suikertest en herhaling suikertest

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dottie, Oct 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Pff wil toch even naar ervaringen vissen

Afgelopen woensdag ben ik voor de suikertest moeten gaan. (standaard bij mijn ziekenhuis) Donderdag werd er gebeld om te zeggen dat mijn waardes te hoog waren. Dat ik terug moest voor een herhaling van die test, maar dan uitgebreid. (bloed prikken, plassen, suikerdrankje drinken, en dan 3 x een uur wachten waarna er weer bloed werd geprikt en ik weer moest plassen, ik was er de hele voormiddag aan kwijt!) Gisteren ben ik dus geweest en nu moet ik de resultaten afwachten... Mijn armen zien er trouwens ook mooi uit, na 6x bloed nemen om 3 dagen tijd... Ik heb ook een brochure meegekregen over zwangerschapsdiabetis. Bah om schrik van te krijgen :(
    Ik weet dat ik gewoon de nieuwe resultaten moet afwachten, maar nu op medisch dieet zie ik dus écht niet zitten. Ik voel me zo al ellendig genoeg.

Zijn hier nog dames in dezelfde situatie?

Groetjes

2. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik moet over 3 weken

:(

3. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    oei, standaard test bij jullie of doorgestuurd?

4. MvN

MvN Niet meer actief

Ik heb ook 3 keer bloed moeten prikken ivm overgewicht.. met 24, 28 en 35 weken...

De eerste 2 keer waren me waardes iets verhoogd.. ( na de lunch 7,4 en 7,2 ) en de laatste keer was het 6,0 terwijl ik alleen maar heb veranderd aan me voeding geen sappen drinken en veel cola en overgestapt op cristal clear!

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

;)Helaas is er niks aan te doen.

Bij mij werd suiker vast gesteld met 6 weken zwangerschap dus waarschijnlijk echt suiker, maar van af die tijd moet ik vier keer per dag insuline spuiten plus 7 keer per dag me bloedwaarders prikken en idd en soort van dieet gebruiken maar je mag echt veel hoor 5 keer per dag eten veel brood en zo dus valt wel mee en als je wat extra een keer wilt dan mag je wat insuline bij spuiten helaas is het geen pretje maar je kunt er niks meer aan veranderen.

Je wendt er snel genoeg aan dat is mijn ervaring en misschien heb je geluk dat het na je zwangerschap weer weg gaat bij mij zeer waarschijnlijk dus niet en dat betekend dat ik de rest van me leven insuline moet gaan gebruiken.

Heel veel sterkte en maak je niet te druk komt echt wel goed.;)

Groetjes Patricia

22+6 dagen zwanger uit gerekend 15-02-2010 van een meisje!
    Zoon 7-11-2000 bijna negen jaar dus wat gaat de tijd toch snel.

6. Berenice

Berenice Lid

Jan 19, 2007
    66
    0
    0
    Hoi

Ik ben twee keer geprikt op suiker omdat mijn zus zwangerschapsdiabetes had, maar gelukkig heb ik nergens last van!
    Waardes waren iedere keer in orde.

Bij mijn zus was de suiker na de zwangerschap trouwens weer weg en haar kindje is heel vrolijk en gezond en het was helemaal geen grote baby (wat je wel eens hoort bij suiker).
    Probeer je niet te druk te maken, de kans dat je geen suiker hebt is nog altijd veel groter dan wel.

7. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Bedankt voor de reacties.
    Inderdaad voor het zelfde geld is het uiteindelijk toch allemaal in orde, maar het wachten steekt me tegen.
    Goh aan insuline spuiten had ik zelfs nog niet over nagedacht :) Ik zit er gewoon mee in mijn maag dat ik waarschijnlijk "verplicht" op dieet moet. Maar ja misschien is dat dan wel een stok achter de deur om de zwangerschapskilo's in toom te houden :D
    Alhoewel ik van mezelf al heel goed moet opletten, en ik ben al een stuk minder bijgkomen als bij de eerste.
    Groetjes

8. Sannah

Sannah Lid

Apr 27, 2009
    92
    0
    0
    Dottie: ik heb gereageerd op je bij "mijn" topic over dit onderwerp.
    (trouwens: moeten we niet deze topics samen (laten) voegen??)

9. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hey Sannah: ik had idd niet gezien dat jij al een topic geopend had. Ik kijk niet zo dikwijls in het onderdeel gezondheid :)

Modjes: als jullie willen samenvoegen... geen probleem hoor!

Share This Page