Wie heeft er 1 of meerdere katten/poezen en hoe ging dat toen je baby werd geboren? Waren ze jaloers? Haalde ze uit naar je baby of juist naar jou? En hoe heb je ze er bij betrokken? Ben erg benieuwd wij hebben 3 poezen en zijn alle 3 erg aanhankelijk, laten je geen moment met rust dus ik denk zelf dat dat nog wel een probleem kan worden maar goed dat is een zorg voor later eerst maar zwanger worden natuurlijk
wij hebben 2 katten, en het was hier geen probleem. maar we hadden natuurlijk al een zoon. en ze waren wel nieuweshcierig, kwam ruiken aan de baby enzo. maar onze box stond wel vrij vroeg in de kamer, gevuld met balonnen. zo hebben ze geleerd dat ze daaar niet in mochten, en dat hebben ze ook nooit gedaan. in het begin ook een ballon in de lege kinderwagen gelegt als die in de kamer stond.
wij hebben ook een poes en die ging altijd in de wipper liggen en stond ook in de box, hadden wel een aparte deken erin liggen voor het geval dat ze erin sprong en ging slapen en vanaf dat danisha er is gaat ze niet meer in de box of wipper liggen.en ze heeft ook gesnuffeld aan danisha. onze poes is niet jaloers geworden. liefs mariska
bij de geboorte van mijn zoontje had ik 3 katten en 2 honden. ging allemaal goed hoor,gewoon niet te veel op letten. voor mijn zoontje werd geboren kwamen ze in de babykamer en na de geboorte niet helemaal uit hunzelf. denk wel dat ik de tip van de balonnen uit ga proberen suc6 hoop voor je dat het gauw raak is
Wij hebben ook één kat. We hadden 2,5 maand voor de uitgerekende datum de box in de woonkamer staan. Daar sprong ze heel af en toe in, maar door haar er consequent uit te halen was dat zo opgelost. Sinds de geboorte is er niets met haar te doen. Ze was even heel erg nieuwsgierig toen wij met z`n drieen thuis kwamen uit het ziekenhuis. Ze heeft direct onze zoon besnuffelt en toen was het goed. Nu interesseert ze zich niet zo voor hem. Zelfs als hij huilt slaapt onze kat gewoon door. Niets mee te doen. Ik denk dat het er in grote mate vanaf hangt hoe je er zelf mee omgaat.
Wij hebben 4 katten en vanaf het moment dat we thuis kwamen uit het ziekenhuis heb ik totaal geen problemen gehad met ze. Ze komen aan Anouk snuffelen en zijn ook harstikke lief voor haar. Ik ben wel blij dat het zo goed gaat, het had anders kunnen zijn. Mijn katten beschouw ik nog steeds als mn kindjes, maar ze krijgen nu iets minder aandacht dan voorheen. Liefs, Duveldraakje
Ik heb ook nog een tip, ook al is het niet de meest frisse van allemaal ! Wij hebben zelf drie katten, en mijn verloskundige vertelde me toen ik zwanger was van de eerste dat ik mijn katten een klein stukje van de placenta moest laten eten, dan zijn ze meteen helemaal gewend aan de kleine.... Dat hebben wij dus gedaan toen ik beviel van Amber, en wie zijn nu de grootste vriendjes van Amber ? Juist ja, de katten !
wij hebben 1 kat en die heb ik meteen vanaf het moemtn dat ik zwanger was lekker vertroeteld en hij lag graag op mijn buik, toen ik uit het ziekenhuis was heeft die geen kick gegeven ik heb m net zo veel aandacht gegeven als daarvoor! de kraamzorg vertelde asl je een kat hebt die heel erg in de box springt ken je er misschien balonnen in leggen dat werkt ook heel goed!
Wij hebben ook 4 katten. Toen mijn dochter was geboren hebben ze er even aan geroken en ze vonden haar niet zo interessant. Nu ze kan lopen (en pesten) gaan ze wel aan de kant voor madam. Ze kan er wel alles mee doen (behalve met 1, maar die laat ze met rust na een krabje!). Ik laat ze hun gang gaan. Mijn dochter moet natuurlijk wel leren dat ze de katten geen pijn mag doen, en als ze dat wel doet dat ze dan een krab kan verwachten. Voor mijn zoon hebben ze ook geen aandacht. Misschien dat ze denken "Heb je weer zo'n ding die onze rust komt verstoren" Niet te veel op letten en het is vooral hoe je er mee omgaat. Maak jij er een groot probleem van, dan zullen ze daarop reageren. Ze voelen heel goed aan hoe jij je voelt.
Ik heb 3 fretten en zitten wel in een kooi. Ze worden bijna elke avond losgeleten. Dus dat wordt nog even afwachten mocht ik zwanger raken hoe ze reageren.
wij hebben 3 poezen, ook alle 3 erg aanhankelijk, toen ik zwanger was kwamen ze vaak tegen mijn buik aanliggen en toen Lisa geboren was hebben we ze rustig laten snuffelen en raakte ze snel aan haar gewend, Lisa vind ze geweldig, als ze naar haar kijken moet ze altijd lachen!. hier een leuke foto van Lisa en Bonky;
Wij hebben ook 2 poezen en dat gaat prima! Ze gaan niet in de box enzo en komen soms nieuwsgierig kijken bij Kian. Hijzelf vindt ze erg interessant
Onze kat (17 jaar) is wel een beetje jaloers, maar dat is ook wel logisch na zo'n lange tijd ons voor zichzelf gehad te hebben... Ik laat ze NOOIT alleen, ook al zal ze de baby niets doen.