Katten binnendieren?? Lees dit maar eens..

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat sneu zeg. Hoop dat alles goedkomt.

Ik denk dat je binnen en buitenkatten hebt. Als een kat buiten is gewend is het denk ik heel moelijk ze binnen te houden.

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ontzettend sneu..

Maar hier hebik binnen katten, en dat gaat prima, komen er 4 van de boerderij af, en ze vermaken zich prima binnen komen af entoe op het balkon. Dus binnenkatten kunnen prima..

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Aah, wat zielig :(. Veel sterkte voor jou en je beestje!!
    Overigens ligt het er volgens mij maar net aan wat de kat gewend is. Mijn kater is al vanaf dat hij een paar weken oud is niet meer naar buiten geweest en doet het prima als binnenkat. Heel af en toe laat ik hem op ons (afgesloten) balkon naar buiten en dat vindt hij volgens mij wel grappig, maar ik merk aan niets dat hij het vervelend vindt dat hij niet echt naar buiten kan. Hij is altijd heel tevreden en rent en speelt binnen ook meer dan genoeg.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Sterkte Marieke... arm beestje.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Erg vervelende situatie.
    Maar wat ik mij dan gelijk afvraag, wist zij wel dat ze de kat naar buiten mocht laten? Ik bedoel, jij zegt namelijk dat ze ze binnen heeft gelaten.
    Niet dat het haar schuld is maar is zij daar wel over geïnformeerd?

6. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Als katten niet anders gewend zijn kunnen ze zeker binnen worden gehouden.. katten die buiten zijn geweest en dan binnen moeten blijven dat is een ander verhaal.. mijn katten zijn nooit buiten geweest en weten dus ook niet beter.. Ik hoop echt dat je kat er bovenop komt! Zoiets lijkt me echt verschrikkelijk, veel sterkte!

7. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Wat sneu, maar even advocaat van de duivel , 4 dagen weg en dan maar 2x laten verzorgen?

Helaas hebben we geen katten meer, maar bij 4 dagen weg gingen ze hier in pension en ook om ongelukken te voorkomen.

8. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Wat zielig zeg, arm beestje.. Heel veel sterkte. :(

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Onze kat is 2 jaar geleden uit het zolderraam gevallen,ook omdat hij naar buiten wilde. Hij had gelukkig niets maar sindsdien gaat hij gewoon naar buiten. het is een oosters korthaar met een soort tijgerstreep en we wonen in een stadje maar hij is nog steeds niet gestolen.
    Ik ben nu wel van mening dat een kat binnenhouden zielig is. Maar goed zolang ze niet beter weten zullen ze het ook niet missen. Maar niets zo leuk als je kat in bomen en over radjes van schuttingen te zien lopen.

Volgende keer als je weggaat je raam dichtdoen ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben er huisdieren van gemaakt. Het zijn geen huisdieren, het zijn roofdieren.
    Sommige doorgefokte rassen zijn er wel echt op gefokt om binnen te zitten, maar van oorsprong is er dus niets 'binnens' aan een kat.

@TS: wat ontzettend rot om zo terug te komen van vakantie! Sterkte!

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Sterkte TS, lekkere terugkomst van de vakantie...

Wat katten gewend zijn zegt echt niet alles. Onze 1e kat was in het vorige huis ook gewend aan dat ze nooit naar buiten ging, ze is ontsnapt en kwam gelukkig weer terug. Sinsdien mag ze naar buiten, nu is eht mooi om te zien hoe ze van de tuin genieten.

Mijn vriend heeft eens de kat van de achterburen gered die vast zat in zo'n kantelraam. In het vorige huis hadden wij ze ook, maar na die actie deed ik er een handdoek tussen als het raam open was en wij weggingen zodat die van ons iig niet klem kwamen te zitten bij een poging om toch naar buiten te willen.

12. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Voor geen goud dat ik m'n katten buiten laat! Ja, aan een tuigje of in de tuin.

Verkeer, giftige dieren (zoals wespen), rattenbeet of gemene mensen kunnen hun fataal zijn!

13. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Als ik een verdieping lager had gewoond ,of in een gezinswoning met tuin, had ik ze denk ik ook vrijgelaten, maar ik woon een hoog dus dat gaat 'm niet worden haha, ze amuseren zich grote flat met genoeg ruimte en elkaar..

14. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Allereerst heel sneu van je kat..
    Allee hoeft dit niet perse te maken te hebben dat hij normaal altijd buiten komt en nu binnen is.
    Nu is het geval dat hij en continue binnen is, maar ook nog eens 4 dagen ziels alleen.
    Katten kunnen makkelijk zonder het naar buiten kunnen alleen missen die beestjes heel veel aandacht.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind het ook verschrikkelijk sneu voor jullie kat maar ook ik blijf er bij dat het zowel voor kat als buren beter is om ze binnen te houden. Jouw beesie was natuurlijk al gewend om buiten te komen en is blijkbaar daarom zo obsessief op zoek gegaan naar een ontsnappingsroute. Heel triest dat dit zo afgelopen is natuurlijk en dat de kattenoppas niet op de ramen heeft gelet. Hoop echt dat hij geen pijn heeft geleden....heel veel sterkte voor jullie.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    De kat was toch geen vier dagen alleen? Nicht kwam twee keer eten geven, of is dat ook te weinig nog? Nou ja, is nu toch allemaal achteraf gepraat, heel sneu voor kat en baasjes. :(

17. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Persoonlijk vind ik 2x in de 4 dagen erg weinig.. Wij passen ook vaak op 3 katten van vrienden. En gaan altijd elke dag. Schoon water, brokjes bijvullen, kattenbakken verschonen en natuurlijk knuffelen. Dus we waren er wel 1 a 2 uur per dag.

Katten gaan rare dingen doen. Zo heeft iemand anders een keer op die katten gepast en die had de bakken niet verschoont. Dus de katten ging natuurlijk niet meer op de bak. En nu een paar jaar later sproeit 1 van de beesjes nog tegen de muren..

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja, beter nog. :) Maar misschien kon nicht van TS niet vaker en was er verder ook niemand die langs kon gaan. Maar goed, TS voelt zich waarschijnlijk al rot genoeg dus ze hoeft zich niet te verantwoorden.

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wat erg zeg, arm beestje. Hopelijk heeft hij niet te lang geleden.
    Tja wat het binnen-buitenkat verhaal betreft daar zijn zoveel meningen over. Ik denk dat het gewoon per kat verschilt. Onze 3 katten komen allemaal buiten. De 2 poezen zouden best zonder kunnen, die kuieren ook alleen maar door de tuin maar de kater wil persé zwerven. Misschien als we ze nooit naar buiten hadden laten gaan was het wel een binnenkat geweest, dat weet ik niet. Wij hebben hiervoor gekozen omdat ik geen zin heb om altijd mn deur angstvallig dicht te moeten houden en ze zijn erg tevreden met hun huidige leventje zo.
    Ts nog even een tip, wij hebben voor onze kiep/kantelramen een soort beugeltjes met inkepingen er in waar de pin van de sluiting in valt. Zo kan je het raam in verschillende standen zetten maar voorkomt het ook dat ie zo wijd open kan dat je kat er in vast kan komen te zitten.
    Sterkte met het verdriet om je beestje

20. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Je hebt gelijk.. :)

Deel Deze Pagina