Gelukkig valt het mee Gulay, ik heb ze de eerste weken ook gebruikt en later ben ik overgegaan op die pul broekjes (als het kindje wat beweeglijker wordt). Dus ik ben er zelf niet zo kapot van maar die PUL broekjes zijn gewoon wat moeilijker aan te komen dat is wel jammer.
Inderdaad, ze zijn gemaakt van PUL (is een waterafstotend materiaal aan de binnen kant en vaak een katoen achtige buitenkant). De rand is dan van een synthetisch elastic zodat het geen vocht doorlaat maar zacht aanvoelt (in tegenstelling tot de plastic broekjes) het hele broekje voelt ook wat soepeler aan. De overbroekjes broekjes van Kaatje Katoen zijn ook van PUL. Ik gebruik broekjes van MotherEase voor de totsbots (die zijn wat ruimer). Je hebt ze van verschillende merken. Deze broekjes zijn vaak alleen via internet te kopen.
Gulay, als je een beetje handig bent met de naaimachien zou je ook overbroekjes kunnen maken van een oude wollen trui of van polyester fleece dat is ook heel fijn vooral 's nachts. De wollen trui moet je warm wassen zodat ie vervilt en dan wel behandelen met lanoline (een schapenvacht vet). Maar dat is meer iets voor later, nu zou ik gewoon zo verder gaan als je doet.