Maxi Cosi Mura 4 of Quinny Buzz 4

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mupkuh, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Ik zit te twijfelen over welke van de 2 bovenstaande kinderwagens we zullen nemen. Mijn voorkeur gaat naar de Buzz en die van mijn vriend de Mura.

Maar wat zijn jullie ervaringen of wat zouden jullie doen?

2. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi ik zie nu pas dat ik een soortgelijk onderwerp heb geopend. Ik hou jouw reacties dan ook even bij :) Ik vroeg naar de maxi Cosi mura 3.

3. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hoi Mupkuh.

Ik heb beide wagen niet. ik heb echter wel de mura (4) besteld. Deze heb ik gekozen om verschillende redenen (maar goed, das persoonlijk natuurlijk) Je moet ze allebei een uitproberen in de winkel.
    Ik vind de Mura stoerder. Heeft een grotere reiswieg (zo'n 8 cm langer, zie de site vcan maxi cosi bij de FAQ ;) ), heeft een grote boodschappenmandje onderin (wel zo gemakkelijk, hahaha) en de "buggy" kan in 3 standen gezet worden (rechtop, relax stand en de slaapstand <--- tot bijna horizontaal) Volgens mij kan dat bij de Buzz niet, maar dat weer ik niet zeker....

Succes met je keuze!

Liefs, Florida

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Dania, dan ga ik jouw reacties ook bijhouden ;)

@ Florida, de Mura is idd veel stoerder vind ik ook. En dat boodschappen mandje is ook wel weer heel belangrijk.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook beide wagens vergeleken, en heb uiteindelijk een maxi cosi mura 4 besteld. De Quinny heeft een vrij kleine reiswieg, vind ik dan.... Daardoor is je baby er eerder uitgegroeid, en hij ligt er zo 'benauwd' in. Ik vond de Quinny op zich wel een prachtige wagen, zo mooi rond van vorm.

De andere voordelen van de mura zijn hier ook al genoemd: groot boodschappenmandje, buggy die je van je af kan zetten en naar je toe, en die je in verschillende ligstanden kunt zetten. En die buggy heeft zo'n stuurtje, dat is leuk voor je kind.
    De mura is wel zwaarder dan de quinny, heb ik me laten vertellen. Dus minder handig als je op 5 hoog zonder lift woont ;)

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    de buzz kan ook in 3 standen...

7. Niet meer actief

Ik heb de Buzz.. mijn baby is er nog niet maar vond dit de mooiste/fijnste wagen :)

8. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Ik denk dat wij toch voor de mura gaan. Is gewoon stoerder en minder fragiel en het boodschappen mandje speelt ook een belangrijke rol :)

9. Niet meer actief

Ben ik het niet mee eens.. vind de Mura absoluut niet stoerder/minder fragiel als de Buzz...
    En de Buzz heeft ook een boodschappenmandje?

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Nee de buzz heeft geen boodschappen mandje. Hang alleen een tasje aan zeg maar.

Maar iedereen zijn eigen mening toch :)

En vind de mura gewoon geschikter voor mijn lange wandelingen met de hondjes.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb de buzz en ik ben er tevreden mee, ik vind het een mooie wagen en lichter. ik woon nl op 4 hoog.

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Dan is ie idd erg makkelijk. Dat ie automatisch uitklapt lijkt me ook echt ideaal.

13. Niet meer actief

Jaa idd ieder zn eigen ding :) maar mijn Buzz heeft wel een mandje onderin? Kon je er los bijkopen

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou de Mura nemen als je veel wandeld en dan vooral boswandelingen.

Ik heb de Quinny Freestyle 3XL, beetje hetzelfde als de Mura alleen dan met 3 wielen. Die wielen zijn dikke, steviger en wat meer schokabsorberend, ideaal voor boswandelingen of op et strand.

15. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Devilchase, denk ook wel dat we die gaan nemen.

16. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    het is ook echt een kwestie van smaak want ik vind die maxi cosi mura echt te lelijk!

En ben zelf helemaal weg van de buzz...

17. Niet meer actief

Ben ikh et mee eens.. kwestie van smaak, ik ben ookverliefd op de buzz en vind de mura niet zo

Als je veel strand/bos wandelingen maakt zou je ook nog aan de speedi kunnen denken

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Heb ik ook aan gedacht ja. Maar die heeft geen stuurtje en daar is mijn mannetje helemaal weg van.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

ik heb de mura, omdat er een grotere reiswieg opzit :) Mijn nichtjes zijn nu 6 en 5 maanden, en die van 5 maanden past nog net in de reiswieg van de quinny.

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    die van ons heeft toch echt wel een boodschappenmandje hoor .... ;) het voorste tasje haal ik er van af ...wat op zich niet slim is .....want de pomp zit er in haha
    en dan heb ik er los een boodschappennetje bijgekocht ....

de mura viel voor ons af , ik vond de quinny buzz mooier en het stuurtje leek me niet praktisch

Deel Deze Pagina