Even een ander account die ik gebruik voor evt herkenning. Ik heb een vriendin die ernstige rugproblemen heeft. Ligt op bed en moet een revalidatietraject in. Ze heeft een dochter op de basisschoolen een zoontje van 1,5. Haar man werkt gewoon fulltime. Zij was al afgekeurd. Nu het probleem. Ze kan niet voor haar kinderen zorgen. Nu heeft ze nog hulp van de gemeente maar zometeen moeten ze over op een gastouder. Maar dat wordt niet vergoed en ze kunnen het domweg niet betalen. Het gaat dan natuurlijk over 5 dagen per week. Er zijn geen familieleden of vrienden in de buurt die voor hem kunnen zorgen. ouders hebben zelf ook gezondheidsklachten waardoor dat gewoonweg niet kan. Het gaat ook om een lange tijd van revalideren. Weten jullie misschien een regeling oid wat de kosten kunnen verzachten?
Is het niet zo dat man hier (gedeelte) zorgverlof voor mag opnemen? en dochter op basisschool tussen de middag iig laten overblijven en vragen of bv een ouder die dochter kan ophalen/thuisbrengen. Dat scheelt al een stukje denk ik.. Verder weinig tips.. maar kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst? dan krijg je iig een gedeelte terug.
Er bestaat geen enkele regeling voor qua overheidsdiensten, ze zouden een aanvraag kunnen doen bij de bijzondere bijstand, maar ik acht de kans klein, want als zij afgekeurd is en hij gewoon werkt zal de gemeente waarschijnlijk vinden dat ze voldoende verdienen om het zelf te bekostigen, de gemeente hier wel tenminste, maar elke gemeente heeft zijn eigen regels dus proberen kan altijd. Het wordt normaal echt opgevangen met vrienden, familie, kerk of vrijwilligers. Ze zouden bij maatschappelijk werk kunnen vragen of die een optie weten qua vrijwilligers maar potjes of regelingen zijn r standaard niet voor. Zorgverlof zou een optie zijn voor de man
Er is een continurooster dus dat is geen probleem. Ook halen en brengen is geen probleem. Het gaat echt om de zorg van de jongste. Zorgverlof had hij al opgenomen omdat ze al langer zo zit.
Informeer eens bij hun zorgverzekering. Sommige aanvullende verzekeringen bieden kinderopvang in bepaalde bijzondere situaties.
Als dat kon dan had dat idd zo gescheeld. Alleen als je niet allebei werkt dan krijg je niks terug van de belastingdienst.
dat klopt dd van de gemeente. Hier gaat het helaas niet op de vrijwilligers. Anders was dat natuurlijk perfect geweest.
Ik ben helemaal niet bekend met dit soort regelingen maar zit even te brainstormen. Zou ze zich nietin kunnen schrijven voor een studie ? De inschrijf kosten moet ze natuurlijk wel zelf betalen maar dwn krijg je wel kot dacht ik. Afh van inkomen kun je uitrekenen hoeveel. Natuurlijk niet de bedoeling hiervoor maar misschien een creatieve oplossing voor een begrijpelijke moeilijke situatie. Anders toch gaann kijken naar opa/oma tijdelijk laten inwonen
Ik meen wel eens gehoord te hebbendat als je moet reintegreren/ revalideren dat je dan van de gemeent iets van een kinderopvangtoeslag kunt krijgen.
Bijdrage van bv. het UWV of gemeente is als je gaat er integreren maar dat is hier niet de bedoeling .
Contact opnemen met de zorgverzekeraar. Bij bepaalde verzekeringen wordt opvang van kinderen onder de 12 jaar deels vergoed.
Bedankt allemaal voor het meedenken. Van de zorgverzekering heb ik idd doorgegeven. Ik hoop dat dat wat mag opleveren. Idd is het helaas geen reintegratie . De opa's en oma's hebben al veel opgevangen maar die kampen zelf met gezondheidsklachten waardoor het te intensief is om hem op te vangen helaas. Als ik het kon doen had ik het natuurlijk gedaan, dat spreekt voor zich (vind ik). Ik help ook waar kan.
Ik ontvang ook een wia uitkering, maar daarnaast heb ik een eigen bedrijfje. Dat mag vh UWV, ze juichen hetzelf toe. Wordt (nog) niet gekort op mijn uitkering. Enkel moet ik een jaarrekening indienen om te bekijken of ik gekort wordt of of er iets bij krijg (ja 3x erover gebeld. Maar omdat je werkt, wordt je uitkering evt verhoogd. Snap daar niets van) Zodoende kan de kleine naar de crèche en ontvangen wij KOT. Dus evt overleggen met het UWV en toestemming vragen. Dat is erg belangrijk. Naar de kvk en voor 60 ben je ingeschreven. Kies een beroep uit wat je vanuit huis kan doen met jouw beperking. Bijv telefonische verkoop. En ga dan wel aan de slag met je bedrijfje! Wat voor mij fijn is, ik bepaal zelf grotendeels mijn uren. Kan tussendoor even gaan liggen, of na een slechte nacht. Wat later beginnen.. Zoveel verdien ik er niet mee, maar het is een fijne aanvulling. En ik ben bezig.
Er was wel een potje, goed verstopt , bijna niet bekend. Ik heb 10 mnd plat gelegen ivm rug. Hier ging dat via isd, die dus ook de bijstand regelde , het was een bijzondere bijstand regeling.
Die kinderopvangtoestal is per gemeente verschillend. Ik ben verhuisd van gemeente, en krijg ook niks. Het is geen moeten. ik kon mijn dochter eerst alleen naar gastouder sturen, en daarna (toen ze twee werd) moest ik maar een beroep doen op de peuterspeelzaal. En daar moest ik meer-uren aanvragen. Maar wel betaald uit eigen knip.
Je kan ook bijzondere bijstand krijgen als je meer verdiend dan bijstandsniveau. Er volgt dan een draagkrachtberekening. Hoe meer je verdient hoe minder je terugkrijgt. Maar wel iets iig dus
Bedankt voor het meedenken. De zorgverzekering hebben ze nu lopen. Ik ga de laatste tips ook doorgeven.