Kiss en Reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lintje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Mijn zoontje van 8 weken heeft Kiss en verborgen reflux, wellicht zijn er meiden die nog tips voor me hebben met slapen.

Mijn zoontje begon direct na de geboorte te huilen, huilen, huilen en eigenlijk was het gewoon krijsen. Het begon vaak bij de ochtendvoeding, krijsen, krijsen.. ontroostbaar urenlang. Hij huilde elke dag zo'n 14 uren in totaal en iedereen weet het aan darmkrampjes (dus Infacol gebruikt). Ook in de kinderwagen was het drama en ik had hem dan ook veel op de arm (en hij woog 5070 gram bij de geboorte dus erg zwaar). Na 2,5 week was ik zo gesloopt van wakker zijn en mijn zoontje horen huilen dat ik naar de huisartsenpost ben gegaan. Ik werd naar huis gestuurd met "waarschijnlijk koemelkallergie". De volgende dag stond ik er weer en heb huilend de kinderarts geeist. Toen mocht ik naar de kinderpoli waar mijn zoontje is opgenomen om ons rust te gunnen en te kijken naar het huilgedrag. Maar er kwam niets uit, behalve spruw (en medicatie daarvoor). Zo had ik dus al twee huisartsen, een kinderarts en een arts in opleiding versleten. Daarna heb ik twee kinderfysio's en een manueel therapeut gezien maar conclusie: niets mis met mijn zoontje. Toch kon ik het niet van me afzetten en vermoedde ik al de hele tijd verborgen reflux, maar dat werd door alle artsen van de hand gewezen. Toen mijn zoontje 4,5 week oud was heb ik heel boos de kinderpoli gebeld omdat de zogenaamde spruw niet weg ging en ik reflux vermoedde, met heel veel moeite kon ik bij een andere kinderarts terecht (enkel omdat het mijn tweede kindje is en ik zo volhardde), toen heb ik eindelijk gelijk gekregen (hij heeft nooit spruw gehad..grrrr) en medicijnen gekregen voor de reflux (Losec). Het drinken ging direct beter, hij schreeuwde niet zo erg meer tijdens de voedingen, toch huilde hij nog veel en zo kwam ik op de kiss-site terecht. Ik keek in het register en zag dat de manueel therapeut waar ik was geweest niet in het register stond, een andere therapeut in de buurt wel. Daar kon ik nog dezelfde avond terecht en ein-de-lijk was er iemand die me vertelde dat mijn zoontje kiss heeft en dat ie behandeld kan worden. Nu zijn we twee behandelingen verder en ik heb al een veel rustiger kind dat overdag slaapjes doet, rustiger drinkt en lacht. Hij heeft nog wel meer behandelingen nodig maar het gaat al een stuk beter.
    Ik geef op dit moment geen borstvoeding meer, dat heeft me na 3 weken helemaal opgebroken. Hij krijgt nu Nutrilon en ook Nutriton.
    Zijn bedje staat een beetje scheef en hij krijgt 10 mg Losec per dag.

Het enige wat nog ontzettend vermoeiend is is de ochtend. Hij wordt wakker tussen 3 en 5 uur voor een voeding, slaapt daarna nog 3 kwartier, maar is daarna erg onrustig en huilerig tot een uur of 10 a 11 in de ochtend. Ik heb het idee dat hij moeilijk ontlast (ook een Kiss-kenmerk?), en daarvoor heb ik nu lactulose gekocht.. maar of het werkt? Ik vermoed dat ik met een paar behandelingen ook 's morgens een rustig(er) kindje heb. Maar toch, overdag slaapt hij in de Maxi Cosi, dat vindt hij het prettigst, in de wieg is hij na 10 min weer wakker. Hij komt ie alleen wiegend in slaap en valt niet uit zichzelf in slaap. 'S nachts slaapt hij wél in de wieg, in de puckababy.. maar of dat wat uitmaakt..

Maar goed, misschien weet iemand nog iets.. ervaringen zijn ook welkom.

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    mischien een keer naar een osteopaat. Hoor daar veel goeie dingen over.

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik zeg ook een osteopaat.
    Vijf jaar geleden hebben we ook heel veel problemen gehad met drinken, reflux en tot nu toe met buikpijn. Hadden ze dat toen maar aanbevolen. We zijn nu sinds kort bij een osteopaat en het gaat echt geweldig. Zij zei dat bij kleine kinderen de behandelingen heel vaak goed aanslaan. Ik heb ook goede ervaringen van familieleden van ons gehoort. Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen. En het wordt zelfs vergoed door de meeste ziektekostenverzekeraars.

4. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Misschien ben je hier een enorme tegenstander van, maar mijn zoontje (ook met verborgen reflux) vond het heerlijk om op z'n buik te slapen! We hebben toen wel meteen een Aerosleep gekocht voor het geval dat.....

Misschien heb je er wat aan.

Succes!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een kiss-kindje... wij kwamen er pas met 8 weken achter, (nouja, al wel eerder een vermoeden, maar toen het CB voorkeurshouding constateerde, ben ik maar eens gaan googelen en kwam ik erachter).
    Wij zijn bij een osteopaat geweest, (geregistreerd, zie www.osteopathie.nl), en na 4 behandelingen een totaal ander kind. Een osteopaat kan ook wat met (verborgen) reflux als die voortkomt uit beknelde zenuwen tussen de nekwervels: hier was dat na de eerste behandeling over!
    In de tussentijd hielp het om Thirza veel bij ons te hebben in de draagdoek, (combi-cotti: buik tegen buik, lekker strak. Die van draagdoek.nl zijn hetzelfde idee).
    Op de buik slapen vond ze wisselend ook fijn, dus aerosleepmatrasje gekocht. En verder maar uitgezongen totdat de behandeling voltooid was...
    Sterkte!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Hier ook een kiss kindje waar we helaas pas met 4 maanden achter kwamen . Je zou een draagdoek kunnen proberen, maar ik zou persoonlijk je kindje niet in de maxi cosi laten slapen, dit werkt juist niet mee aan het herstel.

Heeft de therapeut je ook uitgelegd hoe je je kindje moet tillen enz? Verder zou ik je kindje overdag als je erbij bent op de buik proberen neer te leggen.

7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Bedankt meiden.

Mijn dochter sliep ook al heel vroeg op haar buik, ik hoopte dat het met mijn zoon ook zou lukken maar hij vindt het niet prettig.

Ik heb manuele therapie omdat ik deze therapeut vond in het register van kiss-kinderen.nl Dus ik dacht eigenlijk dat dat de beste keuze zou zijn, helaas is hij een paar weken met vakantie. Ik heb het idee dat mijn zoontje sinds gister weer in oude gewoontes vervalt.. Hoe zat dat bij jullie kiss-kindjes? Vielen die ook weer terug of was er pas verandering ná alle behandelingen?

Misschien moet ik morgen toch nog naar een osteo als ik dit zo lees. Maar ik vond die manueel therapeut zo aardig.

Ik heb een ringsling (draagdoek), mijn zoontje weegt nu echter al 6,5 kg en is 61 cm lang dus dat is echt heel zwaar om hem in de kommahouding te dragen. Ook overstrekt hij zich nog heel vaak en krijg ik hem er dus niet goed in.

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Overigens zei de manueel waar ik was dat het autostoeltje juist wél prettig was, en een kinderfysio heeft dit ook gezegd:(. Op zijn buik gaat ie enorm krijsen. :(

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Autostoel is ook niet erg voor tijdelijk: als je kindje dit aangeeft als prettig nu, moet je dat gewoon even doen.
    Dat van terugvallen is heel herkenbaar: na elke behandeling knapte Thirza op, maar ook hier viel ze weer terug tegen de tijd dat ze weer voor behandeling moest. Een beetje het principe van 2 stappen vooruit en 1 terug steeds. Na de 4e behandeling was ze echt helemaal klaar en was er ook geen terugval meer.
    Ik zou je wel een osteopaat aanraden: die kunnen meer dan een manueel therapeut, hebben gewoon een uitgebreidere opleiding.

Qua draagdoek: die sling die jij hebt, dan ligt ie in de kommahouding he? Voor jezelf is een draagdoek waarin ie buik tegen buik kan veel fijner. Thirza is nu 8 kilo en die kan ik nog aardig goed hebben in de combi cotti: door de twee kokerbanden en de band waarmee je het geheel vastzet, wordt je kleintje over z'n hele lijf gezekerd en het geeft jou ook veel steun, zodat het dragen minder zwaar is.

10. mirjamc

mirjamc Actief lid

6 apr 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    Osteopaat!!
    Mijn zoontje van 3 maanden begon ook ontzettend te huilen toen hij ongeveer 1.5 week was.Hij haalde ook gemakkelijk de 14 uur per 24 uur.Ik had al gauw het gevoel dat het niet goed zat,en omdat hij ook de 2e is,wist ik ook wel wat redelijk normaal was en wat niet.Het consultatiebureau bleef vasthouden aan verkeerde voeding,verkeerde matras,etc.Als ik het niet vertrouwde,moest ik maar naar de huisarts.Ik had de osteopaat al ge-opperd bij hun,maar dat zou niet gaan helpen.Nee,de dokter was beter.
    Aangezien ik bij mijn dochter eigenlijk al niet echt meer 'luisterde' naar het CB en omdat ik van mening was dat het het proberen waard was,ben ik bij de osteopaat geweest.Na 1x met mijn zoontje geweest te zijn,was het eigenlijk al klaar.Hij gedroeg zich weer als een 'normale baby' .Cb gelooft het niet.
    Mijn zoontje had ook Kiss.Nu is het nog steeds goed.volgens onze osteopaat is het gemiddelde van 3 behandelingen bij huilbaby's voldoende.
    Dus ik adviseer je ook de osteopaat

11. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Hier ook een KISS-kindje, na 4 behandelingen bij de Osteopaat gaat het onwijs goed!
    Vrolijk, lachen, bijna niet meer huilen, en lekker slapen op de 'moeilijke' kant!
    Succes

12. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Hier ook verborgen reflux, kiss, maar ook koemelkallergie. Ik dacht het met 4 weken al maar eindelijk met 5 maanden mogen testen en dus bevestigd. Sinds die tijd een heerlijk vrolijk kereltje ervoor teruggekregen daarvoor ook alleen maar huilen. Ik herken veel in jou verhaal, kinderarts, huisarts, osteopaat, zelfs een paragnost (en dat heeft ook super geholpen)
    Ga dus gewoon op je moedergevoel af, want daarmee zit je meestal wel goed!!!

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Bedankt meiden, ik ben gister naar een osteopaat geweest.

De osteo was eerst fysioth en daarna manueel th geweest, dus van alle markten thuis.

Hij vond het maagje niet goed, (punt voor de osteo) en zijn schedel ook niet. Het nekje zat ook nog spanning op maar dat liet ie over aan de manueel waar ik loop. Hij heeft zijn maagje en schedel ehm.. behandeld? En hoopte dat de spijsvertering daarmee ook beter zou worden want die was ernstig verstoord (slikken-maag-darmen-ontlasting). Hij belt volgende week hoe het gaat.

Overigens voelde hij ook een verschil in de heup-beentjes. Ik had zelf al het idee dat het ene beentje stroever ging (meer weerstand) dan het andere maar bij het CB zeiden ze dat ik me dat verbeeldde (wat dat betreft ben ik het eens met de CB-mening, zucht). Frappant dat deze osteo dan dezelfde conclusie trok als ik terwijl ik niets had gezegd daarover. Toch maar weer aankaarten bij het CB de volgende keer. Ook gaf hij me gelijk in de scheefgroei van de schedel, de osteo kon dat ook voelen.

Ik ben blij, ik hoop dat het gauw allemaal beter gaat :)

Deel Deze Pagina