13 weken bij de moeder en broertjes/zusjes moeten blijven ivm de mentale ontwikkeling. Er komen veel minder gedragsproblemen voor bij katten die deze start gemaakt hebben. Mensen die een kitten niet willen, omdat hij dan wat ouder is, ook gewoon overslaan...hebben er geen sjoege van. :cool:

Deel Deze Pagina