De laatste dagen nu dat het zo lekker warm is ruik ik iedere keer een onwijze wietlucht zodra ik de voordeur open doe en naar buiten ga. We wonen in een grote stad en zijn omringt met woningen om ons heen. Ik heb er verder geen last van maar krijg het idee dat er ergens een plantage zit. Zouden jullie de wijkagent hier over bellen of gewoon laten gaan? Geen idee of ze er uberhaupt iets mee doen.
Zeker doen, want mocht het een plantage zijn dan is de kans groot dat er illegaal stroom wordt afgetapt en dat betekent brandgevaar.
Ik ben altijd van het leven en laten leven, maar zoals Madelie zegt er is kans op brand gevaar... Dus ik denk wel dat ik zou bellen
ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een stel figuren in de tuin/op het balkon aant blowen zijn nu het lekker weer is. ik weet niets van plantage's af maar lijkt me sterk dat ze de plantjes spontaan lagen luchten nu het zonnetje schijnt sorry als het wel zo hoort!!!
Zeker melden, als er inderdaad een hennepplantage in je omgeving zit dan kan dat echt heel gevaarlijk zijn. Daarbij kan de politie (vaak i.c.m. gemeente en energieleverancier) pas iets doen met een vermoeden als er voldoende 'plusjes' zijn. N.a.v. een melding gaan ze bijvoorbeeld zelf op locatie discreet kijken, ruiken, er kan een warmtecamera worden gebruikt, of het energieverbruik kan worden gemeten. Maar zonder die eerste melding gebeurt er dus niets van dit alles, buurtbewoners zijn vaak de eerste ogen en oren om dit soort dingen te ontdekken en aan te pakken.
Voordat ze net gaan oogste ruik je de plantjes. Wij hebben twee keer buren gehad met een plantage en daar herkende we het aan en we hebben er dus 1 keer brand door gehad
Wij hadden net gezellig een feestje in onze tuin. Roken ook onwijze wietlucht gasten zullen wel gedacht hebben 😂. Maar het mindere is dat wij er dus ook brand door hebben gekregen !!!
Heeft de wijkagent ook weer wat te doen, daar zijn ze voor. Stel er wordt niets gevonden, dan heb je alsnog een goede stap gezet. Wordt er wel wat gevonden? Helemaal goed dan toch
Het hoeft geen plantage te zijn.... Mijn schoonouders wonen naast een doorgang/brandpad waar gemeentebossen aangelegd zijn. In de zomer geven deze ok altijd een vreemde geur af wat op een wietlucht lijkt.
Dit. Vriendin vroeger had een enorme achtertuin vol bloemen en planten. In de zomer rook dat ook ontzettend naar wiet. En die hadden ze echt niet! Ik denk eerder dat er mensen in de buurt zitten te blowen. Als het warm is en niet erg hard waait blijft die geur hangen.
En een torenhoge rekening! Het kan ook door iets anders komen. Ik heb er een tijd geleden ook een topic over geopend.... http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/614778-wietlucht-maar-geen-wiet.html