Wie weet of katoenen luiers duurder (of juist goedkoper) zijn dan de papieren, zoals Pampers? Mijn schoonzusje (nu ook zwanger) denkt dat katoenen luiers veel goedkoper zijn. Maar is dat ook zo? Je moet ze aanschaffen, wassen, drogen en strijken. Dus kost het behoorlijk veel energie. Zelf denk ik dat papieren luiers net zo duur zijn. Zeker als je gebruik maakt van de aanbiedingen. Maar ik weet het niet zeker. Wie weet dus waar je een vergelijking kan vinden? Groetjes, Lotte
ai.. ik heb ook ooit eens een vergelijking gezien en daar kwam uit dat de katoenen luiers ietsje, maar amper goedkoper waren dan de papieren luiers, maar persoonlijk vond ik het werk niet opwegen tegen dat mininieme verschil... Ik heb er dus ook al naar gekeken (tja als het beter is voor je portemonnee...) maar heb het snel weer losgelaten.
Blij te horen dat het mekaar financieel niet veel scheelt. Daar ga ik idd niet de rompslomp van de extra was ed van op de hals halen. nee hoor lang leve de wegwerpluiers!
ik heb eens gelezen dat t gebruik van katoenen luiers pas voordeel oplevert bij een 2e kindje dus bij een eerste kindje nog niet echt. En idd is toch een hoop werk meer en dan al dat wassen, stroomverbruik etc. Nee ik denk idd dat als je een beetje de aanbieidingen van wegwerpluiers in de gaten houdt en bijv bij goede aanbiedingen groots inslaat dat wegwerpluiers dan best meevallen qua prijs. Succes ermee!
Ik moet er zelf niet aan denken hoor! Ik koop de pampers altijd in de aanbieding, dus het valt mij qua prijs heel erg mee. Ik hoop dat ik mijn schoonzus kan overtuigen met jullie argumenten. Mijn broer heeft ook liever papieren luiers. Groetjes, Lotte
Ik heb het laatst eens uitgezocht, maar het maakte inderdaad niet zo bar veel uit qua prijs. Als je het doet, is dat meer voor het milieu dan voor je portomonnee. Ik houd de aanbiedingen ook altijd goed in de gaten en voor hetzelfde geld of minder heb ik meestal Pampers of Huggies i.p.v. huismerk. En soms heb ik ook zo'n huismerk voor overdag, maar die trekken de nachten vaak niet.
Maar voor het millieu lijkt me ook niet helemaal kloppen, want je wast toch met water (dus meer water gebruik) je gebruikt wasmiddel, en de droger (meestal dan) waardoor je weer extra stroom gebruikt. Oke, met papieren luiers wel heel wat meer afval. Denk dat het elkaar echt niet veel maakt. (Behalve gemak)
Ik gebruik wel katoenen luiers, of ze goedkoper zijn? Waarschijnlijk niet. Beter voor het milieu? Ligt eraan, wij wassen zowiezo met biologisch afbreekbare wasmiddel, en ik hang ze te drogen aan de waslijn dus ja, wat dat vetreft zoals ik het doe is het WEL minder milieubelastend,, en ik vind het mileieu toch nog best belangrijk. Ook is je kindje sneller zindelijk met katoenen luiers, uitzonderingen daargelaten. Ik vind het zoveel moeite niet hoor, het zit in mijn routine. Vanaf 1 febr. gaat Isaiah naar het kdv en dan geef ik onze eigen luiers mee, die van Naty van Etos, dat zijn biologische luiers, die gebruik ik ook wel bij mijn moeder als hij daar logeert en dat zijn superluiers! En even duur als Pampers (het verschil is te verwaarlozen). Dus Lotte, voor je schoonzusje en broer zijn die luiers van Etos wellicht een hele goede oplossing, allebei een beetje hun zin, toch?
Als ze de eco luiers gebruiken zijn ze nog niet goedkoop uit. En het gaat haar om de financien. Die eco luiers zijn toch iets duurder dan de gewone?
Als het om de financiën gaat kan ze beter Aldi-luiers ofzo halen. Of ze moet van plan te zijn meerdere kinderen te nemen. @ Mamadeluxe, bevallen die ecoluiers van de Etos goed?
Wat ik weet na navragen: Pampers, Kruidvat en Aldi luiers lijken de beste wegwerpluiers te zijn De Ecoluiers zijn ook prima en beter voor het milieu Katoenen luiers lonen bij een tweede kindje (ivm aanschaf, je moet er veel van hebben) Het milieu is een heel goed argument voor katoenen luiers. En anders de ecoluiers. Hier overigens een afwisselend gebruik van papieren luiers, ik gebruik de katoenen luiers zelf niet.
@jo79, ja die bevallen ERG goed zelfs, ik overweeg om zodra ik in feb. elke dag voor mijn studie naar school moet om ze dan thuis ook te gebruiken en niet alleen mee te geven aan het kdv. Ze zijn heel dun en toch suuuuperabsorberend, ik heb nog geen enkele keer een doorlekking o.i.d gehad en ik vind zelf dat de reguliere pampers als je kindje msorgens wakker wordt, zo'n natte , koude gelmassa onder hun billen hebben hangen en dat heb je met die niet, hoe ze het hebben gedaan, ik weet het niet maar ik vind ze erg fijn. @Lotte, ik heb met de verkoopster van Etos dat eens bekeken en ze zijn in verhouding even duur als Pampers merk, dus niet het goekdoopste alternatief qua financien idd. Ik denk zelf als je katoenen luiers koopt, ik heb zelf de helft van die moderne en de andere helft zijn gewoon die hydrofiele doeken, dus het ouderwetse systeem (en dat bevalt mij het allerbeste, ze absorberen het meest en drogen het snelst aan de lijn) en je wast ze op 60 graden met het goedkoopste witwasmiddel (dat deed ik voor ik eco wasmiddel gebruikte) dat je opzich best redelijk goedkoop uit bent hoor.
Met onze eerste twee kids (die nu 23 en 21 jaar zijn) gebruikte ik katoen, maar die heb ik tien jaar geleden weggegeven, omdat ik toch maar niet opnieuw zwanger raakte. M'n vriendin heeft ze toen met haar kids tot de draad toe versleten. Nu het wonder gebeurd is dat ik tóch nog weer zwanger ben, ga ik geen nieuwe katoenen meer kopen. Zit best veel werk in, en ik ga deze keer voor de luxe van papier.
Uit de verschillende tests heb ik ook gezien dat je voor de financien niet uit maakt wat je gebruikt. En het millieu wil ik nog een opmerking aan toevoegen. De luiers wassen ed mag dan iets beter zijn, vergeet niet dat katoenen luiers veel meer lekken en je dus ook veel meer kleertjes en beddengoed moet kopen/wassen! Bovendien zijn ze nu steeds meer bezig om papieren luiers te recyclen en zijn papieren luiers dus beter voor het millieu! Dus koop lekker papieren luiers, beter voor je portomonnee, beter voor het milieu en bovendien krijgt je baby minder last van huisduitslag, want de billetjes worden minder vaak nat, omdat het vocht direct door de luier wordt opgenomen! In tegenstelling tot katoenen luiers...
alle spullen voor pas geboren baby's mogen niet in de aannbieding. dit vanwege dat ze vinden je ook alternatieven kan gebruiken. je zit ook vaak dat voeding pas vanaf nummer 2 (6 maand en ouder) in de aanbieding zijn en met luiers net zo meestal vanaf 2 of vanaf 3. ik heb met ticho 2x een katoenen luier geprobeerd. Niks voor mij het uitwassen etc etc etc als je een luier uit een pak hebt dan is het af doen en weggooien geen tijd of energie dat je gebruikt voor het wassen van de anderen. tip* Koop elke week 1 pak luiers bij je boodschappen. b.v. pampers new born is 5 euro zitten er geloof ik 27 in. en dan b.v. 2 of 3 pakken in new born en daarna verder sparen in verdere maten. Zo heb je thuis wat op vooraard en kom je later niet in luier nood
Phoe ben ik nou zo'n luie huisvrouw? Ik moet er echt niet aan denken katoene luiers, wat een werk lijkt me dat!