Katten en thuisbevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jojo1984, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Ik vroeg me af of er dames zijn die thuis bevallen zijn met katten/poezen in huis? Ging dit? Reageerden ze anders de dagen ervoor of tijdens de bevalling?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ging prima! Reageerde overigens niet anders als tijdens de rest van de zwangerschap ;)

3. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring maar wel twee hoogbejaarde katers. Ik lees even mee :D

4. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ik lees ook mee :)

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier twee katten. Hebben van de bevalling weinig meegekregen denk ik.
    Paar weken later lag de kleine in de box en begon te huilen. 1 van de twee schrok zich lam! Dat was wel lachen.

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Wij hebben ook 2 katten. Ze kwamen tijdens het opvangen van de weeën wel steeds troosten. Ach zij konden ook niet weten dat ik dat op dat moment niet kon waarderen haha :) maar voor de rest ging het gelijk goed. We hebben toen de katten na het aankleden etc de gelegenheid gegeven voorzichtig te komen snuffelen

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier geen katten, maar 2 konijnen in huis...Ben benieuwd hoe het straks gaat, aangezien ik graag thuis wil bevallen. Ze lopen hele dag los(hoewel, liggen hele dag te pitten, hihi), en snachts zitten ze opgesloten. Dus mocht het hectisch worden, kunnen ze gewoon in hun kooi, lopen ze niemand voor de voeten(dat zullen ze echter niet doen, ze hebben het niet zo op vreemden).
    We zien wel, vind het wel een prettig idee dat ze er zijn, tis toch wel een soort positieve afleiding als het ff niet meer gaat. Vind het nu al prettig dat ik ze ff kan knuffelen als ik snachts rond loop te spoken omdat ik niet kan slapen door gepieker of harde buiken enzo.
    Ben meer benieuwd naar de tijd als kleine uk er is...zal wel wennen zijn voor ze, aangezien ze nu alle aandacht krijgen. En als er een keer kleine kindjes op bezoek zijn, zitten heel bangig in een hoekje te kijken, haha! Maar dat zal wel snel wennen als ze dagelijks de baby meemaken.

8. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook 2 katten. Ben deze keer niet thuis bevallen, maar de dag van de bevalling was er 1 niet weg te krijgen bij mij.
    De vorige keer wel thuis bevallen maar geen kat gezien te veel mensen voor een kat verloskundige, kraamhulp. Ze zochten een veilig plekje.

9. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kat gaat overdag naar buiten, dus ik denk dat ik hem nu ook maar buiten zet. Ik wil in bad bevallen en dat kan bij ons alleen beneden.
    Ik denk dat hij ook niet zo snel binnenkomt met de verloskundige in huis.

10. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Ja ik wil ook in een bevallingsbad in de woonkamer, maar denk niet dat de katten daar in de buurt komen.. Gelukkig is het lekker weer en kunnen ze gewoon naar buiten :)

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

In bad in de woonkamer bevallen wil ik ook graag. Maar zijn jullie niet bang dat de katten hun nagels in het bad zetten? Daar ben ik wel bang voor, ze kunnen soms zo nieuwsgierig zijn.

12. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Haha ja daar ben ik ook bang voor! Maar gewoon een beetje met water spetteren en dan blijven ze wel weg hoor ;) maar denk wel dat hun eten en kattenbak even naar een andere kamer gaat, zodat als het lastig is, we de deur wel dicht kunnen houden :)

13. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Ben ook zo benieuwd of je dan aan je katten kan merken dat de bevalling er aan zit te komen :) !?

14. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Was van mijn dochter medisch en nu natuurlijk ook weer dus bevallen zal jammer genoeg niet thuis mogen :(
    Bij mijn dochter waren ze er snel aan gewend, de katten kwamen niet boven maar Dingo (onze inmiddels overleden hond) was er wel bij dat ik net uit het ziekenhuis kwam en stond met grote kraalogen te kijken en dr helemaal af te snuffelen. Helemaal verliefd op haar! Katten lagen heerlijk bij dr in de box :)
    Nu woon ik al 3 jaar op mezelf en mijn woning is gelijk vloers. Kat ligt op dit moment ook tussen mij en me dochter in en die zal zo een kleine vast niet erg vinden :)

15. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Moet je de katten dan meteen bij de baby laten of pas na een tijdje?

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik ben van plan de katten gelijk bij de baby te laten wanneer de katten bij ons komen. Zodat ze ook zo snel mogelijk weten wat er gebeurd is. Of ze het begrijpen is een tweede, maar zo kunnen ze wel gelijk ruiken enzo.

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ben zelf ook thuis bevallen met een kat in huis. Geen probleem, heb er ook niet bij stilgestaan. Hij bleef ook ver van de baby en kwam na een tijdje eens snuffelen.

18. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ga niet thuis bevallen, wordt ingeleid morgen. Maar hebben wel de kat al eens aan alles laten snuffelen. Ze heeft 1x in de box gezeten en gesnuffeld daarna geen interesse meer, idem met het bed, bad, wandelwagen enzo. Het wordt pas interessant als je het verbiedt ;) ook als we thuis komen ga ik de maxi cosi op de grond zetten zodat ze rustig kan kennismaken. En haar ook de tijd geven om te wennen. Ken veel mensen die de kat meteen hebben weggedaan omdat ze bvb bij de baby wou springen. Hier wordt ze dan gewoon streng aangepakt. Veel mensen vinden het overdreven, dat doe je bij een hond, niet bij een kat. Terwijl het toch beide dieren met gevoelens zijn :(:( Hopelijk loopt het wel los zo.

19. Yvonne80

Yvonne80 Lid

8 aug 2012
    82
    0
    6
    V.S.
    Bij mijn 1ste heeft mijn kat tijdens de bevalling netjes voor de slaapkamerdeur (of er in de buurt) gelegen. Voor die tijd merkte ik weinig aan haar, ze was niet extra knuffelig en ook niet geinteresseerd in de babyspullen. Alleen de paar uur v/d bevalling (snelle bevalling van 5 uurtjes) bleef ze op de bovenverdieping in de buurt. Daarna wilde ze naar buiten, die vreemde mensen vond ze maar niets en heb ik haar pas de volgende avond weer eens gezien.

Ben benieuwd hoe mijn nieuwe kat gaat reageren, hij is al een enorme knuffelkat, en sinds mijn zwangerschap net even extra. Jammer genoeg ligt hij nu vooral heel graag op m'n hoofd :(

Deel Deze Pagina