Hallo! Wie weet er een leuk (bord) spelletje voor twee volwassenen? Wij willen weer wat vaker een spel doen, maar weten niet welke. We hebben kaartspel van catan maar dat vinden we niet zo leuk. Het moet vooral niet te ingewikkeld zijn. Mag wel lang duren, dat geeft niet.
Carcasonne is erg leuk. Ook het dobbelspel daarvan is leuk (vinden wij dan ) Koe zoekt boer is een grappig kaartspelletje.
Nog een aanvulling: wij vinden het dobbelspel van Catan ook leuk om te spelen. Kaartspel ken ik verder niet, wel het normale Catan maar dat is volgens mij niet zo leuk om met twee te spelen.
Ja, regenwormen is leuk! Scrabble, Triominos. Rummicub. En yathzee is ook leuk. Wij hebben ook nog een spelletje dat heet scrabble strijd. Dat is scrabble met woord-dobbelstenen. Echt heel leuk!
Verloofde en ik zijn heel burgerlijk aan het Yahtzee'en de laatste tijd. Leuk spelletje Rummycub is ook leuk !
Wij hebben het Catan bordspel en 2 verschillende kaartspellen. Maar de kaartspellen vallen hier ook niet enorm jn de smaak. Wellicht als je met z'n 4-en speelt wel maar met z'n 2en is het nogal saai. Wij zijn groot fan van spank the monkey Kaarten en dobbelen en dan van het niveau "pesten" dus lekker simpel. Maar alleen al de verschillende speelkaarten zijn een feestje. In feite bouw je met je speelkaarten zo snel mogelijk een hoge toren terwijl je tegelijkertijd dus je tegenspeler saboteert. Beheersing van de Engelse taal is wel een must trouwens... Anders kun je de kaarten niet lezen Vast onderdeel van onze vakantiekoffer.... Spel heeft al aardig wat lokaties gezien