Diarree en zwaar kapotte billen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamalijntje, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Meiden als jullie tips hebben graag want onze boef is nu een aantal dagen aan de diarree dat het er konstant uitloopt..

Rode billen en nu ook wondjes wat flink bloed tijdens het verschonen dus alle tips zijn welkom!!!

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Op een celstofmatje in zijn blote kont laten spelen zodat er lucht bij komt en goed kan drogen.

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Thanks alleen loopt hij al waardoor alles onder komt te zitten.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Als je hem een luier om doet, flik de billen bestrooien met maiizena!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die van mij had dat na 10 dagen diarree ook, gewoon tot bloedens toe. Toen het nog open was, smeerde ik vaak met bepanthen, toen het dicht was deed ik maizena op zijn billen. Na elke verschoning maakte ik zijn billen even schoon met een hydrofielwashandje met water.
    Wat ik sinds kort pas heb ontdekt en wat ook goed werkt is Heilwolle, dat is een soort gereinigde wol, waarvan je een pluk op de aangedane plek doet. Zo blijft er een laagje lucht tussen zitten, wat goed is voor de genezing (anders zit er zo'n luier tegenaan te broeien) en de lanoline in de wol beschermt de huid ook gelijk.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    sorry ik had de leeftijd niet gezien hahahaha.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier doen we altijd een dun laagje sudocreme smeren als het kontje kapot is en als de wond dicht is ouderwetse talkpoeder ;) Als dan de huid begint te helen doe ik weer sudocreme om het huidje te laten herstellen. En Kyra leg ik dan in haar blote bips, maar ik kan me voorstellen dat je met die van jou dat niet ziet zitten. Moet je telkens met een dweil erachteraan :D

8. Tese

Tese Niet meer actief

O ja en absoluut geen billendoekjes gebruiken! Dat bijt als de hel!

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    zoals als laatste gezegd is. billendoekjes zijn een marteling. je kan beter steeds een nieuw bakje water met babyolie maar niet die vettige die andere erin doen.

mijn middelste zoon had altijd uitslag van luiers en toen dat op een bepaald moment de spuigaten ging uitlopen met grote korsten enzo toen heb ik van de huisarts een middeltje gekregen wat wonderbaarlijk goed hielp. ik weet allang niet meer wat het was het is 10 jaar geleden. en zovaak als kan bloot of in een katoenen onderbroekje laten lopen/spelen. al zul je er dan wel bij moeten blijven voor de ongelukjes. als je samen aan het spelen bent bijv.

van talkpoeder ben ik geen voorstander. maar daar zal ik hier niet over uitweiden.

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hier ook gehad, wat zielig he :(

Bij Timo hielp maizena erg goed, en ook de spuitspray van zarqua (ofzo) dan hoef je niet aan de bips te zitten om te smeren. Ook even onder de douche en dan met de slang alles wegspuiten, die is hier favouriet, net nog moeten doen met de diarree ;) dan kleed ik hem ook uit in bad, en dan hop overal de slang over en wegspoelen met die stront ;)

succes ermee
    Miek

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Wij vouwen een gaasje wat open, knippen die door, smeren daar weleda billenbalsem op en plakken die tegen de wondjes aan. Daaroverheen plakken we nog een laag maizena.
    Is wel een gedoe maar je wordt snel handig en het is hier het enige dat werkt. Het voorkomt dat de zalf binnen no-time aan de luier zit ipv aan de billen en de billenbalsem van weleda is echt heel erg goed.

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nou ben maar begonnen met baderen want het werd er niet beterop.. Nu is het goed schoon steeds en ik strooi maizenna.. Hopen dat dat gaat werken (voorheen hielp dit) maar het is zo extreem dat Jamie mooi niet gaat liggen..

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Kan ook best een schimmel zijn die er in is gaan zitten. Mijn zoon had het een tijdje geleden met kiezen krijgen. Diarree en helemaal kapotte billen.
    Heb er toen een laagje miconazol opgesmeerd (ja handig een moeder die in de apotheek werkt) en verder niks. En bij elke verschoning een dun laagje miconazol. Vervolgens na 2 dagen ook zinkzalf en na een dag of 6 was alles weg.
    Wie weet helpt het!

14. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Tegen de diarree gebruik ik imutis (zijn capsules met probiotica die je open kunt maken zodat het door het drinken of een hap eten kan), werkt hier als een tierelier.

Krijgt hij appelsap (diksap waar appelsap in zit) te drinken? Kan een vorm van peuterdiarree zijn. Toen we daar mee stopten, stopte ook de diarree.

Miconazol (daktarin creme) kun je zonder recept bij de drogist halen (in het schap van de voetverzorging te vinden). Dun laagje op de billen, twee keer per dag, met een laag maizena eroverheen. Als hij niet wilde liggen deed ik de maizena in een luierbroekje en kreeg hij die aan. Als het niet meer te zien is nog een 3/4 dagen doorgaan (als het inderdaad een schimmel is). Inderdaad geen billendoekjes, maar met water schoonmaken. Alle andere verschoonbeurten doe ik een dikke laag sudocreme (ze zeggen wel dun, maar dik is hier veel effectiever). Weleda billencreme is ook erg goed.

Ik hoop dat hij er in ieder geval gauw van af is.

15. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    vaseline er ;lekker dik opsmeren helpt ook erg goed

16. ik gebruik altijd gewoon sudocreme, en dan echt een hele dikke laag
    werkt hier het beste

en soms als het niet zo heel erg is talkpoeder

sterkte ermee!

17. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hele goeie tip van mij, scheid een ei en klop het eiwit schuimig en dat op de billetjes smeren!!! helpt super, en koelt ook nog en er komt een beschermend laagje overheen ;);) probeer maar!!

Deel Deze Pagina