hallo iedereen!!! sinds ik hier op het forum actief ben zie ik regelmatig het word brusje voorbij komen inmiddels heb ik begrepen dat het een broertje of zusje is maar wat ik me afvroeg...... waar komt dit woord vandaan??? ik kende het namelijk niet en hier in mijn omgeving ook verder niemand
Deze topic was er al een keertje. Veel mensen gebruiken brusje voor BRoertje of zUSJE. Maar de echte betekenis heeft iets te maken met verstandelijk gehandicpt broertje of zusje (?). De echte betekenis is in ieder geval niet(!) broertje/zusje. Maar hier gebruiken ze brusje dus als broertje of zusje.
wauw wist niet dat het zelfs in de encyclopedie stond wat grappig!! voel me trouwens ook spontaan een beetje dom...... maar dat maakt niet uit
Kan heel goed hoor, het lijkt ook wel erg op elkaar. Zullen verbasteringen zijn denk ik. Maakt ook niet uit toch.
ik wist wat het betekende niet dat het in een encyclopedie staat. Dacht dat het echt gewoon onnofficieel verzonnen was. wat grappig
Ik weet dat het gebruikt werd bij een dag voor kinderen met een autistisch broertje of zusje. Die hadden dan 1x per jaar een brusjesdag. Daar ken ik het van.
Zie je wel, had ik het toch niet 'fout! Ik ben eens op mijn vingers getikt door iemand hier op het forum die het niet vond kunnen dat ik sprak over 'zwanger zijn van een brusje voor Lucas'... Voelde me er al lullig over, hoefde dus helemaal niet
Ja, maar zou dat dan ook niet gewoon een afkorting zijn voor broertjes/zusjesdag? Dan komt het dus eigenlijk op hetzelfde neer.
Klopt, ik heb toen dus ook opgezocht... Ik dacht vanmiddag ook: shit, de cake in de oven heeft een "open ruggetje"...het is dat ik het hier nu van toepassing vind maar dit soort dingen zijn idd niet slim om te zeggen. Toch gebeurt het, so be it hoor. Je bedoelt het toch niet verkeerd (denk ik dan).