Hoi meiden Ik heb katten en één daarvan plast soms in huis, helaas. Het is niet elke dag. Ze heeft al 2 schooltassen van dochterlief onder gepiest, ook heeft ze in het wippertje geplast, dus we nemen het zekere voor het onzekere. Ze heeft dit altijd al wel sporadisch gedaan, maar gaat ook prima op de bakken die we hebben staan. Medisch is er ook niets gevonden. Ik ben over 7 weken uitgerekend, en heb de box en ledikant verbannen voor de katten. Geen een kat wil ik er in hebben, omdat ik het zelf geen prettig idee vind. Zelf slaap ik met mijn slaapkamerdeur open, ivm het geroep van de kids, de kamerdeuren van hun zijn dicht. Afgelopen nacht heb ik onze "piesserd" 3x uit het bedje moeten halen omdat ik toevallig de sprongen hoorde (kleine komt bij mij te slapen). Ook heb ik de box nu volgezet met speelgoed. Maargoed, ik wil natuurlijk geen jaloerse kat(ten) straks, en ze mag/mogen sowieso straks als de kleine er is, zeker wel even komen snuffelen. Ik vroeg me af hoe jullie dat aanpakken? Staan jullie de katten toe, en haal je de haren dan gewoon steeds weg met een pluisroller? Of verban je de kat uit de babyspullen? En zoja, hoe? Met ballonnen? Folie? Of iets anders? Toen we de katten kregen had ik de jongste namelijk al (hij was toen 3 maanden).
Wij hebben 13 katten, wij hebben in de box opgeblazen ballonnen gelegd, geen enkele kat is erin gesprongen. Steeds hebben wij een aantal ballonnen weggehaald, nu zit er niks meer in dan het boxmatras en het boxkleed en de katten kijken er niet meer naar om. Een enkele keer heeft een kat wat meer interesse in de box, maar met vingergeknip en een vermanend "nee" gaan ze weg. Nu heb ik wel vrij "gehoorzame" katten, maar ze hebben heilig ontzag voor ballonnen haha!
Hier mogen de katten niet in de box/ledikant enz. Wij hebben de kat in zijn nekvrl gepakt toen we m betrapte en vervolgens met de kop onder de kraan. Na dit 3x te hebben moeten doen snapt de kat dat ie er niet in mag ook straks als de kleineer is laat ik mijn katten en hond niet alleen met de baby in de kamer. En als de kat het nog eens probeert gaan er balonnen in de box. Maar na het natte pak lijkt ie het geleerd te hebben.
Wat grappig.. Ik wou hier ook net een topic over openen.. Ik heb 2 katten.. De ene heel rustig en de ander een speelse draak van nog geen jaar.. Met haar zal ik de baby nooit alleen laten.. Gewoon omdat alles wat beweegt heel leuk is.. Wat betreft de box.. Die wil ik binnenkort ook al neer zetten om ze goed te leren dat dat verboden terrein is.. Niet vanwege haren..maar vooral uit hygienisch oogpunt.. Ze gaan naar buiten maar ook op de kattenbak.. Ik maak em elke dag schoon..nu met handschoenen.. Maar toch is het niet fris.. Op de babykamer mogen ze niet..als ze er nu toevallig in sluipen dan jumpen ze meteen in het bedje of in de wagen.. Wij hadden voor de box het idee om idd eerst ballonnen erin te doen.. En ze er langzaam uit halen.. Als ze er dan toch in gaan zal er en waterspuit klaar liggen.. Ben benieuwd hoe andere mensen dit hebben of gaan oplossen en lees mee )
De box is hier van de week in elkaar gezet. En we hebben hem gevuld met ballonnen Er is een ballon geknapt door onvoorzichtigheid van mij en dat heeft enorme indruk gemaakt. Dus ze blijven er wel uit. Een van de katten wil af en toe even onder de box snuffelen, dat vinden we geen probleem. Zolang ze er maar niet inspringen. De box staat ook zo vroeg omdat we een kat hebben die flink getraumatiseerd is. Hij kan zo rustig wennen aan alle veranderingen die er komen.
Sinds onze dochter er is mogen de katten niet meer boven. Bank (behalve op schoot), box, wipper... alles is verboden terein. In het begin vond ik het zielig voor ze, maar ze wennen er snel genoeg aan als je ze maar een lekker plekje aanbiedt waar ze wel mogen komen. De box is er 1 keer 1 ingesprongen, toen dochterlief er in lag. Die is toen zo geschrokken (help een bewegend monster!!!), dat hij het nooit meer heeft gedaan. Voor mij werkt het goed (katten op de tweede plaats), al had ik nooit verwacht dat het me zo makkelijk af zou gaan. Maar al die haren overal (en idd kattenbakresten, die onvermijdelijk toch aan pootjes blijven zitten), dat vond ik echt vies voor zo'n klein ukkie...
Zilverfolie in box of ledikant moet ook helpen. Dat geknisper vinden ze niet fijn. Hier leggen we de laptop in de box en is deze dus 'bezet' en komen ze er niet meer in.
Ik had ook ruim van te voren ballonnen in de box. De kat heeft er niet meer naar omgekeken. Ze mag boven komen maar niet in de babykamer. Dl slaapt nog bij ons, dus als ik er niet ben is onze slaapkamer ook verboden terrein. Gelukkig zijn er genoeg andere lekkere plekjes in huis. De wipper heeft ze trouwens 1x geprobeerd, maar vond ze doodeng
Even ter attentie: je kan nooit maar dan ook nooit een kat alleen laten met een baby. Katten hebben de neiging om op de baby te gaan liggen als de baby huilt zodat ze dat geluid niet meer hoeven te horen. Mijn katten komen absoluut niet in de box en ook niet op de kinderkamer!
Dat is een al heel lang weerlegd bakerpraatje. Ik heb de box er al heel lang staan en gelukkig kijkt hij er niet naar om. Ik ga wel bij de wibra oid een goedkoop kleed halen om erin te leggen als wij er niet zijn tegen haren. Op de babykamer mag hij niet alleen. Want daar is het ledikant en commode wel erg interessant. Ballonnen en aluminiumfolie zijn ook goede oplossingen, of mandarijnenschilletjes haha mijn kat rent daarvan weg.
Nou, als onze dochter huilde gingen ze er echt niet opliggen. Ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. Vonden het echt vreselijk!!! (gingen zelfs in de winter vrijwillig naar buiten, haha). Maar goed, ben het er wel mee eens dat je wel een beetje op moet letten. Het blijven dieren. Onze kat heeft meer dan eens een flinke mep uitgedeeld toen onze dochter hem stoorde tijdens zijn slaap... Helaas blijft ze hem erg leuk vinden...
nou ik ben nu 39 weken zwanger en wij wonen in een gelijksvloers flat. de woonkaamer is ten eerste allang verboden gebied voor mijn twee lieve katten dit ivm dure meubels waar ze graag met hun nageltjes ingaan dus in de box komen ze niet ik vindt het ook niet hygienisch qua haren en de babykamer is ook verboden gebied. bij mij op de slaapkamer hebben ze een gigantische krabpaal en het is een ware katteparadijs . ze vinden het niet erg dat ze niet in de woonkamer mogen ze ligge liever languit op bed .
Ik ken genoeg verhalen waarbij het goed gaat en waarbij de kat "gewoon" naast de baby ligt. Natuurlijk moet je uitkijken, een kat blijft toch soms onvoorspelbaar, maar om mensen nou bang te gaan maken... Je kent je kat het beste, ik heb er een paar waarbij ik goed moet opletten met de baby straks en ik heb er ook zo 7 rondlopen die echt geen vlieg kwaad doen en heel zachtzinnig zijn. Maar ondanks dat is bij ons de slaapkamer, babykamer en box verboden terrein. Net zoals de vensterbank en de tafel dat zijn.. Ze leren hier snel genoeg, en nee dat hoeft echt niet door ze in hun nekvel te pakken en met hun kop onder water te houden... Pure dierenmishandeling vind ik dat...
Trouwens ook heel slecht voor de kat, bij nekvel pakken. Kan je ze flink mee beschadigen. Nergens voor nodig.
Precies, een kind pak je ook niet aan een oor op als hij/zij iets doet wat niet mag. Dieren behoren wat dat betreft gelijk behandeld te worden. Maar goed, dit is off-topic
Wij hebben ook 3 van die spoken rondlopen en ze zijn erg nieuwsgierig! Over een paar weken gaan wij ook de box opzetten zodat ze vast kunnen wennen aan het nieuwe "meubelstuk". Wij zijn niet van plan om met ballonnen of folie te gaan werken. Haal het kleed eruit als ukkie er niet in ligt en voor de haren gebruik ik de stofzuiger wel. Bij ons mogen ze wel boven komen en ook op onze slaapkamer. Alleen de babykamer is verboden terrein voor ze. Dat was het sowieso al want daar hing altijd de was en lag de schone was in een wasmand. Nadat er 1 in gepiest had was het snel afgelopen! Verder maak ik me er niet zo druk om. Gaat vast wel goed komen!
Precies! Kennis van mij heeft al een paar keer de kat in de kinderwagen gevonden. Lagen ze lekker samen te slapen. Ik zou het juist heel gezellig vinden als poes en baby lekker bij elkaar in de box lagen. Altijd uitkijken en nooit samen alleen laten uiteraard maar ik lag vroeger ook op het speelkleed naast de kat. Mijn kat is helemaal geen kinderen gewend maar ze is juist erg lief als er kleine kindjes zijn. Alsof ze het snapt. En over de 'viezigheid'? Als je je kat aait en 5 min later je baby oppakt.... en de katten lopen toch ook over de vloer waar je baby straks kruipt? Al moet ik zeggen dat het met dierenmishandeling hierboven wel mee valt hoor. Kijk maar eens wat mamapoes doet als de kittens stout zijn. Ik grijp mijn kat ook wel eens in haar nekvel, maar alleen als ze écht stout is. Of een keer een flinke tik (een tik, dus niet bont en blauw slaan). Denk namelijk niet dat een time-out op de trap en daarna excuses erin zitten bij onze poes....
Dat is een misvatting wat je over mamapoes zegt. Kittrns zijn nog onvolgroeid en ze pakt ze bij de nek(spier), geen nekvel. Bij een volwassen kat kan dat echt niet meer. Ondersteun ze dan tenminste. Het is zeer pijnlijk voor de kat en kan er beschadigingen aan overhouden. Hopelijk heb je wat aan de tips TS! Zorg ook dat je kat aantrekkelijke eigen plekjes heeft en maak de plekken waar hij niet mag komen onaantrekkelijk.
Hier nog geen ervaring. Ik wil met 36 weken de box neerzetten en de katten in de gaten houden en ze eruit halen. Onze katten mogen in principe niet naar boven, soms mogen ze toch omdat ze daar rustig kunnen liggen en 1 kat daar veel behoefte aan heeft. Onze slaapkamerdeur en de babykamer hebben we altijd dicht.
Ik heb 2 katten; de één is een dikke, lieve kater en de ander een lieve maar erg eigenwijze poes. Alles wat van de kleine is, is voor hen verboden terrein. Het duurde even voordat ze het snapten maar inmiddels weten ze waar ze wel en niet mogen komen. We hebben ze wel rustig aan het idee laten wennen door ze aan de spullen te laten snuffelen en ik heb ze (onder toezicht) ook even laten wandelen in de babykamer om aan de geur te wennen. Voordat ik uit het ziekenhuis kwam, hebben we ze ingewreven met een rompertje wat ze gedragen had. (ook vanwege de geur) Ze accepteren haar allebei goed; de kater ligt graag op schoot als ik haar een flesje geef en de poes komt haar regelmatig kopjes geven. Ik ben niet bang dat ze bovenop haar gaan liggen maar ze mogen niet alleen met haar in de kamer. Maar dat is meer omdat ik niet weet wat ze doen als ze schrikken van en onverwachte beweging van mijn dochter .