@MolyM: ik meende dat de Bamboozle na 2x wassen optimaal absorberen. Ik heb ze 1 gewassen en toen gewoon gaan gebruiken, dan gaan ze vanzelf beter vocht opnemen. Net als met handdoeken, de ouden werken het beste. En idd bij Bambinomio wilde er wel eens een beetje ontlasting bij de beentjes lekken, maar bij Bamboozle heb ik dat niet.
Nemo volgens mij ook 2 x wassen die bamboozles. Ik ben gisteren nog even bij een consulente geweest van kaatje Katoen en zo dus alle verschillen nog eens goed kunnen bekijken. Ik ga dus in ieder geval overstappen op andere overbroekjes bij de tots bots luiers. Vraag is dus nog even of het de popolini of de morther ease worden. (ga wel even uitzoeken of er veel prijsverschil is) en dan nog de keuze tussen klittenband en drukkers. Denk dat ik er van allebei maar 2 neem dan kan ik het zelf ervaren het handigste is. Nemo en Molly in ieder geval nog bedankt voor jullie reacties!
voor de mama's die katoen gebruiken: waar bewaren jullie de vieze luiers in. Ik heb nu 2 emmers op haar kamertje staan een voor de vieze billendoekjes en een voor de vuile luiers. Maar de de emmer is voor de luiers eigenlijk veel te klein. met een stuk of 10 luiers zit ie nl al vol. Dus was even benieuwd hoe jullie ze bewaren
Heb het probleem al zelf opgelost 8) Ineens schoot me te binnen dat ik in de schuur nog een witte ton van rubbermaid had staan. Heb die dus net even schoongemaakt en die staat nu met wanetje klaar inhaar kamertje. (is een ton met deksel en ik schat een inhoud van ongeveer 20 l. dus daar kan ik wel even mee vooruit) Ga trouwens zo toch maar de broekjes bij kaatje katoen bestellen. Prijs is nl nagenoeg gelijk aan die van de motherease versie.
@Spijkervrouwjte: je "probleem" is al opgelost zie ik maar ik geef toch nog even antwoord. Ik heb gewoon een emmer met een deksel als die vol is is mijn machine ook vol, wel handig dus ! Succes met de broekjes. Doe je nu de popo wrap ?
heb jij dan óok zo'n grote emmer of een kleine wasmachine? en heb zowel popowraps als de vento besteld
Ik heb een klein emmertje op de slaapkamer staan en buiten 2 grote opslagemmers zeg maar. Die sluit ik af. 1 à 2 x per week gaat alles in de was. Is het niet heel duur trouwens, die voorgevormde luiers? Want je meot toch steeds een volgende maat bestellen? Ik vond 1 setje al boven ons budget dus heb gewoon de flappers van de Hema .
Hoi, stranger valt mee hoor. Ik gebruik Totsbots maat 2 en die kan je vanaf 6 maanden tot zindelijk heid gebruiken. Je moet wel 2 maten overbroekjes hebben m en L maar dat is met lappen ook volgens mij. Ik moet zeggen als je een beetje handig bent kan jeook voor gevormde zelf maken van badstof dan val thet ook mee met aanschafkosten. Ze hebben van tots een maat 3 maar die wordt zelden gebruikt (is echt voor de oudere peuter/kleuter) Oh en ik heb een normale luier emmer op de kamer staan (die leeg ik om de dag) en een curver plastic opberg doos in de bijkeuken en als die vol is dan wordt er gewassen. Zo heb je nooit de ergste stank op het kamertje want soms komt er wel een stank uit de emmer maar dat is met papieren luiers ook. Ze zeggen dat een druppeltje teatree olie helpt maar echt veel helpt het niet vind ik.
Ik heb maat 1 2e hands gekocht, 24 stuks inclusief overbroekjes, en inlegdoekjes en wasnet voor 100 euro. Vond het zelf dus niet duur Voor maat 2 heb ik badstof luiers van popolini, zijn precies dezelfde als van tots bots alleen dus groter en iets ruimer bij de beentjes. Deze luiers heb ik van iemand overgekocht maar zijn zelfs nog ongebruikt, 24 stuks voor 100,-. (inclusief wat overbroekjes maar die vond ik niet fijn dus heb ik weer verkocht ) Toevallig vd week alle ksoten voor luiers/overbroekjes etc bij elkaar opgeteld en ik denk in totaal op ongeveer 350 euro uit te komen voor de hele luierperiode van mijn dochtertje. Scheelt toch bakken met pampers want dan ben ik dat al in 1 jaar kwijt En daarbij de luiers die ik nu heb kunnen best nog een ronde mee
Tja dat kan inderdaad ook tweedehands. Wij hebben alles gekregen dus dat was helemaal geen geld. Maar hopelijk kunnen we de helft weer eens teruggeven aan de eigenaar en dan zien we wel weer wat we doen... Vind het trouwens wel een leuk gezicht al die wapperende luiers buiten aan de waslijn!
hi, hi Stranger op een ander forum maakten de katoenen luier verslaafde mama's fotos van hun waslijn en dan gingen andere mama's raden welke luiers eraan hingen
Goh grappig om te zien dat dit topic zo lang door is gegaan Ik ben een tijd niet online geweest ivm verhuizen. Ik moet tot mijn schaamte vertellen, dat onze katoenen luiers op zolder staan... Misschien b egin ik er nog weer aan, zal er eens over hebben met m'n man. Zetten jullie de vieze luiers ook op water ? Dat deden wij bij de eerste, dan valt de stank ook nog wel mee
Ik week de luiers niet. Gewoon bewaren in een emmer met een deksel. Heb helemaal geen last van stank.
Ik doe het ook droog, is ook beter voor je luiers (als je voorgevormde met elastiek hebt) en eventueel met een paar druppeltjes teatree olie valt de stank ook mee hoor. Ik was om de 2 a 3 dagen en dan doe ik meestal wel voorspoelen (bij veel vieze luiers) of extra na spoelen. Nat vind ik niet zo fris als je ze dan uit de emmer moet vissen :-& Wat voor luiers had jij ook al weer Pietje? Kaatje Katoen?
Ik bewaar de plasluiers ook droog. Maar de poepluiers spoel ik wel meteen uit, vindt dat ze anders nl maar moeilijk schoon worden. Ik bewaar ze dan in een een aparte emmer met deksel tot ze in de wasmachine gaan. Gelukkig zijn eht tot nu toe maar 2 poepluiers per week maar schat dat dat er wel meer worden als ze straks met 6 mnd bijvoeding gaat krijgen...
Staat toch ook in de voorschriften dat je na het verschonen de luier direct moet spoelen? Zou ik geloof ik wel doen. Uit een emmer water vissen is niet zo fris idd. Wij doen 't ook met washandjes. Is ook niet zo fris als ze van emmer naar wasmachine verhuizen. Maar ja, water en zeep is in de buurt hè.
Ik heb ook besloten me te gaan wagen om katoenen luiers. Bij Serjenka had ik de stap gewaagd met de bambino mio luiers maar dat was niet helemaal m'n ding. Gisteren naar een winkeltje geweest voor wat uitleg en heb ik daar verschillende soorten luiers mogen 'proberen' en heb ik ook uitleg gekregen. Vandaag weest aankopen. Wij hebben voor de strikluiers gekozen in combinatie met doorgroeiluiers van Disana.