voor- of achterin de auto

Discussie in 'Verzorging' gestart door MarionM, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik dacht altijd dat een baby het veiligste achterin de auto, in het autostoeltje. Maar nu hoor ik ook dat mensen de baby op de passagierstoel hebben met het gezicht naar de rugleuning en de airbag uitgeschakeld.
    Is dat net zo veilig als achterin?
    Wij hebben namelijk 2 auto's en in 1 van de 2 auto's mogen ook de honden. Dan zou ik in die auto de honden achtern kunnen doen en de baby voorin.
    Maar mijn gevoel zegt dat een baby achterin het veiligste zit.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    De veiligste plek van de auto is achter de bestuurder. Dit is puur omdat de rechterkant van een auto vaker wordt aangereden. Mensen uit een zijstraat zitten namelijk eerder rechts tegen je auto aan dan links. Links zit namelijk nog de andere weghelft tussen. Maar op zich mag de maxi cosi gewoon op de passagiersstoel hoor.

3. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hebben iris ook achterin, maar dan aan de rechterkant...maar wat daphne zegt, zit wel wat in, dus denk ik dat we iris in vervolg ook achter de bestuurder doe......

iemand nog meer suggesties/ervaringen

4. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    myrthe zat met de maxi cosi altijd achter mij (bestuurder) ik weet niet als het het veiligste is maar wel het gemakkelijkste met parkeren de maxi cosi is nogal groot om uit de auto te nemen, en als je aan je eigenkant genoeg ruimte hebt om uitte stappen kan de maxicosi er ook wel goed uit.
    ik de grote autostoel komt ze naast me te zitten kan ik haar goed in de gaten houden.

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij ons moet het in beide auto's wel voorin want de ene auto in een bestel auto met een stoel en een 2-zitter en de andere auto is niet zo groot dus ligt vaak de bank plat. het nadeel van het uitschakelen van de air bag als er iemand anders op die plek zit en er gebeurd wat dan heb je geen air bag meer die open gaat maar, in mijn kleine autoootje zit helemaal geen air bag dus.

6. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik denk dat ik een auto ga kopen waar je de hoedenplank uit kan halen en dan kunnen de honden in de kofferbak. De baby kan dan op de achterbank. Die speciale spiegeltjes die je kunt kopen, kun je dan je kind ook zien als ie recht achter je zit???

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    @MarionM

ja prenatal heeft die spiegeltjes , die schuif je met een klip op je zonneklep

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    De Maxi cosi kan bij ons niet op de achter bank.
    De gordel is te kort.
    Dus hij moet wel op de voorstoel.

9. Niet meer actief

Wat je ook vaaak hoort is dat je de maxi cosi beter niet op de voorstoel kunt zetten als je een air bag aan die kant hebt..
    Ook al is de airbag uitgeschakeld, hij kan er altijd nog uitschieten..Dat is wat ons is geadviseerd hoor..dus pin me er niet aan vast..
    Wij hebben dhani achter de bestuurder en de maxi cosi zit vast in de isofix..

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36

Deel Deze Pagina