katten klimmen in box

Discussie in 'Verzorging' gestart door puma, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo allemaal

ik 3 hele lieve katten maar ze vinden t erg lekker om in de box te gaan liggen slapen. ik wil dit liever niet omdat al die haren op t kleed blijven liggen. hebben jullie misschien tips?

groetjes carola

ps: wist niet of hier al een onderwerp over was dus heb een nieuwe geopend

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    heb zelf geen katten maar heb gehoord dat je dan balonnen in de box moet leggen tot je kindje is geboren natuurlijk hihi
    als ze dan knappen schirkken ze zich n ongeluk , en das eigenlijk ook wel weer sneu

3. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb zo'n hoes die je normaal om een tuinstel doet.Erg makkelijk.Sluit de box geheel af,dus kunnen de katten er niet in.

4. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Je kan er ook iets van aluminiumfolie onder leggen, dan schrikken ze idd als ze erop springen.
    Wij hebben ook een poes, maar vind het ook vies als ze in de box gaat, mag dus echt niet, maar ja...katten

5. Onze kat "luistert" maar naar 1 ding.. Als ze iets doet wat niet mag, bv in de box, dan helpt het alleen als ik haar aan haar nekvel eruit pak..

In het nest, corrigeren moederpoezen zo de kittens ook.

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Mijn katten krijg ik het niet afgeleerd. Die gaan gewoon tussen de ballonnen liggen slapen.
    Heb nu een andere oplossing. Ik pak s'avonds het kleed eruit en leg die in de lade onder de box.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Katten wegdoen? ;) Nee grapje natuurlijk. Bij mij gingen ze er ook aldoor in. Maar dit was héél snel over toen ze Justin zagen haha. Ze vinden m nu nóg eng.. :rolleyes:

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Elke keer als ze er in springen besproeien met een plantenspuit met water en een scheutjes azijn. Hierbij duidelijk NEE zeggen. Houd dit een een aantal dagen vol waarna ze NEE asocieren met een zure tong. Het heeft bij onze kat goed geholpen toen we hem zaken af moesten leren.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    De eerste twee keren heb ik hem uit de box getild en boos nee gezegd. De derde keer heb ik hem aan zijn nekvel de box uit getrokken en heel boos nee gezegd. Hij heeft het nooit meer gedaan.
    Ik was eerst al met zilverfolie begonnen, maar hij was wel zo slim dat hij eerst wel even ging kijken of er zilverfolie lag of niet. En zo niet, dan kroop hij er in.

10. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Als ik hierop mag inhaken, ik wil de kat niet op de babykamer hebben straks (en nu ook al niet) want meneer vindt dat hij dit kamertje ook even tot zijn 'eigendom' moet dopen dmv sproeien.
    Ook wil ik hem niet in het bedje hebben.

Toch wil ik af en toe de kamer wel even door laten waaien, natuurlijk als de baby er niet in ligt.

Hoe hou ik de deur open, maar de kat buiten?
    Iemand tips?

11. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hier leggen wij de wipstoel in de box (als Nova er niet inligt natuurlijk) en allemaal hard plastic speeltjes verdeeld over de box. Vervolgens is er geen plek meer voor de poezen.... Als Nova wel in de box ligt ben ik er altijd bij, dus durven de poezen niet in de buurt te komen, omdat ze weten dat de box voor hen een no go area is :)!

12. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Heb ik 1 geweldige remedie voor:

Ssscat
    Dat is een spuitbus gevuld met lucht en daarop een bewegingssensor. Als de kat langsloopt dan hoort hij een piep en krijgt hij een spuit lucht om zijn oren.
    Ken geen kat die daar tegenkan.

Werkt beter dan een plantenspuit omdat hij dus ook werkt als je er niet bij bent.

Vaak is 1 of 2 keer al voldoende. Je kan hem in de box zetten als jullie gaan slapen.

Kost wel een flinke duit, ik geloof 50 euro. Wij hadden dat geld en 100% voor over. Misschien staan ze ook wel op marktplaats voor minder

groetjes v Treintje

13. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb een vuilniszak open geknipt en als Noortje niet in de box zat dan legde ik die vuilniszak gewoon over de speeltjes in de box. Nu is de kat nooit meer in de box te vinden..

14. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Wij hebben ook 2 katten en de box staat er ookal. Ik leg zilverfolie in de box en ze gaan er echt niet in. Ze hebben het wel geprobeerd maar vinden het geknisper bij de pootjes niet fijn.
    Misschien een tip.

15. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Mijn kat is het ook met geen mogelijkheid af te leren dat hij niet in de box mag. We hebben al het 1 en ander geprobeerd met folie e.d. maar meneer schuift het heel dapper aan de kant, en gaat vervolgens op het folievrije stukje liggen. Plantenspuit of in het nekvel grijpen, is hij niet van onder de indruk... Dus nu wil ik ballonnen gaan proberen, in de hoop op meer succes.

@ Seilenna: Ik maak binnenkort een haakje op de babykamer, hierdoor kan de kamer toch even luchten omdat de deur op een kier kan staan, zonder dat de kat naar binnen kan.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat wordt bij ons ook nog een leuke, we hebben 3 katten maar 1 van de katen is nergens van onder de indruk en heel erg fan van zachte kleedjes..

Hij red het bv. om op mijn voedingskussen te gaan liggen die op mij oefenbal (soort skippy zonder handvat) ligt te gaan liggen. hoe die dat doet geen idee want het rolt toch echt al je er tegenaankomt.

wipstoeltje van het buurmeisje is ook erg leuk, zelfs als ik die op zijn kop op tafel leg, kijk ie er nog zo naar van ooo daar kan ik in slapen.. wordt nog erg leuk denk, daarom wil ik de box met 7 maand zwangerschap ook hebben staan zodat ik nog even kan oefenen met de katten.

17. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wij hebben een 'deksel' van een tripexplaat gemaakt, die gaat op de box zodra wij weg zijn of gaan slapen

Deel Deze Pagina