Welke fles kiezen jullie en waarom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miss Moneypenny, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Misschien dat dit onderwerp al bestaat, maar kon het zo gauw niet vinden!

Zat net ff rond te neuzen voor goede zuigelingen flessen.
    Maar zie door de bomen het bos niet meer :(
    Zit nog steeds in dubio over het wel of niet geven van borstvoeding, dus wil toch wat drinkflessen thuis hebben.
    Maar welke in hemelsnaam??? Er zijn zoveel soorten...

1) Voor welke gaan jullie of hebben jullie ervaring mee??
    2) En waarom?
    3) En hoeveel van welk flesje? (120ml-125ml) en (240ml-250ml)

Ik weet het... ben een amateur.. :)

2. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb steeds Avent gebruikt. Ik wil iig geen glazen flessen. Het is niet echt een bewuste keuze geweest, maar ze bevielen wel erg goed.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb in het begin ook avent gehad zoals zovelen. Maar een hoop kindjes krijgen last van krampjes en de beste flessen daarvoor zijn die van difrax. En ik zou er dan 3 kopen alls ik jou was. En meteen de grote want die kleintjes daar zijn ze zo vanaf. Succes!!!

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben eerst de starterset van avent gekocht, gewoon omdat mijn moeder dat vroeger voor ons heeft gebruikt en mijn schoonzus bij haar dochter en die waren er erg blij mee,

ons zoontje kreeg er erge buikkrampen van, toen zijn we sab simplex gaan gebruiken, hielp wel iets maar buikkrampen waren er nog steeds...
    toen zijn we overgestapt op de difrax S fles,
    daar waren de krampjes zo goed als meteen over !!
    dus wij gaan voor een volgende meteen difrax halen,

wij hebben een kleine fles van 170 ml voor de eerste weken dat hij nog zo weinig dronk,
    en een dunne hals fles (vinden wij niet zo fijn ) en 2 brede hals flessen ( deze vinden wij ideaal)
    (dat is trouwens volgens mij 350 ml)

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb bij de eerste aventflessen zonder enig probleem gebruikt. Ik had deze omdat die ook op mijn kolf pasten, super handig dus. De tweede uk verrekte het echter te drinken uit de fles. Uiteindelijk heb ik dus 4 verschillende flessen geprobeerd, avent, tommy tippee, gewone hemaflessen en de difrax fles. Uit deze laatste dronk Chris wel, zei het onder protest. Hij heeft er nooit veel uit gedronken. De ervaring heeft mij dus geleerd om niet te veel flessen in huis te halen maar ook even te kijken of je kindje de fles goed pakt, zeker als je BV geeft. Uiteindelijk heeft ons jongste ukkie al rond de 10-11 maanden zijn laatste keer uit de fles gehad, want vanaf een maand of 8 ging hij wel drinken uit een rietjesbeker en dat ging vlotter dan de fles.
    Ik sluit me wel aan bij muppie over de grote van de flessen. Ik zou ook alleen grote kopen, uit die kleintjes drinken ze maar zo kort. (Chris uitgezonderd dan, maar die kon ook -voor zover hij dronk- uit de grote fles drinken)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb gekozen voor Difrax (S-fles), ze leken mij goed tegen krampjes. Uiteindelijk zijn ze bij beide dames erg geschikt gebleken.
    Heb alle maten hiervan gehad ( de kleinste voor de eerste maanden, dan de langwerpige lange en vervolgens de brede fles, die ik nog gebruik).

Eerlijk is eerlijk, ik vond het ook mooie flessen. Natuurlijk is dat NIET het belangrijkste, maar dat in combinatie met functionaliteit was het wel een reden om hiervoor te kiezen. Zou het als ik het over zou doen weer doen trouwens.

Ik zou als je bv gaat geven maar 1 flesje in huis halen. Je kan later altijd bijkopen.

7. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben avent flessen gebruikt bij de eerste en die gaan we nu ook eerst maar proberen. Heb toch nog wat liggen. Mocht de kleine er niet uit willen drinken, kunnen we altijd nog wat anders bijhalen. Ik zou er 1 of 2 halen van welk merk dan ook en gewoon eerst maar eens kijken of je kindje er goed uit drinkt. Bijkopen kan altijd.

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik ben zelf kraamverzorgende en heb dus al veel flessen in mijn handen gehad haha.

Op zich maakt het niet uit wat voor fles je gebruikt als je kleintje er gewoon goed uit drinkt.

Waar ikzelf heel erg over te spreken ben is de dr. brown flessen of de b free flessen (nu born free). Ze zorgen ervoor dat je kleintje geen lucht mee naar binnen kan zuigen, door het aparte ventieltje wat er in zit en ze zuigen ook goed. Dus ook minder krampjes, ooronstekingen en ze doen langer over de fles.
    Deze fles is alleen wel wat prijziger dan de gewone flessen.

Vooral bij kleintjes zie ik vaak dat de aventfles heel snel gaat en dat ze binnen 1 minuut vaak de melk al op hebben.

Voor mijn oudste heb ik de difrax s fles ook gebruikt en op zich ook een hele fijne fles. Vond het alleen een gehannes met die 1, 2, 3 spenen erop te zetten. Want de stand van die s fles (toen nog de oude en weet niet of dit inmiddels anders is) moet precies zo gehouden worden en die standen speen was dus moeilijk erop te zetten, je moest hem precies goed draaien zodat hij niet verkeerd zat.

Ik zou zeggen ga niet tig flesjes in huis halen. Je weet van tevoren niet welke je kindje fijn vind. En er is snel een andere bij gehaald. Doe wat jou goed voelt.

Voor de hoeveelheid aan flessen is voor de eerste tijd een kleine voldoende. Als je bv gaat geven zou ik er daarvan maar 1 in huis halen. Als je bijvoeding moet geven of toch uiteindelijk over gaat op kunstvoeding zijn die kleine makkelijker in het begin als je nog 30 cc moet maken. Meestal lopen deze tot 125 a 150 cc, dus je kan daar wel een klein tijdje mee vooruit.

Je zou ook een grotere al kunnen halen. VBaak worden sommige bijv. de avent ook in starterspakketten aangeboden waardoor je meteen 2 grote en 2 kleine hebt geloof ik.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    In 1 van de zwangerschapspakketten die je straks mag ophalen (volgens mij die van Prenatal of die van de Baby-Dump) zit een klein Avent flesje. Die heb ik nu in huis voor het geval dat. Daarbij heb ik 1 Difrax S-fles gekregen van iemand, dus dit lijkt me voldoende om mee te beginnen.

BV of FV is volgens mij ook pas goed af te wegen op dat moment, dus dan kun je inderdaad altijd flessen bij kopen welke je fijn vindt. Ik vind die kleintjes wel schattig, maar als je uk zo snel een grotere nodig heeft zou ik die persoonlijk niet nog erbij gaan kopen.

10. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    bedankt voor jullie reacties!! Hier heb ik echt wat aan...

Ik ga het avent flesje niet kopen omdat die idd in één van die pakketten zit en dus zo kan proberen.

Nu zit ik te twijfelen over een Difrax-s Fles of één van Dr. Brown. Puur vanwege de voordelen; anti krampjes, tegen oorpijn etc. Ik denk dat ik van beide 1 koop, zodat ik het zo kan uitproberen.

Bedankt dames!

11. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Wij krijgen eerste kindje, ik heb ook in het begin avent set besteld via babydump.

Maar heb later weer verandert en de bestelling geanuleerd, ik heb een docter brown set gekocht hopen dat ik later geen spijt krijg..

Groetjes,

ANGEL24

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik ben helemaal fan van de difrax s flessen. Heb bij mijn dochter altijd avent gebruikt maar mijn zoontje had zoveel last van krampen dat ik daar al snel op uitgekeken was. Vervolgens de difrax fles geprobeerd en echt wat een verademing, krampjes waren echt 10x minder en ze liggen ook heerlijk in de hand!
    En gewoon de grootste aanschaffen hoor, is zo zonde als je later een grote moet kopen.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou gaan voor de Dokter Brown (born free= Bisfanol free) Ten eerste omdat kindjes met deze flessen geen valse lucht binnen krijgen

Of ik zou de nieuwe silicone flessen van Nuby nemen. Deze zijn ook Bisfanol vrij en deze hebben een air-flx systheem en een brede speen waardoor ze het meest op de moederborst lijken. (de flessen van Tommee Tippie zijn bijna hetzelfde)

14. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hoi,

Ik zou zeggen kies in ieder geval een fles zonder Bisfenol A en weekmakers. Er is veel controverse rond deze chemische stoffen, maar ik denk; better safe than sorry! Zeker als het gaat om kwetsbare pasgeboren baby's.

Merken die flesjes hebben zonder deze stoffen zijn o.a. Green to Grow en Bfree. Let op; deze flesjes zijn duurder dan bv Avent of Difrax, maar ze zijn een stuk duurzamer en gaan in principe een hele voedingsperiode mee (ik heb er zelf een van Green to Grow die al 2 jaar meegaat). Ook ivm het milieu kies ik liever voor een duurzame fles en daar heb ik dan wel iets meer geld voor over.

Succes met je keuze, zal niet makkelijk zijn na al die adviezen!

veel liefs
    Juliette

15. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik ben begonnen met de Difrax (S-fles). Op zich een hele fijne fles, vond het prettig vasthouden, maar helaas gingen ze bij mij steeds lekken. Toen ben ik overgegaan op dr.Browns ook fijn tegen krampjes en geen lekkende onderkant, wel weer mee gedoe met al die onderdeeltjes apart schoonmaken ;)

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb vanalles wat in huis

heb standaard 3 grote en 2 kleine flessen van prenatal zelf (met dat draakje)
    2 kleine aventflesjes vanwege mn borstkolf
    en een difrax s fles en een kleine van kruidvat van winnie the pooh

misschien teveel maar ze heeft keus genoeg mocht bv niet lukken:D

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ikke ben Avent gek hahahaha.

Nooit geen lekkende flessen, had ik altijd met de difrax als de onderkant er af was geweest.
    Ach ik vind het gewoon een fijne fles.
    Ik heb een starterspakket gekocht waar zowel kleine als grote flessen in zitten.
    In het begin drinken ze nog heel weinig en dan staat zo'n grote fles zo raar vind ik.

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames,

ik werk zelf op het kdv, en daar heb ik vaak dat de difrax flessen lekken heel irritant,

of dat als je te warme melk hebt, en die even onder de stomende kraan af wilt laten koelen, en hem dan dus later aan de baby geeft, dan lekt het standaard, omdat ook de onderkant van de fles kan, waar dan dus dat afkoelwater in loopt zegmaar.. hahaa

verder zijn avent flessen altijd prima, maar voor mezelf heb ik nu 1 tommy tippy flesje

ik wil proberen borstvoeding te geven, maar voor als het kindje naar mn stiefmoerder gaat een ochtendje moet het toch uit een flesje drinken, en die van tommy tippy

die lijken heel erg op de borst, qua vorm van de speen, dus dat leek me wel handig als het er dan op lijkt zodat het kindje dan makkelijker uit de fles gaat drinken.

groetjes en suc6!

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    sannehai: tja en dan is het toch wat je kind wil, uit de Tommee tippee dronk Chris echt geen druppel ook al lijkt die nog zoveel op de borst volgens de deskundigen...terwijl hij uit de difrax s fles wel dronk...

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook een difrax fan :) . Ze boerde amper meer toen we eenmaal overgingen op de difrax - S flessen! Echt geweldig, dat ze zo weinig lucht binnen kreeg met die flesjes! Lekken heb ik nooit problemen mee gehad, en ook de 3 standen speen zijn we helemaal aan gewend.

In het begin hebben we vanwege de borstvoeding ook Tommie Tippee flesjes gebruikt, maar toen we eenmaal op dikkere voeding over gingen (na 6 weken) , toen paste dat niet meer door die speen en dus zijn we toen op de Difrax overgestapt.

Deel Deze Pagina