En hoe bevallen de totsbots tot nu toe? Ik zou inderdaad geen nieuwe mt 1 bijkopen want die gebruik je maar tot een maand of 10 of zo mijn zoontje is nu 8 mnd en past ze nog wel. Ik zou dan eerder rainbow tots (zonder klitteband) of fluffles kopen mt 2 (zijn ook van totsbots) en kan je kleiner vouwen en bij de fluffle kan je de inlegger eruithalen. Je kan deze luiers dan voor 's nachts gebruiken. Als je 2e hands mt 1 op de kop kan tikken dan zou ik dat wel doen of zelf proberen te maken als je een beetje handig bent.
Ze bevallen erg goed! Ik heb de 6 die ik had nu al een aantal keer gebruikt. Verder heb een set 2e rainbow hands tots bots met klittenband maat 1 op de kop getikt en heb die vandaag binnen gekregen. Ga ze dus meteen ff een keer wassen en dan de droger in. Gaat ze vanaf morgen volledig over op katoen Heb nog wel 2 pakken pampers liggen maar die gebruik ik wel voor in de luiertas als we een dagje weggaan of voor bij opa en oma Ik heb ook die inlegvelletjes op rol van kaatje katoen en die uit een doosje van popolini. Raad jij aan om die altijd te gebruiken of pas later ls ze meer vaste ontlasting krijgen (geef nu nl borstvoeding en ze heeft 1 x p/d een luier met dunne poep) Ik heb ze tot nu toe nl wel gebruikt maar wel de velletjes doormidden geknipt omdat ze nog zo groot zijn en omdat er op staat dat je ze niet dubbel mag gebruiken. Ik heb trouwens er ook een fleeche totsbots overbroekje bij voor snachts, moet je die van tijd tot tijd wassen met zo'n speciaal wasmiddel ? Of geldt dat alleen voor de wolbroekjes?
Hoi, de inlegdoekjes gebruikte ik al vanaf het begin. Wat ik ook doe is dat ik de billendoekjes (als er geen poep op zit) ook mee was en die gebruik als inleggers, die zijn veel zachter dan de speciale inleggers. De inleggers als die niet bevuilt zijn kan je ze ook wassen en hergebruiken. Als ze erg pluizig worden doe ik ze weg of gebruik ik ze als eerste doekje om de ontlasting weg te poetsen (scheelt weer natte doekjes). De fleece broekjes kan je gewoon met de was mee doen geen speciaal was middel eventueel een keer met was verzachter wassen (de luiers zeker NIET met wasverzachter wassen dit werkt nl water afstotend)
Als iemand geinteresseerd is ik heb 2 bambino mio overbroekjes maat XL te koop (te gebruiken voor Bambino mio en Kaatje Katoen systeem) en een set met 4 totsbots luiers en een overbroekje. De advertenties staan bij 'Te koop aangeboden'
Wij gebruiken nu bambinomio maar omdat onze kerel toe is aan een andere maat denken wij er ook aan om een ander systeem aan te schaffen. N.m. de Bamboozle. Nu ben ik bij een kaatje katoen consulente geweest en die adviseerde om de popolini overbroekjes te gebruiken, ik wil niet die met drukknoopjes dat lijkt mij niet echt kindvriendelijk. Dan kom je dus op de popolini met klittenband maar op de website van kaatjekatoen staat dat die geschikt zijn voor Kaatje Katoen luiers, hydrofiel- of andere vouwluiers. Volgens mij zijn de tots bots wraps dan het geschikst. Maar volgens de consulente niet. Welke overbroekjes gebruiken jullie en hoe bevallen die ?
Hoi, De Popolini broekjes met klitteband zouden weleens te smal in het kruis kunnen zijn voor de bamboozles. Maar ik heb de broekjes nooit in levende lijve gezien dus dat weet ik niet (wel van de bambino Mio broekjes die passen niet over de totsbots). Ik heb de totsbots broekjes alleen in maat 0 gezien en vond die wel fijn. Het lijkt me sterk dat de totsbots broekjes niet goed voor de totsbots luiers zouden zijn Mijn favoriet (en van vele wat ik heb gehoord) zijn de Mother Ease broekjes, Air Rikki en Air Flow. En ik moet zeggen dat de popperversies het fijnste zijn (kinderen kunnen ze niet los maken, sommige kinderen doen dat met klitteband wel) ik heb er geen problemen mee. Er zitten genoeg popperjtes om de maat in te stellen. (Zijn ook luchtiger dan de klitteband versie) De Air Rikki heeft trouwens klitteband. Mocht je op zoek zijn naar een Maatje L MotherEase Air Flow, mijn zus wilde er volgens mij een paar verkopen. Ze zijn nog zo goed als nieuw, nooit in de droger geweest en weinig gewassen. Ik heb ze niet nodig omdat ik er zelf al genoeg heb. Nu heb je trowuens nog geen L nodig, eerst maar M. Als je op een voorgevormde luier overgaat heb je trouwens aan 3 overbroekjes meer dan genoeg.
http://www.naturesnursery.ie/product_info.php?cPath=75_28&products_id=55 hier zie je de air flow en ze hebben hier ook de air rikki op staan.
Nemo ik gebruik ook de totsbots wraps hoor. Ik heb zowel tots bots rainbow luiers als bamboozle's. Ik vindt de bamboozle's wel fijn (erg zacht), ik heb ze met klittenband en met drukkers maar het klittenband vd bamboozle's plakt veel minder goed dan die van bijv de rainbow tots bots. Dus voor bamboozles zou ik zeker voor de drukknopen versie gaan! Enige nadeel van de bamboozles vindt ik de droogtijd. Op de lijn kost het meer dan 24 uur! Terwijl mijn rainbows er maar de helft vd tijd voor nodig hebben. Ook in de droger komen mijn rainbowtots er droog uit maar de bamboozles blijven vochtig en moeten dan dus alsnog aan de lijn nadrogen. Daarentegen nemen ze wel veel vocht op! Ik gebruik ze dan ook meestal snachts. Ik ben nu toevallig met iemand bezig om overbroekjes maat 1 en 2 (gebruik nu nog maatje 0) over te nemen en die zei ook dat de popolini broekjes erg fijn waren. Ik krijg vandaag nog foto's dus dan kan ik kijken om welke type broekje het gaat en zal gelijk ff vragen of ze goed over de tots bots/bamboozle's passen. Evt tip voor als je nieuw gaat kopen, in engeland zijn ze goedkoper en dat haal je er met de verzendkosten makkelijk uit!http://www.babykind.co.uk/ Ook staan er op e-bay veel complete pakketen met luiers in maat 2 (zowel nieuw als 2e-hands)
Bedankt voor de reacties. Bamboozle na 24 uur pas droog nou mijn luiers van nu als ik die binnen hang doen die er ook 2 dagen over om droog te worden. En ik wil graag een luier die veel vocht opneemt want volgens mij plast onze kerel behoorlijk (verschoon ongeveer om de 2 uur) Die bamboozles op die engelse site kosten 9 ond (zonder korting) dan kom ik nog op 13, nog wat uit. Is volgens mij niet echt veel goedkoper. Er zit trouwens wel verschil in de popolini broekjes met drukknoopjes en klittenband, bij de beentje van de de klittenband variant zit een extra stukje stof. Pf moeilijk uit te leggen zo. En ik heb de bamboozle gezien en vond die klittenband prima eigenlijk. Nou ik ga nog wel even op Ebay kijken. @MollyM: ik denk dat ik toch maar gewoon overbroekjes van kaatjekatoen doe. Bedankt voor je aanbod !
Om de 2 uur verschonen is inderdaad wel veel vindt ik. Hoe doe je dat snachts? Ik verschoon hier om de 4 uur (bij elke voeding) en dat gaat tot nu toe goed, soms randje vd romper nat maar verder geen doorlekken. Snacht een fleeche overbroekje en daar blijft ze ook mooi droog in. En als je 48 uur drogen gewend bent dan valt het inderdaad wel mee. En inderdaad de klittenbandsluiting vd bamboozle ziet er wel goed uit maar mijn ervaring is dat die na een paar keer wassen beetje krom gaat staan Ze sluiten daarna ook niet meer zo moi (blijft nog wel dicht zitten hoor maar toch) De drukknoopjes hebben een hele reeks verstelmogelijkheden en aan de binnenkant zijn ze rond en glad afgewerkt dus zacht voor het babyhuidje. Ze heeft ook nooit geen afdrukken of zo in haar buikje staan. Succes met shoppen Succes met zoeken
Haha ik verschoon ook bij elke voeding en dat ik overdag vaak om de 2 uur. S nachts laat ik gewoon de luier om, maar dan komt hij ook minder vaak.
oh dan snap ik het , dacht al dat hij zo nat was dat je hemd an tussendoor moest verschonen Knap trouwens hoor dat je dat volhoudt overdag om de 2 uur voeden.
@Spijkervrouwetje: Ach ja zal vanzelf wel eens wat minder voedingen worden. Heb je trouwens nog aan die dame gevraagd over haar ervaringen met popolini broekje en Bamboozle ?
Ja ze was er tevreden over. Ik heb ze inmiddels al in huis en ze passen goed over de bamboozles. Ze zijn ook iets dikker dan de tots bots overbroekjes en hebben een extra dikker stuk op de buik onder het klittenband stuk en hele goede afsluiting bij de beentjes. Ik ga ze binnenkort zelf uitproberen want Isa pas wat overbroekjes betreft al bijna niet meer in maatje 0 Ik laat wel weten hoe ze bevallen. (tot nu toe gebruik ik overigens een fleeche overbroekje van tots bots en daar blijft ze ook mooi droog in!
Ik had Bamboozle besteld en ik heb ze nu net binnen. Ze zitten al in de wasmachine. Ik heb ze overigens niet bij Kaatje Katoen weg, ik kon ze elders goedkopen krijgen. Wil je het adres Pb dan maar even. Ik ben benieuwd hoe ze straks bevallen.
Ik had al een topic geopend, maar werd hier naartoe verwezen. Mijn man en ik willen ook katoenen luiers als er een baby komt. Ik ben alvast wat aan 't rondsnuffelen geweest. Nu heb ik een paar vragen. Ik zie namelijk voorgevormde, voorgevouwen en ongevouwen luiers. Wat is het verschil tussen die laatste twee? Ik kom er niet achter op de sites zelf. En daarbij gebruik je toch veiligheidsspelden? Is dat geen enorm gedoe iedere keer? Zelf zit ik meer te denken aan voorgevormde. Maar ja, dan moet je er heel veel kopen (vouwluiers zijn er in één maat én goedkoper, de extra uitgaven zijn overbroekjes en e.v. inleggers). Zijn er mensen die ervaring hebben met beiden en die me advies kunnen geven. En waar zijn ze te koop voor een betaalbare prijs? Ik zag gisteren HEMA, maar ik heb op de HEMA-site gekeken en vond geen luiers. Hebben ze ze echt? (Is hydrofiel trouwens 't zelfde als katoen?) En hoeveel heb je er nodig als je om de drie dagen was? En heb je voor oudere baby's en nog niet zindelijke peuters evenveel of minder luiers nodig? Nou, succes met antwoorden, 't zijn nogal wat vragen. 't Idee kwam van mijn man en ik wil er wel in mee want 't scheelt wel geld, maar ik ben er een beetje onzeker over. Hopelijk kunnen jullie me dus helpen, want 't is wel even een flinke investering.
Hoi FreeWilly, ik ga er eens voor zitten, haha... Ik heb geen ervaring met voorgevouwen katoenen luiers die hierboven allemaal besproken worden. Die gingen ruim boven ons budget... Wij gebruiken de katoenen vierkante lappen. Inderdaad van de Hema en je kunt ze er echt kopen hoor . We gebruiken het volgende: - een stuk of 35 katoenen luiers - plastic strikslips - inlegvel (Allemaal bij de Hema te koop overigens) Ik gebruik geen veiligheidsspelden. Van de kraamverzorgster hebben we een techniek geleerd om met de strikslip de luier zo te knopen dat het niet nodig is. Heel handig. Wat je ook kunt doen als je veiligheidsspelden eng vindt is gewoon schilderplakband. Wassen doe ik 1 à 2 keer in de week. Ik schat dat als je om de drie dagen wilt wassen je wel een luier of 30 nodig hebt. Bij de Hema verkopen ze ze per 6 in een pak, ongeveer 7 of 8 euro per pak dacht ik (maar ik weet het niet zeker want ik heb ze gekregen). Dus ik denk dat je zo'n 40-50 euro kwijt bent aan deze luiers. Dan komen er nog de strikslips bij maar wij doen nu al 8 maanden met 1 pakje. De inlegvellen zijn niet per se noodzakelijk maar wel handig, ze nemen poep e.d. makkelijker op en dat scheelt weer in de was... Ik schat (maar dat moet je maar even narekenen) dat je voor het begin zo'n 60 euro kwijt bent. Als je de inlegvellen gebruikt ben je regelmatig een euro of 2,3 kwijt. Misshcien nog een keertje nieuwe strikslips. Ik gebruik een luier of 7, 8 per dag. Dat is hetzelfde als in het begin. Hydrofiel is niet hetzelfde als de katoenen luiers. Hydrofiele luiers gebruik je om af te drogen, in een badcape te doen, als spuugdoek in de wieg enz. het is heel zacht. De oogjesluiers waar ik het over heb zijn steviger en nemen meer vocht op. Ik ben er erg tevreden over. OK, je hebt meer was, maar met een baby erbij heb je zoveel was meer dat die luierwasjes er ook nog wel bijkunnen. Verder is het, zeker op de lange termijn, kostenbesparend. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld alle 5 de kinderen in dezelfde luiers gehad en ik gebruik ze nu weer... Daarnaast vind ik het milieuaspect ook belangrijk. Kortom, ik kan het je echt aanraden.
Voorgevouwen en ongevouwen ? Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb eerst de bambinomio gebruikt, die moet je dus wel vouwen. http://www.bambinomio.com/index.cgi?c=nl&l=nl&r=nl/ En ik gebruik nu Bamboozle van Tots bots. http://www.dekleinespruit.be/index.php? ... 9cda71faba of www.kaatjekatoen.nl De Bamboozle zijn wel duurder. Als je echt voor goedkoop wilt gaan zul je moeten doen zoals Stranger je uitlegt. Ik weet niet of je ook al weet wat voor voeding je gaat geven. Maar met bv schijnt het beste te zijn om fleeceinleggers te gebruiken. Ik gebruik ze nu sinds kort en dat bevalt me prima. De spuitpoep door de bv zou teveel afketsen op papieren inleggers en daardoor heb je kans dat er poep buiten het broekje komt. Dit vertelde de consulte van Kaatje Katoen mij en een vertegenwoordiger van Bambino mio. Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel.
Dank jullie wel. Van een beebje nog geen sprake hier, helaas weer ongie. Maar als het kan wil ik graag bv geven als we een kleintje krijgen.
Hoi, freewilly jammer joh maar wie weet volgende keer. Hydrofiele luiers zijn toch wel hetzelfde als katoen hoor, maar je gebruikt die alleen de eerste paar weken anders nemen ze te weinig op. Maar voor zo'n pasgeboren babytje die je om de 2 uur verschoond zijn ze prima. Ik had zelf een soort strikluier van de Hema (worden nu niet meer verkocht, wel op de marktplaats) kijk maar eens in mijn profiel. Die vond ik heel handig voor de eerste weken en die hoef je niet te vouwen. De voorgevouwen luiers zijn de kaatje katoen (of bambino mio) luiers. Het zijn hele dikke vierkante lappen die je alleen nog in drieen hoeft te vouwen. Ze hebben acht lagen en in het midden zelfs nog meer volgens mij (of juist vier en in het midden acht, ben ik even kwijt). Dus ze zijn niet echt 'voorgevouwen' Ikzelf gebruik voorgevormde (met name de tots bots of bamboozle) daar ben ik helemaal weg van. Is wel een duurdere luier maar nog altijd goedkoper dan de wegwerp op den duur. Je hebt ook nog een pocket luier (zoals fuzzi bunz), maar daar kon ik niet goed mee overweg en die zijn nog erg duur ook. Bij mij bleven ze lekken, zelfs met de orginele inlegger. ALs je BV gaat geven kan je veel spuitluiers hebben en dan zou ik eigenlijk voorgevormde aanraden, die houden het meeste binnen Oh Nemo, je moet de bamboozle wel een keer of 6 of zo wassen voor ze volledig wateropnemend zijn! Als er nog vragen zijn, laat maar horen! M.