Wat mag ze al zelf doen (3 mnd)?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gentle, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik wil echt niet pochen met mijn meisje, maar even goed weten wat ik haar wel/niet laat doen.

Vanaf haar geboorte is Julia al beweeglijk. Al meteen probeerde ze haar hoofdje op te tillen, en met 3 weken steunde ze al op haar armpjes (als ze op haar buik lag) en keek je zo aan! Nu is ze inmiddels druk aan het oefenen met omrollen (lukt nog nét niet zelf, alleen met een hand erbij) en schopt ze vooral erg veel. Ze duwt zich ook gemakkelijk van m'n schoot af als ze recht op m'n benen ligt (voeten in mijn buik) en is al een paar keer bijna er afgevallen :$ Ook als ik haar rechtop houd, gaat ze zo "staan", en ook op schoot rechtop zitten gaat prima.

Mijn vraag is eigenlijk, mag ik dit wel gewoon stimuleren, en haar dit laten doen? En hoe lang mag ze bv op mijn schoot rechtop zitten? Mijn man vindt dit heel leuk om met haar te doen, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat ze voor sommige dingen nog te jong zijn om lang te kunnen.

Ze is ook vrij licht, zou dit door dat drukke van haar kunnen komen?

2. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik zou rustig aandoen met een kindje van 10 weken!

als ze dingen zelf doet lekker laten gaan maar zeker nog niet gaan stimuleren om vel rechtop te zitten, ondersteund kan het best maar 5 min a 10 min. en dan klaar~!

gr kim

3. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Het staan en onrollen herken ik wel ,mijn Zoontje deed dit met 6 dagen,maar ik liet dat niet toe en omrollen rond 3 weken toen hij zwaarder werd heeft hij met name het onrollen even gelaten.Zitten is idd niet goed om toe te laten:)als ze staat verslapt haar beentje vanzelf wanneer het lang genoeg geweest is.;)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,862
    113
    Hier ook zo'n geval, heel beweeglijk, maar het is juist een flinkerd van 7,5 kilo!
    Hij rolde ook al 3 weken ofzo na zijn geboorte van zijn buik naar zijn rug, al doet hij dat nu alleen af en toe nog maar. Hij rolt wel heel makkelijk van zijn rug op zijn buik, wil steeds zitten en gaat dan helemaal naar voren als ik hem weer naar achter doe.
    Ik probeer het maar niet te stimuleren, dat zitten enzo, want ik doe liever rustig aan met zijn rugje.
    Dat staan herken ik ook wel, mijn dochtertje bleef ook gewoon met 5 maanden staan als ik haar bij de tafel ofzo zette, maar dat deed ik zelden, want er komt heel veel druk op de knietjes daardoor te staan. Bij het CB zeiden ze dat ik haar echt pas mocht laten staan als ze zelf omhoog kwam en met haar benen op en neer ging wippen tijdens het staan.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter was ook lekker beweeglijk en klein en licht. Ik heb alleen nog nooit gehoord dat dat van invloed zou zijn op het actief zijn.

Dochter kon ook al heel vroeg draaien en probeerde ook al vroeg haar benen onder haar buik te krijgen. Lukte pas een stuk later natuurlijk.

Zolang ze het zelf doen is het goed, je kunt ze ook moeilijk vast binden. Maar ik zou haar nog niet laten staan en laten zitten. Als ze het zelf doet is het vroeg genoeg!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik had ook zo'n snelle Jelle maar dan ook nog eens groot. Ik heb mijn zoontje altijd zijn gang laten gaan maar hem niet verder gestimuleerd. Hij is zelf gaan staan met 8 maanden en liep op zijn eerste verjaardag. Hij doet dingen in zijn eigen tempo en soms is dat vlot. Prima maar zo'n kind behoeft geen extra stimulatie op dat gebied!

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Klinkt heel herkenbaar, hier ook zo'n dame, die is al eens bijna van de comode afgerold. Wat ze zelf kan lekker zelf laten doen denk ik maar. Het zitten doen we hier ook wel maar alleen met steun (dus of leunen tegen onze buik of ondersteunen onder haar armen) zodat niet alle gewicht op haar rug komt, en niet te lang idd. 'Staan' kan ze ook maar dit doen we maar niet met haar want ik wil niet dat ze kromme benen krijgt (de botjes zijn nog erg zacht) maar ja, zichzelf afduwen hou je niet echt tegen en ze heeft er de kracht voor dus daar doe ik maar niet echt moeilijk over. Gisteren vond de arts op het cb dat ze het goed doet (en idd snel is qua ontwikkeling) dus we gaan maar door op de ingeslagen weg anders gaat ze alleen maar gefrustreerd liggen brullen, als ze wat te doen heeft is ze tevreden!

8. creed

creed Lid

Sep 30, 2009
    12
    0
    0
    België
    ontwikkeling van je baby kan je niet tegenhouden en niet versnellen ook niet ...

mijn zoontje kon al keren toen hij 7 weken was (eerst van rug naar buiklig ... en paar dagen later omgekeerd)

na tijdje deed hij het even niet meer ... maar nu terug wel én hij is nu 6 maand en kan zo goed als zitten zonder steun

tja de ene is nu eenmaal sneller dan de andere ...

Share This Page