Steeds bloedverlies of bruidverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ChanelM, 27 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hallo lieve dames.

Ik heb sinds 4 weken en 4 dagen steeds constant roze verlies gehad. Niet veel, dat het alamerend was. Dacht afgelopen zondag dat het gestopt was, kreeg ik maandag een hele erge steek aan de rechter kant (waar mijn enige eileider zit) en een paar uurtjes bloedverlies. Dat was weer gestopt, maar daar was ik wel omgerust over. Dinsdag (gisteren) ziekenhuis gebeld, mocht gelijk langskomen, ivm eug verleden. Op de echo zag de arts dat de kleine gewoon in de baarmoeder zat, gelukkig, helaas nog geen hartactie maar ja dat zou wel vroeg zijn. Ook geen bloed die dag. Eenmaal thuis, savonds werd het weer gevoelig en voor het slapen gaan spotte ik weer roze. Sochtends stond ik wel op met een beurs gevoel in mijn baarmoeder en merk dat wel met alles wat ik doe, ook veel bruinverlies.

Nu is dit de eerste goeie zwangerschap die ik meemaak. En ik dacht zelf dat dat misschien kan komen door dat de baarmoeder gewoon groeit? Het maakt me wel beetje onzeker, maar niet helemaal.

Maar ik neem aan dat dat wel normaal is? Mocht dit weer zo lang duren ga ik weer bellen hoor. Maar ik vroeg het me gewoon af.

Alvast dank jullie wel voor het lezen.

2. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wat zenuwslopend! Echt ‘normaal’ is het niet denk ik, ik heb er nooit last van gehad. Toch lees en hoor je wel vaak van vrouwen die last hebben en blijven houden van bloedverlies tijdens de zwangerschap. Dooddoener: het kan twee kanten op gaan. Maar dat weet je zelf ook. In elk geval fijn dat het vruchtje in de baarmoeder zit! Ik duim voor een goede zwangerschap en een mooi hartje op 5 april! Sterkte met afwachten. Ik zou in elk geval wel weer bellen als je echt rood bloedverlies krijgt. En probeer (lichamelijk) rustig aan te doen!

3. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Gebruik je utro bolletjes?

4. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @LadyBird90 Ja, het kan idd 2 kanten op. Maar had jij tijdens je zwangerschap ook last van een groeiende baarmoeder met of zonder bloed verlies. Ik heb wel een gevoel dat mijn baarmoeder gevoeliger is, merkte dat bij de hsg ook, die was zo pijnlijk dat ik aan het huilen was :oops: en tijdens de tp's kreeg ik ook vaak een naar gevoel.

@Piindaa Nee, ik heb een natuurlijke cuclus gehad.

5. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Hoi ts,

Bij de zwangerschap hiervoor had ik dat en kreeg ik een miskraam.
    Deze zwangerschap had ik het weer en zat er een hematoom naast de baby. Ik verlies nog steeds regelmatig bloed en heb extra controles. Oorzaak is onbekend. Hematoom is weg. Net als jij heb ik een gevoelige baarmoeder. Zelf denk ik dat het daardoor komt.
    Hopelijk bij jou ook. Ik zie dat je heel lang hebt moeten wachten! Hopelijk snel een kloppend hartje te zien! ♡

6. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Dank je voor je bericht. Zo onzeker is alles nog. Ik heb toch het gevoel dat ik niks anders kan dan wachten, hoe moeilijk dat ook is. Ik hoop ook gewoon dat een gevoelige baarmoeder de boosdoener is.
    Ik weet niet goed wat een hematoom is, maar ik ben blij dat het wel goed gaat met jullie kleine. ❤

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb deze zwangerschap veel bloedverlies gehad.
    Nu sinds een week of 3 lijkt het gestopt.

Het kan dus prima goed gaan.

De onzekerheid erover vond ik killing.

Sterkte

8. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Oh gelukkig dat alles goed gaat met jullie kleine. Had je alleen bloedverlies zonder krampen? Als ik vragen mag? En vanaf wanneer begon het bij jou?want ik zie dat je nu toch al een heel aantal weken bent :rolleyes:

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Bij mij vorig jaar precies hetzelfde. Een intacte zwangerschap in de baarmoeder.
    Ik bleef toch pijn houden en een beetje bloedverlies.
    Uiteindelijk heb ik een miskraam gekregen van de baby in de baarnoeder. Maar bleek er nog 1 langs mijn linker eierstok te zitten. Die heb ik met 2 methotextraat injecties pas weg gekregen...
    Daarna heefr het nog 8 weken geduurd voordat het hcg op 0 stond.

Dit hoeft niets te betekenen natuurlijk bij jou natuurlijk maar wilde je wel mijn ervaring delen...

10. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Jeetje. Wat heftig zeg. Weet je nog ongeveer wanneer je achter de bbz kwam? Soms twijfel ik ook, dat er misschien ook 1 daar zit. Maar dat ze met 5 weken dat niet eens kunnen ontdekken als je normale zwamgerschap in de baarmoeder heb.

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    De dag na mn positieve test begon het bloeden.
    De eerste weken heb ik bijna dagelijks bloedverlies gehad.
    Roze, bruin, helderrood.

Heb zelfs een keer snachts op de bank gezeten met een handdoek onder mn billen, kramp en stolseltjes verloren.

Elke echo was goed, niks te zien.

Rond 10 weken onderzoek gehad bij de gynaecoloog. Die gaf aan: gevoelige baarmoedermond en wellicht de placenta die voor was ingenesteld..

Met een week of 12 ben ik halve dagen gaan werken en vanaf een week of 15 ben ik volledig gestopt met werken omdat ik bloedingen bleef houden.

Nu is de laatste bloeding dus een week of 3 geleden.

Oorzaak onbekend, de baby doet het goed.

12. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Wow. Ik weet niet hoe jij je dagen bent doorgekomen. Lijkt me vreselijk zoveel onzekerheden. Ben wel blij om te horen dat het bloeden gestopt is, en hopelijk blijft dat lekker zo. Lijkt me ook niet zo leuk dat bloeden elke keer. Dank je wel voor je reactie. Dat geeft me toch wel weer een goed gevoel. Geniet van je zwangerschap ❤

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Die eerste 10-12 weken waren echt hel.
    We dachten echt steeds dat we de baby zouden verliezen.

Pas nu na de 24 weken durf ik beetje bij beetje meer te genieten.

Ik duim voor je dat alles goed komt en je straks een gezonde baby op de wereld mag zetten.

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Op precies 5 weken was ik mijn bed aan het verschonen toen ik in een keer super heftige kramp kreeg. Paracetamol gepakt en toen trok het weg. 3 uur later had ik bloedverlies. Dit was op een zondag. Op maandag de vk gebeld en ik mocht meteen komen. Toen zagen ze een vruchtzakje in de baarmoeder. Dus ik mocht me niet druk maken. Op dinsdag werd het bloedverlies iets meer dus op woensdag terug naar de vk. Ze vertrouwde het niet helemaal dus belde ze de gyn op of ik langs mocht komen.
    Daar op de echo verdikt baarmoederslijm maar geen corpus luteum (gele lichaam)in de eierstokken .En eigenlijk wist ik toen al genoeg. Hcg geprikt op vrijdag terug weer hcg geprikt op zaterdag vruchtzakje verloren. Op maandag uitslag van het hcg prikken van vrijdag bleek het te zijn gestegen. Dus weer terug baarmoederslijm was dunner geworden. Weer prikken we dachten nu is het wel gezakt maar nee het was weer gestegen en toen gingen de alarmbellen af en zijn ze verder gaan zoeken.. En zagen ze iets aan de eierstok zitten.. Op 7 weken heb ik de injectie gehad en een week later weer want de waarde was niet gezakt.. Een hele rollercoaster was het.....

Hier kan je het van begin tot eind lezen...

https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/ben-ik-weer.674061/

15. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hier ook al vanaf het begin veel bloedverlies. Van helderrood tot lichtbruin. Zenuwslopend.
    Baby doet het steeds uitstekend. Bij mij bleek met 12 weken dat mijn placenta volledig op de uitgang ligt en deze steeds bloed. VK gaf aan dat bij de helft van de zwangerschappen wel een keer bloedverlies is. Heel spannend, maar het kan dus ook goed gaan!

16. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Een hematoom is een bloeduitstorting naast de baby. Spannende tijd hè! Hopelijk krijg je snel goed nieuws!

Deel Deze Pagina