Katten buiten verboden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door goblins, 27 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Goed idee!
    Heel erg ranzig dat hier in de speeltuin in het zand wordt gepoept door katten. Ben je lekker aan het spelen in het zand, heb je oppeens een kattendrol in je hand bah.
    En in je eigen tuin natuurlijk, als je bezig bent in de tuinaarde.
    En dan kun je wel zeggen als eigenaar: maak hem maar nat, maar als je tuinslang pakt of een emmer. Is die kat er ook zo snel mogelijk vandoor.

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ik ken nog wel een diersoort die je beter kunt opsluiten omdat dat echt heel wat beter is voor de flora en fauna...:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

mam1991, Waterlelies, amdaa en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bijzondere vergelijking....ik zie het verband ook niet. Het gaat er niet om of het zielig is. Het gaat blijkbaar om een verstoring van de flora en fauna doordat er te veel katten buiten lopen (en vies is het ook die stront). Dat heeft niks van doen met de bioindustrie. Totaal ander onderwerp.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Laten we het maar niet hebben over verstoring van flora en fauna, wat een lachertje om katten daar op aan te kijken. Ik geef @Theezeefje groot gelijk.
    Over een paar weken leggen er btw weer een hoop vogels het loodje omdat "wij" weer zonodig voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in moeten knallen.:rolleyes:

Waterlelies, amdaa, Snoepjes en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja ook iets wat prima afgeschaft kan worden.
    Wat betreft de flora en fauna: dat was de strekking van het oorspronkelijke nieuwsbericht. Maar dat is dus blijkbaar iets waar het nu niet meer over gaat??
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4935661/huiskat-bedreiging-diersoorten-europese-regelgeving

6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ben ik helemaal met je eens, het probleem is denk ik dat het er gewoon te veel zijn geworden. Als ik hier over mensen lees dat ze 4 katten hebben dan denk ik dat er gewoon sprake is van een overschot aan die beesten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nou, zou dat niet een beetje meevallen? Vier katten hebben is de uitzondering. Meeste mensen hebben 0 katten en sommige mensen hebben 1 of soms 2 katten ;)

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dit dus.
    In mijn vriendenkring is er 1 met 1 kat, de rest heeft niks.
    Kijkend naar de vriendinnetjes van mijn dochter, of zelfs in haar vriendenboekje, bijna niemand heeft huisdieren.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Er zijn ongeveer 2.7 miljoen katten in Nederland hoor. Vind ik nog best een hoop.

Nellie4 vindt dit leuk.
  10. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    En 17 miljoen mensen...die alles wat niet in hun straatje past (kraaien,duiven,ganzen enz..) onder het mom “ schadelijk” maar afknallen.

Louise11110, Zara75, maartje84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Dat betekent dat 1/3 van de huishoudens 1 kat heeft, dat vind ik wel veel

Maslov vindt dit leuk.
  12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Stel er komt zo'n verbod, hoe denken ze dit dan te handhaven. Hier lopen ook katten rond en ik zou er zomaar 1 kunnen vangen maar als de kat niet gechipt is zou ik niet weten van wie die kat is (en wie de bekeuring voor de overtreding zou moeten krijgen). Alle katten die niet gechipt zijn dan maar naar het asiel? Die zitten nu al vaak propvol en hebben helemaal geen plaats voor die katten. Niet gechipte katten dan maar afmaken? En hoe zorg je ervoor dat alle katten verplicht gechipt worden, katten die via een asiel komen is geen enkel probleem, maar de rest?

Het excuus dat katten nu eenmaal buiten dieren zijn en buiten horen vind ik onzin, als je er zo over denkt dan had je in eerste instantie helemaal geen kat als HUISdier moeten nemen , tenzij op een boerderij woont daar kan een kat precies doen waar hij voor bedoelt is, lekker rondstruinen en muizen en ratten wegvangen.

Buiten dat zou ik zo bang zijn dat - mijn kat om zou komen in het verkeer
    - een vergiftigde muis zou eten
    - een kattenhater tegen zou komen
    dat ik (als ik een kat zou hebben) hem daarom niet naar buiten zou laten gaan.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Jeetje, overdrijf toch niet zo.:rolleyes:
    Alsof al die 17 miljoen mensen dat doen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Precies dit! Ik vind het oprecht moeilijk om begrip te hebben voor mensen die katten houden en buiten laten rondlopen. Vooral het argument dat men het maar moet laten weten als er overlast van komt begrijp ik niet zo goed en is wat mij betreft echt de omgekeerde wereld. Je weet toch dat er overlast van komt. Niet iedereen zit op jouw dier te wachten (de reden doet er niet eens toe). Of je nu een kat, hond, vogel, konijn, cavia, paard etc hebt, het is jouw dier dus je zorgt dat niemand er last van heeft. Dan kan een kat dus niet los buiten lopen. Vind je dat zielig (wat ik op zich dan wel weer snap), dan neem je geen kat.
    Bij ons in de tuin zit ook regelmatig een kat en ik zou heel graag de eigenaar willen vertellen dat ze er voor moeten zorgen dat ik dat beest niet meer in mijn tuin krijg, maar ik heb geen idee van wie het beest is. Geen idee of het gechipt is, dan zou ik hem eerst moeten vangen en dat durf ik dus echt niet. Nu krijgt hij dus regelmatig een emmer water of de sproeier over zich heen. Helpt alleen niet want hij blijft maar naar onze tuin komen.

Maslov vindt dit leuk.
  15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Al die 2,7 miljoen katten doen het ook niet allemaal :rolleyes:

Jaimio en Zara75 vinden dit leuk.
  16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zeg ik dat ergens?? Nee. Even goed lezen. Mijn reaktie was op iemand die zei dat het wel mee viel met de hoeveelheid katten. 2.7 miljoen katten is veel. En nee, die lopen niet allemaal buiten/doen dit niet allemaal. Maar goed, daar ging m'n opmerking ook niet over
    Graag Niet steeds allerlei onzin dingen bij gaan halen om je gram te halen.

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Doe eens even kalm zeg, als jij zo kinderachtig reageert dan kan ik dat ook.
    En ik heb heus niks tegen je hoor. Maar het hele artikel over katten vindt ik deels wel waar maar onze impact op de flora en fauna op deze wereld is veel groter.
    Ook al doen we niemand kwaad toch zijn we in het grote geheel veel schadelijker dan een stel katten.

Jaimio en Zara75 vinden dit leuk.
  18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb/had een raskat en daar stond zelfs in het contract dat ze enkel in een afgesloten tuin naar buiten mag.
    Nu stelt zo’n co tract niet veel voor maar toch...

Ik ben absoluut een voorstander van dieren op eigen terrein houden.
    Enkel boerderijen waar katten de muizenvangers zijn vind ik het geoorloofd dat ze los lopen zo der beperkingen.

En een kat doodrijden is niet alleen geen pretje voor de eigenaar maar ook vreselijk voor de bestuurder van een auto.

Het gaat mij persoonlijk dus niet om het uitsterven van mezen en merels maar wel de verantwoordelijkheid die je draagt over een huisdier.

Hier sloeg de kat die jonge meesjes gewoon uit het raamkozijn. Die beesten waren zo dom om
    In een openstaand raam te gaan zitten. Zo had ze er vanaf binnen 1 een week tijd 3 doodgemept.

19. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Natuurlijk is onze impact op de flora en fauna veel groter maar betekent dat dan dat we niet moeten proberen te doen wat we kunnen? Jij hanteert de Thierry Baudet redenatie: anderen hebben veel meer invloed op het klimaat dus hoeven wij als Nederland ons er niet aan te houden. Wat een onzin, zo veranderd er nooit iets. Dat begint altijd klein. Zo ook met je katten. Jouw katten, jouw verantwoordelijkheid en je kunt ze nou eenmaal niet controleren als je ze buiten laat lopen.

Maslov vindt dit leuk.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    we moeten een mentaliteitsverandering bewerkstelligen. Mensen moeten zich verantwoordelijk voelen voor hun huisdier en daar anders mee omgaan.

verder alles wat losloopt en niet gesteriliseerd is vangen, steriliseren en weer terugzetten. Scheelt in elk geval in het overschot aan katten. En is een langere termijn oplossing.

Je kan de tip van een kattenoor afknippen al herkenning. Zo doen ze dat ook in de usa.

Deel Deze Pagina