Katten nooit buiten geweest

Discussie in 'De lounge' gestart door Brezjika, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Onze kat heeft ook 3 jaar binnen gewoond, toen woonden we in een portiekwoning aan een heel drukke weg. Toen verhuisd naar een rustige wijk en daar hebben we hem gewoon naar buiten gelaten. Je kunt ze het beste geen voer geven als ze voor het eerst naar buiten gaan en zoek een regenachtige dag uit. Dan komen ze vaak wat sneller terug dan dat ze hun buikje vol hebben en lekker in het zonnetje een plekje ergens zoeken.
    Onze kat is echt 180 graden omgeslagen sinds hij buiten komt. Daarvoor was het werkelijk een neuroot, werd gek van hem. Ons beddengoed had hij vernield, de deuren zaten vol krassen en hij vrat constant alles op wat hij kon vinden. Nu is hij heel rustig en vernielt nooit meer wat.

2. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik vind het ook zooo moeilijk wat ik nu moet gaan doen..
    We hebben 2 katten waar ik stapel gek op ben en wil ze voor geen goud kwijt..
    als wij er niet bij zijn komen ze niet in de woonkamer.. als wij weg zijn hebben ze hun kamertje de hal de overloop en een grote zolder..
    Maar ja het is gewoon overal haar en mn mooie glasweefsel op de muur word steeds kapot gekrabt..
    ik liet ze 1 keertje even in de tuin om snuffelen en de ene kat ging gelijk al ruzie maken met de kat van de buurtjes haha..
    ik weet echt niet wat ik moet doen..
    aan de ene kant een lekker schoon huis houden en aan de andere kant ontzettend bang dat ik de katten gelijk kwijt ben..
    hellp

3. Loe

Loe Niet meer actief

paars, hebben ze geen krabpaal?

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, wij hebben 5 katten,3 katers en 2 poezen.
    ze zijn hun hele leven binnen geweest, maar ik werd onderhand gek van alle haren en gespuug binnen.
    hoe moeilijk ikhet ook vond en nog steeds vind, sindskort zitten ze ook buiten.
    we hebben gewoon de achterdeur opengezet omdat onze oudste lekker buiten wilden spelen en daar gingen ze.
    eerst liepen ze alleen in de tuin en langzaam verspreidde dit zich.
    tot op een gegeven moment er 1 snachts niet naar binnen kwam, tja toch maar de deur dichtgedaan en alles was goed gegaan.
    nu slapen ze bijna met zijn allen snachts buiten er komen er steeds maar 1 of twee naar binnen.
    wel komen ze nog voor hun brokjes, gelukkig!!!
    ik vind het wel moeilijk omdat ik als de dood ben voor een ongeluk, ook hebben we twee katten met een vlooienallergie, als dit te erg wordt kunnen ze een epileptische aanval krijgen en overlijden.
    daarom hoop ik dat ze toch iedere dag ff terugkomen voor de brokken dan kunnen we ze tenminste ontvlooien.
    wel moet ik eerlijk bekennen dat ik wel zie dat het de beestjes goed doet, zelfs de schuwe poes klimt nu over schuttingen heen en loopt over de straat. ze leven wel helemaal op, en dat doet me wel goed.
    je ziet dat het instinct toch weer boven komt!

en als ik eerlijk ben het scheelt enorm veel haren en poetswerk in huis en veel gedoe met de kattenbak.
    eerst 2 keer per dag uitscheppen en nu is 1 keer per dag meer dan genoeg.

hopelijk blijft het goed gaan en gaat het bij jouw ook goed met de poezen, hier hebben ze echt zelf hun tempo aangegeven.

succes, joyce

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ja ze hebben een krabpaal die ze ook gewoon gebruiken..
    ik ga het dr nog even goed met vriendlief over hebben..
    ik vind het niet erg dat ik extra moet stofzuigen maar ja mn zoontje heeft nu ook zo´n leeftijd dat ie nu een beetje op de grond kan spelen en ja dan zit ie onder het kattenhaar of hij heeft weer zo´n haar in zn mond... je komt het gewoon echt overall tegen..
    maar wat dat aan gaat ben ik ook een echte schijterd hoor en durf het gewoon niet omdat ik veeel te bang ben dat ze worden aangereden ofzoo...

kheb zelf ooit 2 x keer een kat aangereden.. 2 x is dit gelukkig goed afgelopen.. maar poeh wat was ik hier raar van.. INEENS liepen ze over de weg heen.. bah

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mijn katten zijn de eerste jaren van hun leven ook niet buiten geweest maar nu we hier een paar jaar wonen zijn ze (na 7 weken) lekker naar buiten gegaan. Sommige katten houd je nu eenmaal niet binnen. Ze moeten lekker kunnen jagen/spelen/ravotten etc. Tot nu is het altijd goed gegaan, maar het risico dat er iets gebeurd is natuurlijk wel groter dan wanneer je ze binnenhoudt, maar dat is met alles zo ;)

Deel Deze Pagina