katten mee op vakantie???

Discussie in 'De lounge' gestart door mom23, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    niet alle reacties gelezen dus misschien ben ik spuit 11 maar ik zou het niet doen.
    als een van de katten ontsnapt dan ben je verder van huis omdat ze de omgeving niet kennen.
    kun je de bijkeuken niet wat gezelliger maken? bv met mandjes en een krabpaal?
    het is maar voor een paar dagen en dan vraag je de buren of familie of die 2 keer per dag langsgaat om ff te kroelen en ze eten te geven.

2. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen ze niet naar een dierenpension voor die paar dagen? Of ben ik nu heel erg dieronvriendelijk...? Maar ja wel lastig...je gaat waarschijnlijk nog wel eens een paar dagen weg of op vakantie...moet er toch iemand voor de poezen zorgen. Wist je vriend toch van te voren, toen je bij hem kwam wonen.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Het lijkt mij heel vervelend voor je dat je vriend niet van katten houdt. Niet alleen vervelend voor jou, maar vooral voor de katten.

Ik zou ze zeker niet meenemen op vakantie. Een kat is meer gehecht aan zijn omgeving dan aan zijn baas. Stel dat ze ontsnappen...

Het hele weekend in de bijkeuken laten vind ik zielig. Ik vind 2 x 2,5 wel erg klein voor 3 katten... Zelf zou ik niet lekker van het weekend kunnen genieten wetende dat mijn katten constant in een kleine ruimte opgesloten zitten.

Ik zou in jullie geval dan ook ervoor kiezen om kleden op de bank en tafels te leggen of iemand het hele weekend op te laten passen.

Je hebt het over een kattenren en dat dat duur is, maar google er maar eens op... je kunt ook zelf een ren maken met gaas en hout. Wij hebben onze tuin afgeschermd met wat gaas op de schutting, ideaal! Zo kunnen ze in en uit lopen, maar komen toch niet op straat.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou of iemand regelen die iedere dag een uurtje of 2 komt of ze naar een pension doen. Meenemen zou ik zeker niet doen.

Katten kunnen op zich wel ff alleen zijn hoor, als mijn zusje op vakantie gaat voor 2 weken dan zorg ik voor de kat. Dat betekent dat ik daar iedere dag uit m'n werk daar naartoe ga, kat aandacht geef, vers eten en vers water neerzet en 'm in de tuin laat, en dan 's avonds snel even terug om 'm weer binnen te laten. Maar de kat van mijn zusje is ook al 17 jaar, veel meer dan slapen doet ze niet ;)

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Katten zijn erg huis gebonden. Wij hebben het 1 keer gedaan omdat we een week met de hele Fam. weg gingen dus ook de poezen oppas was weg. Dit was 1 drama. Kat in de auto was geen succes dus uit het bakje in tuigje ging beter. Helaas raakte hij in paniek en heeft hij bij aankomst zich uit zijn tuigje getrokken en hup weg was hij. We hebben dagen gezocht en de een na laatste dag belde de beveiliger dat de kat bij het restaurant zat. Daar aangekomen was hij al gevlucht maar toen we hem riepen begon hij vanuit de struiken te miauwen. Uiteindelijk een flink gevecht gehad maar we hebben hem gevangen. Hij had zo'n honger en was zo blij dat hij weer "thuis" was! Hij was er bij de receptie uit gesprongen dus wist ook ons huisje niet te vinden. We hebben veel geluk gehad dat we hem terug vonden en zou het daarom nooit meer doen.

6. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij hebben onze katten 2x meegenomen op vakantie. De 1e keer eentje (kitten) en de 2e keer allebei. Voordeel was dat ze bij ons waren en ik niemand hoefde te vragen om thuis op te komen passen. Het nadeel was dat we niet lekker de deuren plus ramen open konden doen of zo even lekker naar buiten konden lopen zonder om ze te denken. Achteraf besefte ik me pas dat we beide waarschijnlijk nooit terug hadden gevonden wanneer ze weg waren gelopen! Qua reizen ging het overigens wel allemaal goed hoor en ook in het huisje voelden ze zich op hun gemak maar handig is anders ;)

Inmiddels maken we gebruik van een kattenoppas en dat is echt super! Ze komt 1x per dag langs om te spelen, aaien, eten bijvullen, water bijvullen, nu en dan even borstelen en ga maar door. Ze geeft de katten echt even aandacht. Daarnaast legt ze de post weg, geeft de planten water (als je die hebt :D ) zet containers bij de weg of haalt 'm weer op en op de laatste dag stofzuigt ze de vertrekken waar de katten mogen komen. Ze heeft onze sleutel dus als we weggaan hoeven we alleen maar te mailen, bellen of een sms te sturen en dan regelt ze alles. Echt ideaal!

Heb je zoiets niet in de buurt?

7. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katten meenemen kan goed gaan, tot ze los buiten glippen. En dan proberen ze helemaal terug naar huis te lopen, wat vaak niet goed komt. En natuurlijk mogen ze niet overal mee, heb je last als ze binnen iets doen door de stress, mag je katten eten mee gaan sleuren, enz. Ik zou ze thuis laten hoor.

Maar laat ze zéker niet alleen thuis! Vaak denken katten na een aantal dagen dat ze in de steek gelaten zijn, en trekken ze verder, op zoek naar een nieuwe woonst.
    Ofwel laat je iemand elke dag langsgaan voor eten en wat gezelschap, ofwel vraag je iemand om meteen in je huis te wonen voor die paar dagen. Doen de meeste mensen die ik ken, gewoon housesitting.

Of je doet ze naar een kattenopvang, ook een optie.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit inderdaad .. meenemen zou ik absoluut niet doen, doe je je katten geen plezier mee.

9. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de reacties!!!

Ik heb het er gister nog even met vriendlief over gehad en we zijn eruit!!!

De katten blijven gewoon thuis in de bijkeuken.
    Smoeder komt de katten s’morgens eten geven en laat ze dan even loslopen en mijn nichtje die komt eind van de dag… kookt en eet dan in ons huis samen met haar vriend en geeft de katten s’avonds weer eten als zij naar huis gaan.
    In de tijd dat zij dus in ons huis zijn kunnen de katten ook weer even vrij rondlopen. Evt buiten in de tuin.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt goed. fijn dat het geregeld is.

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam

Goede oplossing:D

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Kijk das mooi opgelost :d

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Fijn dat het opgelost is!

14. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Super oplossing.

Wij doen onze katten als we langer dan 4 dagen weg gaan in pension. Ze komen heerlijk frisruikend en verwend terug en dat bevalt ons prima. Wij zien het pension als kattenvakantie :D
    Krijgen ook iedere dag via de mail een up- date hoe het met onze 2 schatjes gaat...je kunt ook eens kijken of je daar je katten kwijt kunt.
    Je betaalt er wel een bepaald bedrag voor maar het is het meer dan waard :D

Veel plezier met je weekendje weg!!

Liefs

Deel Deze Pagina