Welke buikdrager is t beste en wat zijn de verschillen erin?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door baby4me, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Hallo,

    ben heel benieuwd met ieders ervaringen van buikdragers?
    Wat voor buikdrager heb je en waar moet je op letten als je er eentje koopt?
    Wat zijn de onderlinge verschillen tussen de merken?
    Vanaf hoeveel weken mag je baby in een buikdrager?
    Gebruik je de drager vaak en zo ja bij wat voor dingen bijv boodschappen doen of juist meer in huis etc?

    Dus laat maar al jullie ervaringen horen.

    Groetjes,

    Baby4me
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.595
    3.483
    113
    Ik heb de babybjorn draagzak, eentje met extra steun in je rug. Je baby kan er geloof ik al vanaf de geboorte in, maar Robin zit er vanaf 4 weken in. Hartstikke handig, ik ga er mee de hond uitlaten, boodschappen doen etc. Hij is ook makkelijk in je eentje te bedienen, wel zo handig dat je niet staat te hannissen met je kind. Gebruik hem soms ook in huis. Het bevalt ons prima.
     
  3. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    bedankt voor je reactie!

    hoeveel heb je ervoor betaald? en waar heb je hem gekocht? ik zie nl dat er nogal wat prijsverschillen zijn tussen de diverse merken etc.
    maar is t niet slecht voor t ruggetje van kindje als je hem al vanaf 4 weken erin hebt?
     
  4. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Babybjorn is een hele goede en handige buikdrager. Vroeger mochten kindjes er vanaf dag 1 in, nu las ik dat het vanaf een maand beter is ivm de heupjes (hebben die van mij geen last van gehad). Ik ga dit keer voor een tricot-slen (knoopdoek van 6 meter), omdat ik denk dat dat een kindje beter ondersteund, omdat die meteen te gebruiken is en omdat je daarmee een kindje langer kan dragen.

    Neem in elk geval iets wat op 2 schouders draagt, omdat dat het gewicht veel beter verdeeld. En ik zou wachten met kopen tot na de geboorte, dan kan je hem in de winkel even proberen.

    Marsja
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik heb ook de babybjorn active. Ze kunnen er al heel jong in, maar dan niet zolang (voor hun ruggetje is het beter als ze plat liggen). Ik heb hem gewoon op internet gekocht (ik dacht bij Het Rietje). Het is reuze handig, omdat je je armen vrij hebt. Ik kon hem gewoon alleen aandoen. Helaas vindt onze zoon het steeds minder leuk, ik begrijp niet helemaal waarom, maar nu gaat hij steeds huilen, dus ik gebruik hem niet meer. Het wordt trouwens snel erg zwaar hoor.
    Als ik jou was zou ik ook even op marktplaats kijken.
     
  6. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ik ben uiteindelijk heel snel overgestapt op de draagdoeken.
    Eerst een tricot slen en uiteindelijk voor de zomer een lovely baby sling (iets minder doek om je heen)

    Ons kindje overstrekte zich n.l. vaak door reflux, in de reguliere buikdragers had hij dat best vaak.
    de tricot slen, past zich beter aan op't lichaam van je baby (al v.a. dag 1) en de moeder, dus betere en een natuurlijkere houding voor je baby, en ik heb nooit last gehad van een zere rug of schouder aangezien hij perfect aansloot. Ook voor onze 2e ga ik ze weer gebruiken.

    De tricot slen is een lange lap, waar je handigheid in moet krijgen om hem snel om te doen (als ik ging winkelen deed ik hem bijv. thuis al om en tilde m'n kindje er op de parkeerplaats in) de lovely baby sling e.d. zijn makkelijker om te doen.

    Mijn buurvrouw is ook helemaal om, zij draagt d'r zoontje van 1,5 (12 kg) er nu nog steeds in. Doordat hij zo goed op je lichaam past, heb je minder snel last van het gewicht als bij de standaard buikdragers.
    In principe zou je hem ook als rugdrager kunnen gebruiken tot ongeveer 15 kg geloof ik.

    ik heb die van mij via kaatjekatoen.nl

    De b.bjorn is idd een hele fijne standaard drager als je snel je kindje op je buik wil hangen, maar ik miste het buik op buik lichaams gevoel en de natuurlijke houding.

    't is maar net waar je van houdt denk ik. De draagdoeken worden vaak als nogal "alternatief" gezien, maar komen geloof ik steeds meer "in".
     
  7. Niet meer actief

    Wij hebben ook de babybjorn active (die met die extra ruggensteun voor ons), kostte ongeveer €100,- bij Prenatal. Bevalt goed, ik gebruik hem alleen als ik met de hond ga lopen, heb ik tenminste mijn armen vrij voor de hond. Babies mogen erin vanaf 3,5 kilo of 53 cm. Wijhebben hem aangeschaft toen Ruben 5 weken oud was. Bij de Prenatal zeiden ze dat je het rustig op moet bouwen, qua tijd met erin zitten. Ook hier handig in je 1e aan te doen. Op het begin deed ik Ruben en zak op het kussen leggen terwijl ik de zak al aanhad (voor de liefhebbers, kan een foto-uitleg door PB-en). En dan alle knoppen en schuifdingen dicht/ Nu kan ik het staand. Mijn advies, neem je kind mee als je een zak aan gaat schaffen en probeer hem in de winkel. Bij de Prenatal hangen test-draagzakken. Zo merk je meteen wat jij en je beeb het fijnst vinden.

    Liefs, Tanya
     
  8. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    welke je ook koopt,koop niet die van de chicco!die hebben wij en die breekt je rug zowat,is echt een onding.
     
  9. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    bedankt voor de info. Zag nl dat deze nu in de aanbieding was bij V&D dus twijfelde of ik die zou kopen.
     
  10. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    iedereen bedankt al voor de reacties. Kan ik zeker wat mee!
     
  11. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik had begrepen dat een baby er vanaf 6 wkn pas in mag!
     
  12. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Wij ook de baby bjorn active. En idd volgens mij vanaf 6 weken OF minimaal 53 cm en 3.5 kg
     
  13. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook een babybjorn fan :D Isa (op advies Cb) er pas met 6 weken in gedaan. Hij wordt vooral gebruikt met de wandelingen met de honden en als ik boodschappen ga doen. Voor het begin ook de lodger shelter gebruikt, daar mogen ze nl vanaf dag 1 in (liggen in banaan houding) dit was vooral super bij krampjes etc ze kon dan heerlijk slapen en ik wat klusjes in huis doen ;) Nu gebruik ik 'm in de maxi cosie als voetenzak want daar is ie ook geschikt voor.

    Beide heb ik trouwens goedkoop op MP gekocht ;)
     

Deel Deze Pagina