Ik ben op zoek naar een dekentje voor in de wieg maar wat is nu het beste? Ben eind januari uitgerekend. Je kunt zoveel krijgen; van fleece tot wol Wat hebben jullie?
Wij hebben een wollen dekentje. Ik hoor nogal vaak dat mensen bang zijn voor een wol allergie, maar ik doe er gewoon een lakentje onder die ik dan omvouw dus ons kindje komt niet in aanraking met de wol, en het is wel veel warmer dan katoen.
Wij hebben een fleece dekentje voor een wieg, lekker dubbelgeslagen nu met een lakentje eronder, is warm genoeg denk ik... Daaroverheen gaat de kap / hoes van de wandelwagen. Ik heb er ook een flanellen doek in gedaan, is wat warmer dan een katoenen hoeslakentje...
Dank voor de antwoorden. Ik heb gisteren om mee te beginnen een katoenen dekentje gekocht maar die precies voelt als een fleece. Maar ik twijfel nog wel of dit warm genoeg is als ik eerlijk ben...
Ik ben normaal gesproken ook wel wol fan Doordat het echt wel warmer is maar niet snel oververhit. Ik zag wol en hele mooie bij: http://www.zoombee.nl/index1.html Wel prijzig, maar zo lief!
Het is belangrijk dat een dekentje van 100% katoen is. En meestal raden ze 2 dekentjes aan, dus 2 wiegdekens voor een wieg of 2 ledikantdekens voor een ledikant. Nu heeft mijn zoontje de eerste weken ook in een wieg gelegen en hebben wij gewoon de ledikantdeken dubbelgevouwen, zodat dit net zo dik zou zijn als 2 wiegdekens op elkaar.
nee, het is echt 100& katoen, maar zo geweven dat het voelt als fleece. Zag van het weekend leuke dekentjes, wol, van Klippan... zo geweldig! Maar die hadden ze alleen als ledikantdeken die ik wilde (met dierentuindieren)... Ze zouden bellen of er ook wiegdekentjes van zijn. Ik hoop het maar!
Wij hebben 1 katoenen deken en eventueel voor er overheen nog een soort gebreid dekentje van Ikea. Lakentje eronder. Eventueel hebben we zelfs nog een stel hele kleine slaapzakjes. Koud zullen de kindjes het dus niet krijgen (anders leggen we er toch nog een kruik bij? )