Dat is ook zo Pim, maar meestal wil je katoenen luiers niet langer dan 2 a3 dagen laten liggen. Ze gaan dan stinken en de vlekken gaan er moeilijker uit. Het is in iedergeval goed dat je je goed georienteerd hebt, maar ik moet eerlijk zeggen het valt reuze mee met extra werk als je een beetje routine er in hebt. Maar je kan altijd later nog op katoen over stappen als je kindje wat minder luiers per dag gebruik, mocht je dat willen. Gulay, de fleece inleggers zijn gewoon lapjes van 10 cm bij 30 cm ongeveer en soms maken ze ze aan het einde iets uitlopend naar 15 cm voor een betere ontelasting opvang. Je kan ze kopen op internet maar van een lap polyester fleece (niet katoen fleece want dat neemt vocht op) of een fleece deken kan je ze zelf knippen. Ik heb een keer een deken gekocht bij de Ikea voor 4 Euro of zo en er daar een boel uitgeknipt en nog stof over om iets anders leuks te maken. Het idee van zo'n inlegger is alleen ontlasting opvangen en de billetjes droger houden (fleece laat vocht door maar niet terug, dus voelt droger aan). En ja je kan ze gewoon mee wassen, mocht je gekleeurde fleece gebruiken dan zou ik ze even handmatig uitspoelen en dan met de bonte was mee wassen. En die papieren inleggers kan je ook gewoon mee wassen met de witte was, ik doe ze in een waszakje om ze niet kwijt te raken maar sommige gooien ze er gewoon zo in. Als je ze vaak wast worden ze slechter maar dat merk je van zelf. De emmers met deksel kan je in NL bij Prenatal of de Hema kopen, maar wie weet vind je in Turkije ook wel zo iets. Ik gebruik ook wel zo'n curver opbergdoos met klem deksel (is wat groter, zeker handig als je voorgevormde luiers gebruikt, niet zo nodig met lappen luiers) Dat was het even voor nu want wij gaan lekker op vakantie! 8) Ik zal een nieuw onderwerp starten en vragen of ze deze even laten staan. Alle nieuwe vragen of opmerkingen kunnen daar dan op! Tot ziens!
Deze gaat op slot. Wil je nog meer info klik dan op de volgende link: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=16244