Katten binnendieren?? Lees dit maar eens..

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh jeetje wat ergggg :( ik wens jullie veel sterkte toe

2. xIkkeXx

xIkkeXx Lid

22 sep 2011
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Kerkrade
    Oeh, dat is echt sneu :O! Maar ik ben zowieso geen kattenmens en heb er zelf geen

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Helaas hebben wij ook die ervaring gehad. MET kattenluik..:( ze was via de slaapkamer gegaan. en klem komen te zitten. we wisten het niet. een harde les. ze is bij de DA overleden. :(

sterkte ermee.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Jullie begrijpen me verkeerd, ik heb niet geprobeerd van een buitenkat een binne kat te maken.

Ik kreeg hem toen hij 9 weken oud was, en nog nooit buiten geweest. Ik wilde een binnenkat van hem maken, maar hij probeerde steeds te intsnappen naar buiten. Na een paar maanden lukte dat. Hij heeft dit zekf gedaan.

Ik heb al mijn hele leven katten en sommigeb zijn gewoon zo. Dierenarts waar we vandaag waren zei ook dat sommigen niet binnen te houden zijn.

5. Marieke1983

Heeft er niets mee te maken. We hebben nog een kat en de oppas heeft echt de tijd voor ze genomen.

6. Marieke1983

Ja dat wist ze, had het haar verteld voor vertrek en aan de telefoon nog een keer.
    Ik neem haar ook niets kwalijk, ze was echt net te laat.

7. Marieke1983

We waren maar twee hele dagen weg. Dag 1 zijn we 15.00 uur weggegaan, vandaag middaguur weer thuis. Dus ze hebben iedere dag aandacht gehad, vers eten, drinkeb, schone bak en veel knuffels.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    sterkte met het verlies van jullie kat.

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    jeetje wat een klote bericht zeg als je zo thuis moet komen :( arm beestje.. hoop dat hij niet te lang heeft geleden.. sterkte ..

10. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Meid wat rot!! Je kan er altijd zo`n verdriet van hebben he!! Sterkte!

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eens!

Het is uiteraard zielig voor een kat die gewend is om buiten te zijn, binnen te houden.

Maar een kat die niets anders gewend is dan om binnen te zijn en er ook niet naar taalt om naar buiten te willen, kun je ook gewoon binnen laten hoor. Dat kun je niet vergelijken met dierenmishandeling!

Ik heb 2 katten: eentje is 13 jaar en heb ik al 12 jaar zonder problemen als binnenkat en de ander is 8 jaar en heb ik ook al 8 jaar zonder problemen als binnenkat.
    Ik wil niet dat mijn katten onder een auto terechtkomen of mijn buren tot last zijn.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je kat. Vreselijk om je dierbare huisdier op deze manier te moeten verliezen....:(:(:(

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zon kantelraam moet je idd niet zonder toezicht open laten staan want hij klapt dicht als je er iets tussen doet ook voor kinderarmpjes is het heel gevaarlijk..
    heb het jammer genoeg al vaak gelezen is echt heel gevaarlijk voor poesies.

hopelijk komt je beesie er weer bovenop

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ochzie net dat ie het niet heeft gehaald. sterkte ermee dan maar is nooit fijn een huisdier verliezen

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Heel veel sterkte, echt heel verdrietig...

15. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
  16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ooooh wat ontzettend zielig

zeker niet alle katten kunnen binnen blijven
    zeker als ze dit niet gewend zijn
    katten kunnen zelfs van stress doodgaan......
    dus zeker als een kat gewend is buiten te zijn en opeens binnen moet blijven
    zou jij als mens ook niet leuk vinden toch??

17. Marieke1983

Ik lees dat meerderen dit hebben meegemaakt, voel me echt stom dat ik er niet aan heb gedacht..

18. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Sterkte met het verlies van je katje.

Voor de meiden die buitenkatten hebben maar ze liever binnen hebben.Of Katten die toch graag soms een luchtje willen scheppen.
    Of de kat gaat naar buiten terwijl je dat liever niet hebt.

Hieronder een van de oplossing.
    Onze katten kunnen de tuin niet uit en zijn zo niemand tot last.Worden niet overreden (wonen langs provinciale weg), vergiftigd of wat dan ook.perfecte oplossing vonden wij.
    Let niet op de afwerking, daar word nog aan gewerkt.
    Misschien een tip?

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat is idd schrikken meis.

Maar ook ik heb z.n verhaal.

Jaren geleden wat op 8 maart 2005 om precies te zijn vergeet die dag ook nooit meer.

Heb ook buiten katten gehad. ( nu geen katten meer omdat ik verhuist ben en ze bij de buurvrouw heb gelaten) zie topic suske heeft een huisje.

Op 8 maart 2005 kwam ik terug van de verjaardag van mijn vader. Ik had een patatje gehaald en wilde met mijn zoon toen net vier gaan eten. Klopt opeens de buur jongen op mijn deur buurvrouw kom. Ik kom en hij zegt kijk jou poes hang bij ons in het raamkozijn. Ze was al overleden ze had al alles laten lopen. Schrok me kapot.

Waarschijnlijk heeft ze mij horen aan komen met de brommer en wilde bij de buren terug naar buiten. En is zo via dat gekantelde raam gegaan. Ze is gestikt.:( Van af dat moment heb ik nooit meer me ramen zo open gehad als ik weg ging en de katten binnen waren.

Het is die bewuste buurvrouw waar ik nu jaren later Suske heb onder gebracht. Ze konden het toen ook niet weten. Maar je vergeet het nooit meer.

T.s sterkte meis wat een schrik. p.s heb alleen je eerste post gelezen en niet de rest. Weet niet of het beestje nog leeft??

20. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat een rotthuiskomst... Sterkte!

Wij hebben ook een kat die niet binnen te houden is. Geboren als binnenkat en de eerste jaren ook binnengebleven, omdat we in een flatje op de vierde etage woonden in een drukke buurt... Maar onze kater werd er doodongelukkig van en sloopte het hele huis. Ondanks genoeg aandacht, genoeg speeltjes en een tweede kat, waar ie ook wel mee speelde.

Na onze verhuizing naar een rustig dorpje in Brabant, ging hij er de eerste de beste dag vandoor, de buitenlucht in ;) en sinds dat moment komt hij eigenlijk alleen maar binnen om te eten, daarna weet hij niet hoe snel hij zich weer uit de voeten moet maken. Het grootste probleem is de winterperiode; hij wil dan wel naar buiten, maar komt vanwege de kou snel weer binnen, om vervolgens tegen de muren op te vliegen van ellende. Afgelopen jaar was het zelfs zo erg, dat hij van pure frustratie hele plukken haar uit zijn vacht zat te trekken :( Allemaal kale plekken had ie, zo sneu!
    Wij zijn dan ook altijd blij als het weer voorjaar wordt, want dan zit ie gelijk weer stukken beter in zijn vel!

Deel Deze Pagina