Katten en baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noolaa, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    ik maakte me ook zorgen over mijn katten tijdens de zwangerschap, want ze waren gewend aan heel veel aandacht en ze werden ook nogal vewend. (het zijn ook binnenkatten, dat maakt ze nog aanhankelijker) Maar toen Sophie voor het eerst thuiskwam ging het eigenlijk meteen goed. Eerst reageerden ze alsof er een vreemd dier in huis was, maar binnen no time waren ze gewend en nu ze bijna 1 is, komen ze vaak een kopje geven of een aaitje halen bij haar en als ze huilt staan ze met zn drieen om haar heen om haar te troosten! Ik zou me niet te druk maken, zorg gewoon dat ze zich niet vergeten voelen en betrek ze bij je kindje, en het kindje ook bij de katten. Onze dochter is ook echt gek op de katten!

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou heel herkenbaar hoor, maar ik heb ze wel veel afgeleerd, door nml hun gedrag te corrigeren, en het miauwen negeer ik gewoon (negatieve aandacht is ook aandacht)
    Vind ik soms wel moeilijk, dan zet ik de kat gewoon weer buiten, gaat ie daar maar mekkeren hoor.
    Dat water uit d ekraan drinken laat ik niet toe, en mijn vriend inmiddels ook al jaren niet meer, hij is wel meegegaan in 'mijn regels' wat dat betreft hoor, en mijn vriend is veel van huis, en de katten weten dat ze bij mij gewoon op hun donder krijgen als ze iets den wat ik niet wil. Ik merk het wel als mijn vriend thuis is, dan gaan ze soms een beetje anders doen.
    Ik moet zeggen dat ik van één van de twee niet zoveel last heb hoor, die is heel stil, ligt altijd ergens rustig te slapen, en ja enige vervelende dat ie op aanrecht komt, maar ik heb altijd van die hygienische wegwerpdoekjes op aanrecht liggen, voordat ik iets klaarmaak dan altijd even zo'n doekje erover. En de te afwassen spullen altijd even afspoelen voordat we ze op het aanrecht zetten.
    het is al wel een heel stuk minder, dus mijn 7 jaar harde werken werpt wel iets vruchten af, maar echt krijg je bepaald gedrag er gewoon nooit meer uit als de katten al wat ouder zijn. Gelukkig zijn die van ons nu zo'n 15 jaar, dus als het goed is hoef ik me er niet nog 20 jaar aan te ergeren...

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou mijn katten zijn er na anderhalf jaar nog niet aan gewent.
    1 van de 3 vliegt standaart nog steeds naar buiten of onder de bank, voor hem zijn we een ander huisje aan het zoeken....

de 2 andere vinden het voortaan prima als hij beneden is, maar zodra hij herrie gaat maken of op ze af rent, vliegt de ene naar buiten, de ander gaat meestal op zn rug liggen. Ik ken m, en weet dat het uit angst is en niet omdat ie Justin zo lief vind....

Aangezien ik ook nog eens allergisch ben geworden staan ook deze katjes op de lijst voor een nieuw baasje. Helaas....

4. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Wij hadden 2 katten...het ging eigenlijk redelijk goed op het begin.Alleen na 1 maand begon 1 kat overal te plassen...van de stress.Wij hebben deze kat helaas naar mijn moeder moeten doen..met de andere kat gaat het harstikke goed ze zijn nu 2 maatjes.Veel succes

Deel Deze Pagina