Wie doet er aan hoelahoop?

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    De titel zegt het al hè? Wie hier doet er aan hoela hoopen?
    Ik wil dit gaan proberen, naast het touwtje springen wat ik doe. Dit kan alleen niet dagelijks omdat ik mijn enkels en knieën er best mee belast. Dus dacht ik, een hoelahoop! Als kind kon ik overigens absoluut niet hoelahoepen, toch wil ik het proberen.
    Maar er zijn er zo veel... shock!
    Ik ben 1.67, 64/65 kilo, totaal geen heupen, maar daar boven zit genoeg en dat mag strakker en gladder.
    Wie o wie heeft tips en positieve ervaringen?

2. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Leuk topic, ik dacht er ook over na er een aan te schaffen! Ik kwam zelf op een site uit met een keuzewijzer, weet alleen niet meer welke site dat was. Ik dacht iets met fitnesshoelahoep.

mexicang vindt dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ja, ik ben fan van hoepelen!
    Ik ben begonnen met deze:
    https://sportbay.nl/nl/pr/Sporthoepels-Sportbay-FIT-fitness-hulahoop-15-kg/1334?gclid=EAIaIQobChMIkeCBwaDa2AIVEWYbCh2jNQL7EAQYAiABEgJtRvD_BwE
    Geschikt voor beginners en voor iemand tussen de 55 kg en 75 kg. Maar die gebruikte ik nu alleen nog maar als ik het hoepelen weer even op moest starten (heb hem inmiddels weggegeven).
    Nu gebruik ik de powerhoop:
    https://sportbay.nl/nl/pr/Hoelahoep-Powerhoop-Deluxe-1.6-kg/935?gclid=EAIaIQobChMI-oKd2aDa2AIVEt0bCh3bTg4UEAQYAiABEgLwbfD_BwE
    Deze bij deze kan je het gewicht aanpassen door er gewichtjes in te stoppen. Ik heb er zelfs nog gewichtjes bijgekocht en dan is hij max 2,2 kilo. Hij is wel prijzig, dus deze zou ik pas aanschaffen als je hem ook echt zou gebruiken.

En dan even de tip: bouw rustig op. Dus dag 1 een minuut linksom en een minuut rechtsom. Eventueel nog 2 of drie keer en bouw dat per dag dan op met een minuut per keer. Luister goed naar je lichaam. En dat gaat dan met name om het beurse gevoel dat je kan krijgen. Mijn middel moest er echt aan wennen en dan kan zo’n hoepel flink pijn doen. Maar door het rustig op te bouwen voorkom je blauwe plekken en een te beurs gevoel. Dit klinkt misschien niet heel erg tof, maar het is echt de moeite waard. Hoepelen is erg goed voor zowel buik als rugspieren, goed in te plannen in een drukke dag (ik deed vaan 2 of 3x per dag 15 tot 20 (altijd helft van de tijd link en rechtsom draaien)
    En bij mij viel hij in het begin iedere 10 seconden op de grond, maar ook dat kwam goed!

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Emama en mexicang vinden dit leuk.
  5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Klopt ja! Daar heb ik ook gekeken, nog niet de kieswijzer gedaan.
    Ik wil niet te licht, maar zeker ook niet te zwaar beginnen... moet wel leuk blijven.
    De prijzen van een weight hoop vind ik nog meevallen.
    De bodyhoop is een stuk duurder, daar zie ik er ook maar één van, alleen 1,8 kilo

Ik ga ook even kijken bij de links die Adje hier heeft gepost.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb er een gekocht, maar ik kan het niet meer. Als kind wel, maar nu krijg ik het echt niet meer voor elkaar. Ik heb een gezond gewicht, dus ik ben puur het trucje verleerd helaas.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb er twee. Eens in de zoveel tijd pak ik hem weer eens. Dan samen met mijn dochter.

Als je de slag te pakken hebt is het heerlijk om te doen.

Weet alleen niet of je hiermee echt een strakkere buik zal krijgen.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je ‘t trucje weer te pakken hebt, voel je het ook meteen weer. Vage uitleg, haha, maar ik moest ook flink zoeken naar hoe het ook al weer moest, en ineens had ik ‘m en voelde ik een soort ‘herinnering’ op z’n plek vallen ofzo? Van totaal niet meer kunnen hoepelen naar ineens weer vlot en soepel hoepelen dus. Blijven proberen loont!

Tord vindt dit leuk.
  9. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik heb er 1 gekocht van de Action. Ligt bij de sportartikelen. Kost niet veel (volgens mij 7 euro ofzo ) en dan kun je eerst proberen of het wat is.

Ik vind het erg leuk om te doen. Lekker op een muziekje (er is een heel leuk nummer toevallig wel te vinden op YouTube en heet.. hoola hoola hoop :p)

mexicang vindt dit leuk.
  10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hilarisch!!

Goeie tip, action!
    Daar heb ik ook mijn springtouw met teller gekocht. 2.45 i.p.v. een dure van meer dan 10 euro. En hij doet het prima!

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik heb er ook 1, maar helaas pak ik hem haast nooit. Ik kan het wel, dat leer je echt snel!

mexicang vindt dit leuk.
  12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook 1! In het begin idd echt een beurs gevoel!

Ik doe het alleen niet consequent genoeg en het lukt me maar 1 kant op ;)

mexicang vindt dit leuk.
  13. jupke

jupke Niet meer actief

Ik ben ook wel heel benieuwd. Is het ook echt goed voor de conditie of word je er wat strakker van?

mexicang vindt dit leuk.
  14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Daar ben ik ook het meest benieuwd naar, of je er ook echt wat strakker van wordt. Dat zou overigens wel een mooie bijkomstigheid zijn :)

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ik heb 3 keizersnedes gehad, dus mijn buik is wel echt een probleemzone. Ik vond het hoepelen zeer goed helpen om dat weer strakker te krijgen (geen wasbordje ofzo, want dat is te veel gevraagd :roflmao:) en natuurlijk in combi met een gezond eetpatroon.
    En qua conditie ging ik er ook op vooruit, maar is denk ik wel anders dan bv hardlopen.

mexicang vindt dit leuk.
  16. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een fitness hoepel van 1,2 kilo gekocht voor na mn bevalling. En mijn buik is behoorlijk goed geworden. Nu merkte ik door de feestdagen enz dat ik behoorlijk wat buik kan pakken en ook van die love handels?! Dus weer begonnen met hoepelen en ik merk bij mezelf dan wel alweer resultaat. Eerste keren ben je best wel beurs idd maar kwestie van doorzetten en niet te lang doen en opbouwen. Hou er bv een dagje tussen in het begin. Ik kan het echt aanraden.

mexicang vindt dit leuk.
  17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Mijn buik kan wel wat strakker, vind ik zelf. Als ik aankom is het op mijn buik.
    'Even' buikspieren trainen dmv situps of andere oefeningen waarbij ik moet liggen is geen optie, ik heb direct klachten aan mijn nek en rug.
    Ik heb zojuist even gekeken op de site van Action en die hoepel is nog geen 8 euro! Ook 1,2 kilo, via de keuzewijzer kwam ik daar ook op uit, dus dat zou een mooie optie zijn om eerst maar eens het hoepelen onder de knie te krijgen ;).
    Is de diameter overigens nog van belang?

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    nee, een wasbordje verwacht ik er ook niet van. Dit heb ik ook nooit gehad en ik hoef dat ook niet. Maar een paar cm's minder zou wel fijn zijn ;)

Adje vindt dit leuk.
  19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Door dit topic bedenk ik me dat het weer hoog tijd wordt om te hoepelen.
    Ik heb zo'n hoepel met van die bulten van 1.8 kilo. Vorig jaar was mijn buik in 3 maanden weer bikiniproof.
    Ik deed het altijd voor de tv of met een lekker muziekje op, langzaam opbouwen tot een kwartier per dag.

mexicang vindt dit leuk.
  20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik denk dat ik eerst die van de action ga proberen, puur om eerst maar eens te kijken of ik de hoepel überhaupt in de lucht kan houden.
    Die van de action is 1.2 kilo zag ik. Heeft gewicht nog invloed op het hoog kunnen houden?
    Ik als beginnende leek hoef echt nog geen hoep van 1.8 kilo lijkt mij, maar is 1.2 kilo niet te licht?

Deel Deze Pagina