Zo'n speciaal kattenbandje met elastiek kunnen ze zelf aftrekken Dus ze zullen niet vast blijven zitten ergens. Nadeel is dat veel poezen er al klaar mee zijn ruim voordat ze vast zitten en preventief het bandje van hun kop trekken Mar hier vinden ze het ook niks hoor. En onze kijkt inderdaad ook niet om naar speelgoed.. Muisje bleek veel leuker... Volgens manlief heeft ze er ruim een half uur mee gespeeld. Dat is net zo veel beweging als normaal over de hele dag...
Onze kat vangt af en toe een muis, maar dat is niet erg. We wonen in een oud huis met daarbij een muis soms. Maar de katers van mijn zus die komen met hele fazanten thuis! Of hazen!
Ik vind wel dat kattenbaasjes verplicht zijn al het mogelijke te doen als hun kat graag diertjes vangt. Dan maar een bandje wat niet zo leuk is en waar je er miss elke week een nieuwe van nodig hebt. Vind niet dat je het kunt maken om er niks aan te doen! Doordat zoveel mensen katten hebben en ze naar buiten doen raakt het natuurlijk evenwicht helemaal uit balans en gaat het slecht met bijvoorbeeld sommige vogel en kikker soorten! Vind dat daar wel goed aan gedacht mag worden! En ik las iets over een vis door de wc het riool in... ach ach ach. Enig idee wat voor chemische troep er door het riool gaat? Die vis gaat een enorm pijnlijke dood tegemoet! Lieve mensen spoel nooit nog levende vissen door de wc!
Hier geen poes die muizen oid eet.. ze vangt ze wel.. maar laat zich aanvallen door de muis ipv andersom Heb me echt kapot gelachen op dat moment
wij hadden ook een kat die dat heeeel veel deed, om de paar dagen lag er wel een zielig vogeltje of muisje/rat voor onze tuindeur. het werd zelfs erger toen mijn moeder een week op vakantie was. alsof hij dagelijks 2 offertjes bracht in de hoop dat vrouwtje terug kwam. heb de kat gekroeld en verzocht dit niet meer te doen. en nu 2 jaar verder, is het zover ik weet niet meer gebeurd. ik denk dat hij me begreep.. ^^
Hier twee katten. Een is ontzettend lomp, hij probeert het wel maa is zo klungelig dat het hem niet lukt. Hij staat altijd voor het raam naar vogeltjes te miauwen haha En een echte jager die regelmatig met vogels en muizen thuis komt. E het is een echte sadist want hij kan er wel een uur mee spelen. Bromvliegen vangen ze ook wel in huis, dat vind ik niet zo erg Haal ook wel eens van die speelgoed muizen maar die eten ze gelijk op en dat lijkt mij ook niet zo goed. Halsband met belletje hebben ze, maar die katten zijn zo handig dat ze dat belletje er binnen no time eraf hebben.... @spitmuis aaaa dat is vies om te vinden! En bedankt poes haha
Hahahha, valt mee mijn katers zijn juist vrij klein van stuk (we weten wel wie de dader is) Nou die belletjes werken dus voor geen ene meter. Ze kwamen met net zo veel prooitjes thuis als zonder belletje. Alsnog wilde ik graag dat ze bandjes om hadden met reflectie. Maar alle 3 deden ze de bandjes continue af (de slimmerds). Ze vertrokken steeds met bandje om en kwamen dan zonder weer thuis. Op een gegeven moment kocht ik wel 3 bandjes per kat per week Toen ben ik er uiteindelijk maar mee gestopt, begon een duur grapje te worden en het had gewoon geen nut zo. Geloof me, als we wisten dat deze nog leefde hadden we dat ook echt niet gedaan. Als het kan red ik de diertjes altijd. Ik heb al ontelbaar veel muizen op een flinke afstand van ons huis vrijgelaten, vogels terug in bomen gezet en kuikentjes bij vijvers terug gebracht (in de buurt van ons oude huis). Toen hij met de vis binnenkwam waren we helemaal flabbergasted, we wonen midden in het bos en kunnen ons helemaal geen vijver in de buurt voorstellen. Heb zelfs nog een paar telefoontjes gepleegd maar werd er niet wijzer uit, had zelfs al een bakje water gevuld. Toen vl de vis uiteindelijk af kon pakken van de kat leek deze echt al te zijn overleden vandaar dat hij deze in de wc heeft gegooid net zoals hij vaker met dode muizen doet. Maar kennelijk heeft deze zich dood gehouden ofzo want zodra deze het water van de wc aanraakte zwom deze snel het riool in. Die fout maken we een volgende keer dus niet weer.
Wij hadden ook een hele periode dat de kat vertrok met (vlooien)bandje en terug kwam zonder. Toen kwamen we een oud stel uit de buurt tegen, die ons aanhielden. Jij wij halen steeds het bandje om de hals vandaag, want we zijn bang dat hij er achter blijft hangen... Uhm het bandje heeft een bedoeling en als de kat er achter zou blijven hangen dan schuurt het bandje. Gelukkig sinds dien laten ze het bandje zitten. Wel een beetje vreemd is onze kat...
Ik vraag me dus ook nog steeds af of dat niet ook weleens voor kwam. Maar ik vond de bandjes ook weleens in huis terug, dus ze deden het sowieso ook zelf. Ze hadden ook echt een hekel aan die bandjes. Zodra ze weer een nieuw bandje om kregen begonnen zo ook echt te gillen/janken en tegenstribbelen en keken ze me na de hand ook echt heel sacherijnig aan. Niet veel later kwamen ze dan ook heel trots zonder bandje weer binnenwandelen... Dus dan begon het riedeltje weer opnieuw, zucht. Volgens mij was ik op een gegeven moment gewoon de hoofdsponsor van die halsbandjes hier in het dorp
Ook hier een dankbare kat die graag een cadeau brengt. Zo hadden we laatst een dikke dode rat voor de deur. En hij komt ook regelmatig met levende vogels en veldmuizen binnen wandeld. Daar word ik niet blij van
Hier 1 kat die gemiddeld 2 vogels per dag komt brengen Hele huiskamer bebloed en besmeurd met veren is echt geen uitzondering voor deze kater. And he's soooo cute. Mja... Daar heb je verder zo weinig aan, wanneer je al die dode beesten ziet!
Gelukkig hebben wij daar nog geen last van en ik hoop ook niet dat het nog gaat gebeuren. Maarja ze zijn nog jong, nu 9 maanden, dus alles kan nog. Bah bah bah.
Ik heb er eventjes een redelijk normale foto bij gezet... Maar meneer op de foto versnipperd zijn vogeltjes het liefst. Muizen zijn overigens ook prima en hij haalt ook gerust nesten leeg.
Hier onze poes met een koolmeesje......wordt dan ook eindeloos mee gespeeld en o wee als we het willen afpakken! Dat doen we wel, want ik vind die ingewanden over de vlonder niet zo lekker, want mijn kinderen spelen er ook met blote voetjes..... En regelmatig een muisje voor de tuindeur, soms nog heel, soms doormidden.
De kater hier reageert zo: KRRRGGGKKKRRRRRGGGGRRRRRRRGGRRRRR En wil dan keihard weg rennen (met beest). Maar goed, hij stopt baby-vogel-lijkjes in het doucheputje en wil graag vogels versnipperen onder ons bed (tweekamerwoning begane grond), dus we MOETEN het wel afpakken. Of we zetten hem buiten de deur en sluiten het kattenluik!!! Ik kwam op mijn vrije dag uit bed, mijn vriend was al naar zijn werk en ik zag 1 grote verendos en bloedsmeersel op het laminaat. Toen kon ik de rest van mijn vrije dag poetsen en moest zelfs de bank verschuiven om restjes snavel en pootjes op te ruimen. Blegh!
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wil toch even snel reageren. Het gaat heel slecht met heel veel Nederlandse vogelsoorten juist vanwege huiskatten die de vogels vangen en doden . Ik ben zelf een enorme kattenliefhebber, maar ik vind dat we hier als katteneigenaren iets aan moeten doen! Een goede oplossing is je kat een klein belletje omdoen, zodat het besluipen niet meer lukt.
Dan zou ik dat toch maar doen, want dan had je gelezen dat die suggestie al vaker is gedaan en dat daar ook weer haken en ogen aan zitten.
Tja als die belletjes zouden helpen zou ik het er wel voor over hebben om meerdere keren per week nieuwe halsbandjes te halen. Ik vraag me dan ook echt af wie die belletjes verzonnen hebben en waarom ze nog steeds verkocht worden. Ze helpen gewoon helemaal niet. Ik heb al vaker naar alternatieven gezocht maar die zijn er niet. Er was ook een product die je aan een halsbandje kan bevestigen die een bepaalde frequentie afgeeft die daarmee de vogels als het ware waarschuwt dat de kat er aan komt maar ook dat schijnt niet te werken...