Reddend zwemmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Imona, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nog even een last minute topic.

Vanavond heb ik een cursus reddend zwemmen. Die cursus krijgen we elk jaar ivm mijn werk.

Tijdens die cursus gaan we o.a duiken naar 3 m diepte en 2m diepte en minimaal 15 tot 20 meter onder water zwemmen en een conditie zwemtest.

Nou mijn conditie is door de zwangerschap zo slecht.. of ik die 15 meter onder water en de conditie test ga halen weet ik niet op dit moment.

Maar ik zit een beetje met het duiken. De 2m wil ik wel proberen, maar de 3 meter zie ik niet zo zitten. Dat red ik in niet-zwangere toestand echt net aan.
    Het is namelijk 2 en 3 meter duiken en een pop van 80 kilo mee omhoog zeulen, volledig in kleding en wij zelf ook in kleding..

Ik twijfel of ik die moet doen ivm het lange adem inhouden en de druk onder water.

Wat zouden jullie doen?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Correct me if I’m wrong maar duiken wordt toch in de hele zwangerschap afgeraden..?

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Geloof gewoon in het zwembad niet.. niet perslucht duiken he. Gewoon normaal t zwembad in duiken en onder water zwemmen

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Toch de vk maar gebeld. Onder water zwemmen is geen probleem. Maar naar 2 of 3 meter duiken kon ze zo niet zeggen. Dus dat gaat ze uitzoeken. Wordt zo terug gebeld.. Dat had ik even niet verwacht.

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ja zou t me ook afvragen, vanwege de druk in t water zo diep.
    Sowieso qua adem inhouden wegens verminderde conditie zal t ook lastiger zijn.

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Volgens de vk kan het geen kwaad. Maar wel mezelf in de gaten houden. Als ik niet lekker wordt stoppen.

De 3 meter ga ik niet doen. De 2 meter wil ik wel proberen, maar ik ga wel aangeven dat ik zwanger ben. Ik doe wat ik kan, maar ik ga geen grens over, wat ik normaal wel zou doen.

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Update: alles gedaan en gehaald op de 3.5 meter diepte na. Die heb ik overgeslagen.
    Het examen zou vlak voor de zomer zijn. Daar neem ik dit jaar dus niet aan deel. Die ga ik volgend jaar doen.

Deel Deze Pagina