Katten binnendieren?? Lees dit maar eens..

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Daisy 1985 kijk jij bent een toppie kattenbaas!
    Je kijkt naar het welzijn van je kat maar neemt ook je verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze geen gevaar lopen en anderen er geen last van hebben.

Ik ben echt allergisch voor mensen die hun kat overal maar buiten laten lopen en dan gaan miepen als het beest is overreden of kwijt is.
    Dat risico kies je zelf voor als je je verantwoordelijkheden niet neemt.

Neemt niet weg dat ik het voor ts heel rot vind.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Onze kat vindt er niks aan om naar buiten te gaan, hooguit een rondje tuin of één blokje om... Dus voor hem is het géén straf om lekker binnen te blijven, zolang hij maar geknuffeld wordt!!! Dus maar 2 keer iemand die langs komt om hem ff eten te geven als wij een lang weekend / midweek weg zijn, zou voor onze kat echt te weinig zijn.

Edit: verkeerd gelezen, jullie waren maar 2 dagen weg. Maar hoor het helaas zo vaak... Mensen die één week weg gaan en dat er om de dag ff iemand snel eten gaat geven. Dat vind ik zo zielig!!!

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    TS, echt heel rot voor je, een huisdier in laten slapen is echt verschrikkelijk...

Maar...als katten geen binnendieren zijn, wordt het dan ook niet eens tijd voor kattenbelasting?!
    Mijn hond komt 5x per dag een ronde buiten, dus is denk ik vaker binnen dan veel katten, ik ruim zijn poep op en hij loopt in de bebouwde kom aan de riem...

Katten lopen los, zijn vaak buiten, lopen in andermans tuin en de poep wordt niet opgeruimd...dan vraag ik me toch sterk af, waarom die mensen geen belasting hoeven te betalen.

Ik denk dat als je een onderzoek doet, dat meer mensen last hebben van loslopende katten dan van de honden...

Ts...nogmaals sterkte...

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ach wat zielig! Maar jou katten zijn buiten katten en die kun je niet binnen houden. echter katten die niet anders gewend zijn kun je makkelijk binnen houden! Mijn kat raakt helemaal in paniek als hij per ongeluk buiten komt. en gaat dan alleen maar voor de deur zitten gillen dat hij naar binnen wil. Dit is 1 keer gebeurd en sindsdien is ze nog geen 1 keer in de buurt van de deur geweest. Ze kijkt wel graag vanaf ons balkon naar de vogeltjes.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@TS, heel veel sterkte.

Echter, de kat van mijn moeder is buiten gewend. Maar ook meerdere keren een hele flinke periode binnen gehouden (door gifgooiende buurvrouw), (hij heeft een tijdje hier gewoond op een flat, maar dat ging helaas niet echt want hubby is allergisch) en momenteel is hij bij mijn moeder ook weer binnen. Hij wordt oud en is een schijterd in de buurt. Wordt altijd aangevallen door andere katten. Deze kat vind buiten zijn leuk, maar kan ook heel goed binnen gehouden worden.
    Zowiezo zou ik geen kantelramen open zetten als je er niet bent.
    Ook niet als de katten buiten zijn want hij kan zo ook naar binnen proberen te komen natuurlijk.
    En katten die nooit buiten zijn geweest kunnen echt heeeel goed binnenblijven.

Ook ik ben van mening dat als je je katten buiten laat lopen je bewust het risico loopt dat ze verongelukken of zelfs meegenomen worden door anderen of vergiftigd. Alle 3 zijn natuurlijk verschikkelijk. Hier in de buurt is er een tijdje geweest dat katten opgehangen werden. Echt afschuwelijk.. maar zelfs nadat dit in de krant heeft gestaan en de hele buurt is rond gegaan laten die mensen hun katten buiten lopen. Dan loop je zelf het risico natuurlijk.

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    mooie oplossing. Werkt helaas niet bij alle katten. Wij hebben ook netten gehad en onze kater ws zo vastberaden om er uit te komen dat het m zn leven zowat kostte en toen het niet bleek te lukken hij ziek van ellende werd. Hier dus gewoon de boel open

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Tja dan kn je van alles wel zeggen had je het risico maar niet moeten lopen en het niet moeten doen. Toen ik door een nder zn fout mn auto total loss reed, tja had ik maar met de bus moeten gaan. Die verdrietige mensen wiens 15-jrige zoon van de week verdronken is, had je m maar niet moeten laten zwemmen. En zo kan ik nog wel even door gaan.
    Ik ben me bewust van het risico wat onze kat loopt, maar dan nog heb je gewoon alle reden om heel verdrietig te zijn als het beestje iets overkomt.

8. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    pff jeetje krijg er gewoon kippenvel van arm beestje :( kan me voorstellen dat je zoiets niet meer vergeet :(

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    daar ben ik het NIET mee eens
    Ik vind je moet meegaan in de wensen van je dier
    Hou je je binnenkat met geen 100000 paarden binnen laat hem naar buiten.
    Vind je kat het prima binnen en sloopt de boel niet of probeert ook niet naar buiten te gaan is het prima om hem binnen te houden

ALs wij op vakantie gaan laten de buren de schuifluiken een heeeel stuk zakken en de schuifdeur een klein kiertje open zo kan onze kat wel naar binnen en buiten.
    SNachts doen ze hem weer op slot
    Zouden ze dat niet doen vrees ik dat wij ons huis in wanorde vinden of onze kat heeft zichzelf wat aan gedaan

Daarom ga mee in de wensen van je huisdier
    Kan alleen maar TS heeeeeeel veeeeeel sterkte wensen met dit verlies want het is niet uit onwil maar uit onmacht gebeurt en zo iets is mega triest

10. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Katten belasting? Hoe zie je dat voor je? Wat denk je dat de gemeente met dat geld doet? Echt geen poepstroken voor katten aanleggen (als dat als zin zou hebben). Dat heeft totaal geen meerwaarde, behalve dat de gemeente weer wat meer geld heeft om uit te geven.

11. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    ik heb niet eens het hele topic doorgelezen.. maar sorry hoor.. dit is echt belachelijk..

katten zouden geen binnendieren zijn omdat ze dood gaan door een raam???

Ik vind het persoonlijk belachelijk dat mensen hun huisdieren aan mij opdringen door ze zomaar rond te laten lopen.. doe ik met mijn dieren toch ook niet?
    Ze gaan totaal uit hun plaat als er een slang door de tuin kruipt..;) maar die katten poepen maar overal.. getver.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van dieren (heb zelf ook 2 katten) en die leven prinsheerlijk binnen (of in de buitenkooi) en niemand buitenom ons heeft er last van.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Vind je verhaal heel sneu maar een kat die niet beter is gewent of een andere optie zoals een ren krijgt aangeboden weet niet beter en accepteerd dit gewoon.

Ben het met blackbird eens

sterkte

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Helemaal mee eens.

En dan gaan sommige kattenhouders hier in de buurt ook nog flippen dat ik mijn honden zonder toezicht in de tuin laat spelen, want hun geliefde kat zit ook wel eens bij mij in de tuin ;););) Hoe bedoel je omgekeerde wereld :(:(

14. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Wij hebben 8 poezen die absoluut niet buiten de tuin komen. Tuurlijk zouden ze dit wel leuk vinden maar ik wil katten, niet mijn buurvrouw! Mijn katten worden nu niet gestolen, door honden achterna gezeten, bekogeld, vergiftigd of vermoord door loslopende auto's e.d. :cool: Van deze poezen zijn er 6 maine coon, echte buitenkatten immers het is een natuurras. nr. 7 is een in het wild geboren poesje en nr. 8 is een poes die de eerste 7 jaar van zijn leven heerser van de straat was, een buitenkat dus.
    Tuin is afgezet en ze kunnen hier dag en nacht in, luikjes in de schuren en huisdeur, voldoende mandjes en klimmogelijkheden. Kan een ieder verzekeren dat mijn dieren niets te kort komen, sterker nog ze voelen zich veilig en prettig. De groep is stabiel en hecht. Tuurlijk als ik de poort open zet, ben ik er een paar kwijt maar dat is ook de nieuwsgieirigheid, mijn honden en mijn dochtertje zouden ook snel de straat op lopen...;) Kortom, wil je dieren, ongeacht welk soort, neem je verantwoording en beweer niet dat het zielig is. Ik heb jaren op de dierenambulance gereden en menig kat van de straat moeten schrapen, uit hekken moeten halen waarin ze gespietst zaten, dood door hanging aan halsbandjes, met grote vechtwonden, met pek aan de voetzooltjes, compleet uitgeput en noem maar op. Nee, katten kunnen niet meer veilig en prettig rondlopen in deze betonnen maatschappij vol gevaren. Kun je dit niet accepteren, neem dan geen kat.

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Dat is wel heel onzinnig als mensen daarover klagen. Das dan pech voor mn kat zou ik denken en moet ie daar maar niet meer heen gaan. Heb ook wel s tegen 1 vn mn bure n gezegd als ie vervelend is flikker je er maar gewoon een emmer water overheen

16. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Binnenkat of buitenkat maakt niets uit in dit geval :(

Feit: Kantelramen en katten gaan niet samen...

Ze kunnen er zo makkelijk in vast komen te zitten.
    Binnenkat of buitenkat maakt echt niets uit... Als zo'n beestje vast komt te zitten zit hij vast en kan hij/zij zich op GEEN manier zelfstandig weer losmaken als het pootje al te ver naar beneden tussen de kier klem is komen te zitten.

Voor jullie heel veel sterkte. Ik vind het erg sneu.....

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Precies, als ik een kat zie die van plan is om de tuin in te gaan jaag ik hem weg, ben ook de beroerdste niet, maar ik ga niet de hele dag opletten..

18. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Mijn katten zijn ook echt buitenkatten. Allebei waren ze niet binnen te houden,vanaf kleinsaf aan. Vandaag is zelfs mijn kat die een ontstoken poot heeft ontsnapt toen mij dochter net de deur had opengedaan. Die van mij zijn ook echt niet binnen te houden.
    Veel sterkte toegewenst!

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    niet dat de gemeente wat doet met de hondenbelasting, want hier geen losloopgebied in de buurt en geen prullenbakken om de poep in te gooien...maar dat terzijde...

Oke...dan katten aanlijnen...mijn hond rent ook het liefst los rond, maar die moet ook aan de lijn...honden komen van wolven, die lijn je ook niet aan...dus katten net zo goed aan de riem!
    Ziet de gemeente een loslopende kat, dan ook bekeuren...zien ze dat de kat poept zonder dat zijn of haar baasje het opruimt, dan ook bekeuren...van kattenpoep kan je nl ziek worden, van hondenpoep niet!

20. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ach wat sneu zeg, sterkte!

Hier overigens een zeeeeer tevreden binnenpoes. Ze is nooit gewend om buiten te komen dus ze vindt het prima. Daarbij zie en hoor ik veel te veel dat katten onder auto's komen, vergiftigd, verdronken of weet ik veel wat zijn, nee dan heb ik liever dat ze lekker bij ons binnenzit...

Deel Deze Pagina