Hallo, Ik wil graag een goede doel ondersteunen, maar weet niet zo goed welke. Ik denk zelf aan iets van met kindjes/babys, oorlog gebieden voor de rest schiet mij niets te binnen. Vandaar mijn vraag welke goede doel ondersteun jij en waarom? Groet Mamvyas
als je iets met kinderen wil doen... bij kro blootgewoon, ondersteunden ze ook goede doelen en daar hoorde ik voor het eerst over Vrienden van Tom - Home - Als je de verhalen van de moeders hoorde, met een kindje met zo'n gedragsstoornis, dan is dat zo heftig... Je hoort tegenwoordig vaak van: Ach noem het maar weer ADHD, het is gewoon een rotkind... Maar deze kinderen hebben nog heftigere stoornissen, ODD en CD afgekort. En als je kind ADHD heeft, is het vast al frustrerend als je niet serieus genomen wordt, laat staan hierbij... Bij blootgewoon werd ook door een moeder aangegeven, dat haar kind gewoon 95% kans heeft om uiteindelijk in de gevangenis of TBS kliniek te belanden op jonge leeftijd. Ik kan het allemaal niet zo goed verwoorden, eigenlijk zou je die uitzending moeten zien. Maar ik vind dit ook wel een erg goed doel.
ik steun niet vast een bepaald goed doel...enige waar ik altijd zeer ruim aan geef is het kankerfonds. O en je hebt ook een fonds die gehandicapte in de steek gelaten kindertjes steunt hier in nederland. Te triest wat die kinderen mee moeten maken.. Hoe lullig het ook mag klinken...ik steun eerder een stichting hier in nederland (waar dus ook heel veel ellende is) als bv de 3e wereld... Soms heb ik nm het idee dat de elende dicht bij huis vergeten wordt.. x
Wij ondersteunen twee kindjes via Compassion en zijn daarover ook heel erg tevreden (in tegenstelling tot Plan waarbij we vroeger twee kindjes ondersteunden). Oh ja, ook zinvol om te kijken of een goed doel een ANBI-keurmerk heeft. Dan kan je je giften ook aftrekken van de belasting. Groetjes, Josien
Wij steunen geen vast doel. Maar elke collectant die hier aan de deur komt krijgt een aantal euro's ligt er wel aan wat voor doel het is. De voetbal krijgt 2 euro of zo en KWF of wie dan ook meestal een euro of 7. Ook doen we geregeld bloemen of zo voor het goede doel kopen. Suc6 met een keuze maken!
Wij ondersteunen niet een specifiek doel, ik stoort nooit geld over. Aan collectanten geef ik over het algemeen niets, tenzij het van de kwf kankerbestrijding is. Als ik een goed doel wil steunen doe ik dat wel automatisch via een overschrijving en niet aan de deur. Wat ik dan wel weer doe is kaarten kopen. Vaak komen ze hier aan de deur of je dan voor 5 euro kaarten wilt kopen, en dan gaat dat geld naar bijvoorbeeld een leuke dag voor kinderen die ernstig ziek zijn e.d.
Stichting Aap. Ik spaar daar airmiles voor deze stichting, en doneer eenmaal per half jaar een bedragje extra. Verder doneer ik nergens aan, ik geef nooit aan collectanten. Ik vind al die collectes maar irritant
@angelina, Mee eens dat de collectes irritant zijn, maar helaas zijn ze nu eenmaal nodig... Zelf collecteer ik voor Nationaal fonds kinderhulp en voor de KWF kankerbestrijding. De eerste heb ik geen reden voor, ik ben een keer benaderd en vond/vind het wel een goed doel. En de KWF ja wie heeft er nu niet mee te maken he? Ik heb afgelopen december een dierbare verloren aan deze ziekte dus ligt mij aan het hart. Ook stort ik jaarlijks aan de KWF. En hebben we met de fam meegelopen met de samenloop voor hoop. (ook voor de kwf) Verder krijgt elke collectant een paar euro's.
Mijn man en ik willen dit jaar voor onze zakat( de gunsten wat je moet betalen volgens de islam, zoveel % van je loon) geld sturen naar islamic relief. Deze steunen mensen in afrika voor eten, maar ook voor eventueel drinkwater ( pompen) te kunnen krijgen.
Ook ik steun geen vast goed doel. Of telt de postcodeloterij ook ! Verder geef ik altijd royaal aan de collectantes die lopen voor het gehandicapte kind etc. ( werk zelf in de gehandicaptenzorg). Ook steun ik het leger des heils door kleding en schoenen te doneren. @ anna123 , ben het wel met je eens. Eerst zorgen dat in Nederland de mensen e.d. worden ondersteund voordat we verder denken naar bijv een 3e wereld land. Niet dat ik vind dat het niet erg is en ze de steun hard nodig hebben hoor! Maar soms wordt de ernst in Nederland een beetje vergeten!
Bijna elke collecte geef ik wat, altijd wat aan de KWF. Verder zitten wij hier ook over na te denken en dan denken we aan Kika.
Ik geef alleen aan collectes aan de deur, omdat ik het geld er niet voor heb om maandelijks een bedrag ergens naartoe te storten, en zo draag ik toch m'n steentje bij.
Wij steunen eigenlijk alleen aan de deur collecterende nationale doelen, zoals de hart-, niet- en kankerstichtingen, Jantje Beton, etc, m.u.v. de dierenbescherming, want die is corrupt. Waarom? Omdat we ergens een grens moesten trekken, want je kunt niet alles steunen...
Oh ja en ik steun het autismefonds via de telefoonrekening met 1,50 per maand, is niet veel maar alle beetjes helpen.
Geen enkele. Ik geef de collectes aan de deur, maar die heb ik eigenlijk al heel lang niet meer gezien. En we hebben jaren de kwf gesteund met een maandelijkse bijdrage, maar dat hebben we stop gezet vanwege omstandigheden, maar daar zouden we eigenlijk weer mee kunnen starten. Ik geloof overigens niet zo in het geven aan goede doelen voor projecten voor derde wereldlanden. Ik weet niet zo goed waarom, maar ik heb daar niet zo'n vertrouwen in. Dan geef ik liever aan de wetenschap (de kwf dus bijvoorbeeld).
Ik geef in elk geval altijd aan collectes (als ze daar de moeite voor nemen, wil ik ook wel de moeite nemen om geld te geven ). Verder steun ik nog de WSPA, WNF, natuurmonumenten en stichting de morderne papegaai (ik ben erg gevoelig voor zielige beestjes...hahah...). En als er kindjes aan de deur komen voor kinderpostzegels dan neem ik die ook. Josien, wat is Compassion? Het lijkt me leuk om ook een kindje te ondersteunen in een ander land maar wil idd een betrouwbaar doel.
Wij steunen -de Alzheimer Stichting(Zit bij mij in de familie) -Kankerbestrijding(Vader van mn vriend is overleden aan kanker) -wnf (Omdat ik geen nee kon zeggen toen ze me lastigvielen aan de telefoon...Maar voel me er wel goed bij!) -Stichting kinderpostzegels.
Ik doe niks maandelijks maar wel alle collectes aan de deur. Hier komen ze soms erg veel en het is maar net wat ik in huis heb. Bedenk me trouwens dat we via de kerk aan de zending geven maar dit hebben we een tijd lang niet betaald omdat m'n man geen werk had, alleen nu moeten we dat natuurlijk wel weer netjes oppakken
Wereldnatuurfonds (maandelijks overschrijven) - vindt het enorm belangrijk wat zij doen, aandacht voor regenwoud en andere kwetsbare leefgebieden. Amref flying doctors (ook maandelijks) - werd op straat aangesproken door een enorm enthousiaste jongen, vond het sowieso heel goed dat hij zich hiervoor inzette en wilde dat wel belonen, bovendien is hun speerpunt moeder&kind zorg in de derde wereld. En mijn redenering is dat die het het allerallerallerhardst nodig hebben. Collectes aan de deur krijgen ook altijd een paar euro, met name KWF en Astma fonds. Kinderpostzegels - vooral omdat het kinderen zijn die deze verkopen en ik het wil stimuleren dat zij zich ook inzetten voor goede doelen. Als ik er nu een bij zou moeten uitzoeken, zou het voor mij Unicef zijn. Kinderen eerst!