Bij ons mogen de katten wel in de babykamer. Dit kan haast ook niet anders, aangezien we op een flatje wonen. Anders ben ik de hele dag bezig met katten uit het kamertje jagen, omdat ze juist de kamer inglippen als ze weten dat het niet mag. Ik heb ze wel ruim voor de geboorte van Fiene geleerd dat ze níet in haar bedje mogen (of op de commode) en dat doen ze dan ook niet Daar waren wel een paar rake klappen voor nodig, maar ze wisten héél snel dat dat dus niet mag! Zelfde met de box... Als Fiene bij ons op bed ligt, komen de katten er soms wel bij, maar dat vind ik niet erg, dan heb ik er zelf zicht op. Dan kan ik ervoor zorgen dat ze niet op Fiene gaan liggen of Fiene niet een staart of oor te pakken krijgt
Wij hebben dezelfde situatie straks. En ik denk er ook heel makkelijk over. Hij kan sowieso niet in het wiegje springen door een aandoening aan z'n ruggenwervel en hij is niet van ons bed weg te slaan. Hij ligt overigens altijd wel netjes op een kleedje op een plek. Ik heb ook geen zin in een kat die ons uit onze en baby's slaap houdt omdat hij de hele nacht aan de deur zit te krabben. Kan hij namelijk heeeeel goed
Wij hebben ook twee katten, en we hadden ook twee (andere) katten toen ons zoontje geboren werd. Natuurlijk lag er wel eens een kattenhaar in de babykamer (hihi, zelfs wel eens een hele kat! Bij voorkeur aan het voeteneinde van de baby, natuurlijk lag ie daar niet lang zogauw ik dat ontdekte.....) dat kun je niet voorkomen. Of ze allergisch zijn heb je al snel door en als ze dat niet zijn kan het niet zo echt kwaad. bij ons is dit in ieder geval nooit echt een probleem geweest. Vreemd genoeg gingen onze eerste twee katten vlak na elkaar dood. Toen zijn we een jaar katloos geweest en was onze kleine jongen ineens allergisch voor katten! Toen hebben we toch raskatten gevonden waar hij niet allergisch voor was, en dat gaat heel goed! Ik denk dat baby van jou genoeg antistoffen mee krijgt om die kattenharen te overleven.... bij ons ging dat in ieder geval probleemloos voor onze eerste twee katten dood gingen.....succes! Moet er wel bijzeggen dat wij puur binnenkatten hebben, ze komen nooit buiten, dus risico op vlooien of teken is wel echt veel minder....
Bij mij mogen de katten er wel in. Ze mogen alleen niet in het bed. En als de baby slaapt mogen ze er natuurlijk ook niet in.
Wij hebben de babykamer altijd dicht. Voordat ze geboren was, hadden we de kamer juist open, en dan ballonnen in het bedje gedaan, zodat ze niet in het bedje konden, maar wel aan de kamer konden wennen. Nu komen de katten snuffelen als we in die kamer zijn, maar zodra ik klaar ben met verschonen/uit bed halen etc. gaat de deur weer dicht en moeten ze er weer uit. Gelukkig luisteren ze meestal goed.
Denk dat het persoonlijk is maar ik vindt het echt niet hygienisch als de katten in de babykamer zouden komen.. Onze slaapkamer is ook verboden terrein. Ik heb dan wel geen kat meer maar die van ons mocht dus echt niet op die 2 plekken komen...