ik kan heel veel vinden over de gewone weg werp luiers, maar eigenlijk weinig (hier dan) over katoenen luiers. mijn vriend en ik willen die gaan gebruiken. nu hebben we wel 1 site waar we ze kunnen bestellen,d ie stonden ook op de 9 mnd beurs. maar ik zou graag wat pers ervaringen (voor en nadelen) willen horen
Als het goed is zijn hier al meerdere topics over geweest en zou je toch een hoop info moeten kunnen vinden. Ik zal even kijken voor je.
http://www.zwangerschapspagina.nl/about91014.html http://www.zwangerschapspagina.nl/about15184.html http://www.zwangerschapspagina.nl/about16244.html http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight= Hopelijk kom je hier wat verder mee!
Er zijn heel veel sites waar je katoenen luiers kunt kopen, gewoon even op google zoeken. Zelfs bij babywalz te krijgen!
Ik heb zelf een tijdje katoenen luiers gebruikt, maar ben toch op een gegeven moment over gestapt op gewone. Het was zo'n gedoe, al dat gewas en het ging later toch door de broek heen toen ze echt flinke plassen begon te krijgen... Deze keer begin ik er niet meer aan.
ik vind dat ze gewoon veel sneller zindelijk zijn met katoenen luiers, aangezien de luiers van tegenwooridg (vooral de duurdere soorten) zo goed absorberen dat ze gewoon niks voelen. als ik hoor (zelf stage gelopen op een basisschool) dat kinderen niet naar groep 1 mogen als ze nietz indelijk zijn, schrik ik wel, een ind van 4 hoort overdag gewoonz indelijk te zijn. ik was met 1,5 al helemaal zindelijk (snachts dan nog niet) standaart is tegen woordig 2,5 a 3 jaar. oke nu ligt het ook wel een groot deel aan de ouders, maar geef mij maar katoen. ik ga ook voor kaatje katoen, ze adviseerde ons toen de bamboe of bio, maar als het goed is zit er in de buurt iemand die ons alles nog een keer kan uitleggen (stadskanaal)
@denemarkw: daar heb je idd ook een punt het late zindelijk worden. laatst las ik het ook weer in het nieuws. Ik ben blij als mijn kindje straks zindelijk is. En bamboo is super
hoe zit dat met wassen van poepluiers. gisteren nog even met mijn moeder erover gehad, zei zegt dat ik ze wel moet voorweken en op hoge temperatuur moet wassen vanwege bacterien/hygiene
Ik heb een papieren inlegger in de luier. Die haal ik eruit als er gepoept is. De luier is dan amper vies. Ik week nooit voor en was op 60 graden. Maar eigenlijk is 40 graden ook wel voldoende, dat doe ik zo nu en dan.
Ik loop er ook over te denken om toch gewoon katoenen luiers te gaan gebruiken straks... Beter voor het milieu, (heb laatst bij kassa of radar geloof ik, gezien dat ondanks het wassen op hoge temp het toch echt beter is voor milieu, zelfs als je in je woonplaats de luiers bij een speciaal punt in kunt leveren, wat overigens bij ons in Den Bosch niet kan). Naast milieu vind ik dan ook nog het eerder zindelijk zijn een pluspunt... en qua doorlekken: mijn moeder had altijd van die plastic broekjes over de luier heen. Leek mij ook wel handig. Enig idee waar die te krijgen zijn?
Die echt plastic dingen kon je kopen bij de HEMA. Persoonlijk zou ik niet voor die echte plastic dingen gaan. Op www.kaatjekatoen.nl of www.dekleinespruit.be vind je veel luiers en broekjes e.d.
idd je kan er ook van die broekjes voorkopen. ik haal bij kaatjekatoen gewoon 1 zo`n starters paket, heb je alles wat je nodig hebt in 1 keer,
Ik was nogal aanzienlijk goedkoper uit in Belgie (de kleine spruit) Er is hier ook iemand op het forum die de bamboozels uit engeland haalde, nog veel goedkoper. Weet niet precies waar vandaan.
Ja ik ben het hier wel mee eens! Mijn dochter is bijna 4, en is al overdag zindelijk vanaf 2 jaar maar heeft toch periodes als er iets aan de hand is, dat ze ineens overdag weer in haar broek plast. 's nachts hetzelfde verhaal. Ze is gewoon heel gevoelig voor veranderingen en dat komt er op die manier uit. En ik kan je vertellen dat dat heel erg frustrerend is. maar ik denk niet dat een katoene luier daar wat aan had kunnen veranderen. ook moet ik zeggen dat het denk ik wel uit maakt (voor het gemak) wat voor katoenen luiers je gebruikt. Ik had echt die ouderwetse met zo'n plastikje eromheen....maar dat was al snel echt niet meer voldoende. 1x plassen en iedere keer de broek nat....dat is ook niet lekker voor je kind toch. Maar ik geloof dat die voorgevormde katoenen luiers wel beter zijn.