Haha ik heb stoffe blauwe banken staan en daar zie je die witte pootafdrukjes ook op. Ze mogen ook op de bank, dus dat is opzich niet erg. Maar weet precies wat je bedoelt, wat je ziet op je meubels. Hier valt dat gelukkig wel mee..... Ik ken ze goed genoeg dat ze straks wèl interesse in de box hebben. Van ons mogen ze een keer snuffelen zodat het bekend is. Onze ervaring is dat zolang ze niet een snuffel-ronde hebben gehad dat het interresant blijft. En dan is het pittig hoor, om ze af te leren dat ze erin mogen. Als het bekend is voor ze en je dan duidelijk consuquent laat merken dat het niet mag. Dan gaat het beter. Het klinkt allemaal beetje onlogisch, (vind ik ook als ik het zo typ haha) maar het werkt echt. Qua "straffen" gebruiken we de plantenspuit. Werkt ècht! Ze zijn al bang als we het alleen optillen.
Wij hebben in het begin ballonnen in de box gelegd, een doek eroverheen gelegd, vanillestokje geprobeerd om ze uit de box te houden.. Niet werkte en ze kregen het elke keer weer voor elkaar om erin te gaan als de baby er niet in lag hoor! Wat we uiteindelijk deden was het boxkleed dubbelvouwen als de baby eruit ging. Dan konden ze iig niet op de bovenkant van het boxkleed liggen en bleef het schoon als de baby er weer in moest. Ze deden dit overigens alleen als wij er niet of boven waren... Verder mogen ze overal aan snuffelen maar niet boven komen. Mocht voorheen ook niet. We hebben ze nooit bij de baby weg gehouden en bewust geaaid als ze kwamen kijken bij de baby. Ze hebben nooit iets geks gedaan en anders zouden ze echt op hun donder krijgen hoor..! In de eerste weekjes hebben we gebruikte rompers en spuugdoekjes beneden neergelegd om ze bekend te laten worden met de deur van de baby. We waren in het begin veel voorzichtiger qua haren e.d. Maar dat werd naar mate hij ouder werd steeds minder. Hij zal nou eenmaal regelmatig een haar binnenkrijgen door die plakkerige handjes of omdat hij het in zijn mond stopt. Gaat ie niet dood aan is ons motto nu!
Mijn kater vond al dat gerommel in huis (verbouwing, andere inrichting) voor de geboorte van P echt een hoop grote onzin. Hij werd er echt pisnijdig van.. Plassen, krabben.. We lieten m maar een beetje met rust. Toen het echt even te erg was (verbouwing badkamer was nogal ingrijpend) heeft hij Bach bloesem druppels gehad tegen de stress. Werkte fantastisch! Toen kwam er ook nog eens zo'n wurm in huis.. ohoh, dachten we, als dat maar goed gaat.. Maar binnen de kortste keren was hij het gewend en net zo gek op P als wij. De foto is van toen P ongeveer 2.5 maand was.. Zo lagen ze samen te slapen op de bank.. Nu zijn de heren beste vrienden. Ze kijken samen tv, ze slapen samen en als P buiten gaat spelen is zijn katten-broertje nooit ver uit de buurt (hij houdt de wacht).
@ Mama4life, dat is wel een goed idee. Ik zal zelf helaas niet zo mobiel zijn de eerste tijd. Als het bezoek de katten van het bed kunnen halen als dat nodig is, zou dat wel fijn zijn! @ Scarabee, dat doen ze hier ook! Stiekem vind ik het wel schattig dat ze dan nog kunnen doen alsof ze engeltjes zijn . @ Inkiewinkie, leuke foto! Ik hoop er straks ook zo één te kunnen maken!
Wij hebben twee binnenkatten. Wij hadden voor de zekerheid een Feliway-feromonending in het stopcontact in de woonkamer gedaan. Een kindje erbij kan voor veel stress bij katten zorgen namelijk. Om de katten uit de box te houden, hadden wij de box volgelegd met ballonnen. Ze zitten er nu nooit meer in.
hier 2 katten (1 huistijger en 1 buitenkat) en een hond... ik denk dat ze het meest ontspannen zijn als we ze er vanaf het begin erbij gaan betrekken... het omslaan van het boxkleed lijkt me de beste tip, want denk dat ik onze luie rooie kater daar echt niet uit kan weren... ballonnen vinden ze allemaal leuk en plastic vuilniszakken zijn leuk om in te gaan liggen woelen... zo lief de foto van inkiewinkie aandoet, hoop ik dat het bij ons ook zo zal vergaan...
Onze kat taalt niet naar de box met boxkleed (staat al klaar), ze moet er niks van hebben. Ook de kinderwagen gaat ze niet in liggen. De deur naar de toekomstige kinderkamer staat open, maar daar slaapt ze ook niet. Hooguit een rondje erdoor heen lopen. Wel is ze sinds ik zwanger ben ontzettend knuffelig.
Hoi, leuke, lieve verhalen allemaal over de katten, ik zelf en mijn vriend zijn ook dol op onze kater (al ligt hij het liefst bij baasje, mijn schoot is te klein) Ik ben nu 23 week zwanger en mijn kat gaat vaak mee naar de babykamer, gaat op de vensterbak zitten, snuffelen enz. Alleen heeft hij alleen de neiging als ik hem alleen laat, hij in het ledikantje gaat liggen, ik heb hem al 2 keer gecorriseerd, misschien is een vuilniszak er in leggen inderdaad wel een goed idee! dat maar een keertje proberen!
Ik kreeg de tip vd kraamzorg ballonnen id wieg/box leggen. id buurt een naald en als je ze betrapt alles lekprikken. Is nog niet nodig geweest hier maar id box liggen nu ballonnen zonder het kleed nog. Zodat ze kunnen wennen maar ze kijken dr niet naar om. Ga volgende week even met het boxkleed proberen. Wiegje zijn ze zonder dat ik het gezien heb ingeweest (witte wieg, zwarte katten) gevolg haar id wieg. Dus ik denk dat ik die ballonnen ook maar id wieg ga leggen. Hier ook hele lieve katten en ik hoop natuurlijk dat het straks allemaal goed gaat zonder gedrags problemen. Goed topic!
hallo daar wij hadden de box expres met 27 weken neer gezet de katten wilde er in gaan liggen, wij hadden dus extra deken erop gelegd zodat ze er aal konden wennen op den duur ballonnen ingedaan. toen de kleine man geboren was keizersnede de kat was dus al boos dat ik dagen weg was en dan ineens thuis kwam met een tja voor hem vreemd iets een baby hij wilde de eerste 4 weken niets van hem weten, en toen sloeg die om als een bom zie hier met 2 maand
Wij hadden tijdens de zwangerschap van onze eerste dochter twee katten. De oudste (13 jaar) zat al niet zo lekker in zijn vel en bij de dierenarts bleek dat ie nierproblemen had. Het was echt mijn maatje, mijn vriendje en ik vond het vreselijk om te zien dat hij zo mager werd. Wij lieten de katten niet boven komen, en we hebben een afsluitbare serre waar ze elke nacht netjes heen gaan (in de serre zit ook een deur naar de garage en die staat altijd open, dus genoeg ruimte). De box hadden wij ook al met week 34 ofzo staan en als ze in de woonkamer waren werd er eigenlijk niet eens naar omgekeken. Op het moment dat onze dochter was geboren veranderde er niet zo heel veel...Tja,de oudste kat (er) werd wel zieker en zieker en ik heb in mijn kraamweek 1 nacht huilend bij hem gezeten omdat ik dacht dat ie dood ging. De volgende dag sprong ie weer heerlijk rond Ach...was ik mijn kraamtranen ook weer kwijt. Helaas heb ik hem toch een paar weken later in moeten laten slapen omdat hij te ver achteruit ging en speciale voeding en pilletjes gewoon niet meer bij hem binnen bleven Wij hebben onze katten de eerste maanden nooit alleen gelaten bij onze dochter. Al ging ik even naar de wc en lag dochter lekker te slapen in de box, hup de katten naar de serre. Je weet nooit wat ze doen als je even niet in de buurt bent, ook al hebben ze nooit rare dingen gedaan! Katten zoeken warmte en zo'n kleintje dat slaapt is natuurlijk heerlijk warm... Maargoed, nu weer zwanger en nog 1 poes in huis. Ook zij begint wat vreemd gedrag te vertonen, minder eten, minder drinken en ik ben bang dat ze hetzelfde heeft als de andere kat. Ik kijk het nog even aan, want heb ook het idee dat ze gewoon wat van slag is omdat ze merkt dat er weer dingen gaan veranderen. Ze komt veel vaker bij me liggen en wil ook altijd in de buurt van mijn buik lekker 'trappelen'. Ook nu wordt er niet naar de box omgekeken en boven komt ze nog steeds niet dus daar is alles katvrij. Dochter is trouwens helemaal gek met de poes en loopt er vaak gillend achteraan Poes vind het wel best, maakt er zelfs een spelletje van door toch elke keer terug te komen Tja.. mijn zus maakte deze week de opmerking: Ze zeggen dat een vrouw een tand verliest bij elke zwangerschap. In jouw geval lijkt het alsof het een kat is. Het is niet te hopen....
Bengeltje86, wat een geweldige foto's! Daar smelt je hart toch van.... hoop zo dat het bij ons ook zo uit zal pakken
ja lief he haha en nu nog zoontje is bijna 3,5 en die lig vaak nog bij voeten eind op bed van zoontje , zoontje vind dat niet erg sommige mensen vinden het vies dieren op de kamers maar als je het goed schoonhoud is er niets aan de hand en zoon lief wil het zelf ook
echt heel lief die foto's! ben ook benieuwd hoe onze katten gaan reageren... Nu hebben ze nog alle rust maar straks... De box staat er ook al incl. boxkleed, maar ze kijken er absoluut niet naar om.. Ook naar mij doen ze niets bijzonders... Ze zeggen weleens dat dieren het merken als je zwanger bent.. nou die van ons niet hoor
Onze kat moet niets hebben van kleine kinderen. Was daarom ook erg benieuwd hoe de kat zou reageren als de kleine er was. De eerste week kwam hij alleen thuis om te eten en ging dan meteen naar de zolder om te slapen. Kwam niet meer bij ons opschoot om te knuffelen. Wij zijn wel een paar keer op zolder gaan knuffelen. Nadat de kraamhulp weg was is onze kat ook wat ontdooid. Gaande weg de weken durfde de kat steeds dichterbij te komen. Hij moet er nu nog steeds niet veel van hebben maar vind het wel prima. Als T op de grond ligt te spelen komt hij de woonkamer niet in...
Hoi! Ik heb drie katten (en twee honden). Ik ben ook erg benieuwd hoe de dieren zullen reageren. Het klopt dat je de katten het best bij de baby kunt betrekken, geef ze knuffels en lekkers wanneer de baby in de buurt is en reageer niet direct kwaad op misschien een plasje op de verkeerde plek. Door daar boos op te reageren kun je juist het tegenovergestelde effect verwachten; nog meer plassen. Leer de katten dat de komst van de baby positief is en zij niet minder goed behandelt zullen worden nu de baby er is. Betrek de poezebeesten bij nieuwe spullen die je in huis haalt, laat ze aan alles ruiken en overal kennis mee maken, dat maakt alle nieuwigheid minder spannend. Maar je hebt duidelijk al goed door hoe het werkt! Oja, nog een tip!! Je kunt Feliway aanschaffen. Het is een ding dat je in het stopcontact steekt met een vulling eraan met vloeistof erin. Er komt geen geur uit die mensen of andere dieren dan katten kunnen waarnemen, enkel de geur van positieve (katten)feromonen. Veel mensen gebruiken het bij gestreste of angstige katten tijdens verhuizing/nieuw huisdier/kindje op komst. Kortom, tijdens een grote verandering. Je kunt Feliway het beste al gaan gebruiken een weekje voor de datum waarop je denkt te bevallen. Een stekker met vulling gaat zo'n 4 weken mee. Als je aan het einde daarvan nog geen negatieve reacties hebt gehad van de katten zul je ook geen nieuwe navulling hoeven aan te schaffen. Het klinkt misschien als onzin, maar ik heb het bij mijn katten tijdens de verhuizing gebruikt en mijn anders altijd zo panische kat was binnen een week gewend aan de nieuwe woning. Dus ik geloof er echt in. Heel veel succes!
Onze kat moest in het begin ook niets van ons dochtertje weten maar van haar spullen des te meer. Hoe vaak we hem wel niet uit de (zwarte!) kinderwagen hebben moeten halen, uit de box, wippertje etc.. Kamertje moest ook altijd dicht anders lag meneer in het bedje maar zodra dochter in het bedje lag kwam hij absoluut niet binnen. Nu (bijna 2 jaar later) vindt hij het allemaal wel prima en laat zich ook aaien alleen is ons meisje de laatste tijd vaker stout en slaat hem dan opeens. Gelukkig gaat hij meestal zelf wel als het hem te wild wordt (let wel, wij grijpen meteen in hoor als we erbij zijn) en soms gaat hij dan op zijn rug liggen met zijn pootjes omhoog en moet dochter "oppassen". Wat dat betreft vind ik onze kat nu af en toe best sneu omdat hij nog weinig rust krijgt maar hij kan gelukkig wel (bijna) het hele huis door en mag naar buiten. In de tussentijd blijven we onze dochter leren dat ze hem alleen mag aaien.