Zoonlief is ruim 14 maanden en sinds een week heeft hij besloten dat hij vrijwel niks meer wil eten. Eerst dachten we dat het nog aan de bmr prik of dw verkoudheid lag, maar dan duurt het wel lang. Zodra je met eten in zijn buurt komt, slaat hij het weg. Waar hij normaal 3 boterhammen at per dag, zijn het er nu 1,5 en soms zelfs minder. Flessen gaan niet op, ongeveer 100-150 cc per dag. Warm eten is helemaal een ramp! Dat probeert hij niet eens meer. Iemand een idee hoelang dit ongeveer gaat duren? Hij zet het nu ook echt op een gillen als hij iets niet mag of iets niet lukt. Leuk in de supermarkt...
hihi welkom in het leed dat 15 maanden heet... hier is eten ook een ramp sinds 14,5 maand. en eigenlijk gaat het nu met 16 maanden nog steeds niet goed... Maar ze hebben mij verteld dat ze wel eten als ze honger hebben. Belangrijkste is om er geen strijd van te maken. Dochter krijgt hier een bord met eten voor haar neus. met een lepel en of een vork en krijgt de tijd die wij zelf ook eten (ik eet niet zo heel snel) om te eten. daarna hoe dan ook altijd een toetje, (of ze nu wel eet of niet) ook het toetje gaat niet altijd goed naar binnen. In principe zou 20 minuten tijd zat zijn om genoeg te eten. En als ze een paar dagen slecht eet probeer ik haar te paaien met iets wat ze extra lekker vind. Als je twijfelt kun je altijd kijken of je zoon wel goed blijft groeien bij het cb. Dat bleek hier gewoon door te gaan ondanks dat ze vaak maar een paar happen eet.
Oh jee, we hebben dus nog even.. Jouw dochter eet nu nog steeds niet goed? Een strijd ervan maken doe ik inderdaad niet, ga er ook wel vanuit dat hij vanzelf komt als hij honger heeft, maar dat duurt zo lang Een toetje eten wij hier eigenlijk nooit. Wel krijgt hij nu een stuk fruit extra omdat hij dat wel goed eet. Dus dat is dan eigenlijk zijn toetje. Hij blijft verder, op zijn gegil na, wel lief, vrolijk en ondernemend, dus ga er vanuit dat alles goed is. Maar zal idd zijn gewicht in de gaten houden. 8 september ben ik geweest, dus eerste week oktober zal ik weer eens kijken!
nope, vlees eet ze wel heel goed, en sommige groente. maar ik ga haar geen heel bord vlees voor zetten. en al helemaal niet iedere dag witte bonen in tomatensaus geven... ook wil ze alles zelf doen en hetzelfde als papa en mama... dus met de handen eten doet ze nu niet meer, ze moet een lepel, of eigenlijk liefst een vork. Denk dat ze nu meestal 3 of 4 happen eet van alles behalve fruit. wanneer het meer happen zijn ben ik al helemaal gelukkig Ik hou mezelf maar voor dat ze voor ze 18 is vast wel goed zal eten...
Is hier nu ook al een week of 2 aan de gang. Brood krijg ik er echt gewoon bijna niet in. Mag blij zijn als hij een hele boterham op eet. Het beleg plukt hij er zo af.. Ik probeer het nu op te lossen door smeerseltjes op te smeren ipv losse kaas plakjes oid. Dan kan hij eigenlijk niet aan z'n brood plukken Voorheen at hij zo een hele krentenbol op 's ochtends. Nou, nu nog niet eens 1/3 Een banaan eet hij wel graag op dus dat geef ik dan maar nadat hij zijn broodje echt niet meer hoeft.. Het gillen en boos worden als iets niet mag is ook erg herkenbaar. Doodvermoeiend. Het liefst moet ik nu de godganse dag boekjes met hem voorlezen. Hij komt al z'n boekjes brengen die ik MOET aanpakken. Doe ik dat niet? Dan ligt hij boos en huilend op de grond Gelukkig kan ik hem wel snel afleiden met iets anders. Hoop dat het allemaal snel voorbij is! Want ik vind deze fase/sprong best wel moeilijk.