Wij hebben 3 katten in huis, gelukkig komen ze vrij weinig met beestjes aan. De eerste keer dat Tommy buiten kwam had hij wel meteen een muis te pakken. Indy heeft vorig jaar een bloedende muis door de hele kamer gesleept met als resultaat een heel bloedspoor door de woonkamer... En Diesel... das zo'n sulletje, de enige muis die hij zal vangen is deze....:
Onze poes word helemaal spastisch van halsbandjes en tuigjes! Die raakt helemaal in paniek ervan en gaat dan over de grond kronkelen en mauwen. Onze poes was een zwerfpoesje die wss wel thuis ergens heeft gewoond en die heeft er volgend mij een trauma aan. En hoe strak je ze ook doet, af krijgt ze hem wel... Dus er is niet altijd een oplossing voor... Ik bevrijd altijd De beestjes en hou de poes dan binnen maar ja.... Ben der ook niet continu bij...
Halsbandje krijgen ze hier ook niet om. Tommy heeft zich een keer zo raar gemanoeuvreerd dat hij helemaal in de knoop zat met dat ding, moest het losknippen. Halsbandjes zijn dus ook niet echt veilig te noemen, en dan was dit nog met goede afloop gelukkig.
Oeps wat bekend... Hier komt hij eens per week met wat aangesjouwd. Hebben al onthoofde konijntjes gehad en dode duiven.. Bah, helaas is het zijn aard, maar verder ist zo'n schat!
Het is overigens wel 1 van de grootste redenen waarom er VEEL minder mussen zijn. Sterker nog.. Hier in de tuin heb ik ze nog nooit gezien. Dat had ik me een paar jaar geleden echt niet voor kunnen stellen
Tja, wij hebben groene halsbandparkietjes vrij rond lopen... Die hebben ze een tijd geleden vrijgelaten in het vondelpark, en nu zitten ze ongeveer 40 kilometer verder in onze boom. Die zijn leuker dan musjes Maar goed, we hebben de mezen ook nog...
Het is overigens zeker waar dat katten een zekere bedreiging vormen voor de vogel populatie. Maar men schijnt hierbij altijd te vergeten dat de mens zelf hierin de grootste bedreiging vormt, met het laten verdwijnen van de natuur, de vervuilingen en massale visvangst e.d...!!
Ik zit net foto's uit te zoeken voor een foto album, kom ik toevallig de volgende foto tegen. Iemand maakte hier eerder al eens de opmerking of ik misschien tijgers heb omdat hier ook laatst een konijn zonder hoofd binnen had. Maar mijn katten pakken het gewoon graag groots aan. De volgende foto is genomen op 1 van de eerste dagen dat de katers naar buiten mochten Dit is overigens niet degene die weleens met konijnen aankomt, dat is z'n broertje.
Nou, onze vorige kat, die hadden we van kitten af aan uit het asiel. Het begon heel 'onschuldig' met muisjes/mollen en vogeltjes. Alleen ik was even boodschappen doen, en ik kom thuis, zie de kat in de tuin helemaal door het dolle heen geen,veren vlogen in het rond, bleek hij gewoon een volwassen eend naar huis genomen te hebben Week daarop, op dierendag kwam hij thuis met een heel klein hangoor konijntje. Na 2 weken de eigenaar kunnen vinden. Wat bleek onze kat bleek ondertussen de kinderboerderij leeg te roven Hierbij dus n foto dat hij met volwassen kip door de weiland heen liep. Stiekem wel trots, omdat het inderdaad in de aard lag van onze/deze kat. Bij navraag in het asiel bleek de moederkant ook een wilde kat zijn geweest. We hebben toen besloten om hem binnen te houden, alleen na 3 dgn kreeg hij 'snachts een hartstilstand nog naar de dierenarts geweest maar mocht niet baten blijkbaar was dat binnen zitten veel te veel stress geweest. Hij was pas 1 jaar!!
Of wat dacht je van al die compleet betegelde achtertuinen? Geen boompje of struikje niks. dat draagt ook niet bij aan het behoud van de vogelstand.
Je ziet die schapen en die geit ook echt kijken van "...wtf...??!!" Erg jammer wat er met jullie katje is gebeurd overigens...