zwangerschap na curretage

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Najet, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Najet

Najet Actief lid

Dec 21, 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Beste verloskundige,

Allereerst wil ik jullie bedanken dat jullie onze vragen keer op keer weer beantwoorden!

Ik heb een vraag;

Gisteren ben ik gecurriteerd omdat de missed abortion niet compleet losgekomen was ( er zat dus nog iets in mijn baarmoeder).

Ik heb een rugprik en een roesje gehad en ben daarna in de ok geholpen.

Toen ik vroeg of we weer meteen aan de klus konden...zei de verpleegkundige uhhhhh dat weet ik niet. Ik ben dus de gyn vergeten te vragen of we meteen weer konden beginnen. Nu had ik een briefje meegegekregen dat ik één week niet in bad mocht en geen gemeenschap mag hebben( dat kan ik indenken want het moet genezen)...betekend dit dan dat we na die week wel gemeenschap mogen hebben?

Ook zei ze dat een menstruatie afwachten een advies is...is dit vanwege de duur van de zwangerschap of heeft dat met iets anders te maken? of kan het weer een miskraam worden?

We willen zo graag weer verder ( na 5 miskramen)...dus ik heb de eerste dag (26mrt) van mijn bloeding genomen en een cyclus van 28 dagen uitgerekend. Nu is 8 april mijn vruchtbaarste dag...

Mag ik jullie mening?

Liefs Najet

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je mag zeker weer klussen hoor. Het kan geen kwaad. Alleen duurt je cylcus meetal veel langer en weet je niet wanneer je eisprong is en dat kan verwarring geven. Maar mocht je meteen zwanger worden dan geeft een echo wel aan hoever de zwangerschap is gevorderd.

Mirjam

Share This Page