Katten onderling probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door annekulpe, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    Hallo,
    Ik zit hier met een enorm katten probleem.. Kat 1 heb ik ongeveer 4 jaar. Lieve kat kent de huisregels en doet niets of niemand kwaad. Kat 2 is hier nu een maand of 7(ongeveer even oud) in het begin ging het super goed, niks aan de hand. Een maand of 4 terug hebben ze gevochten en nu is kat 1 inmiddels dusdanig bang voor kat 2geworden.hij durft niet meer naar binnen, hij is zelfs 8dagen wezen zwerven hierdoor. Heb heb nu 3 weken binnen gehouden, komt niet onder de tafel vandaan. Durft niet naar buiten, plast nu zelfs in de kamer tenzij er een kattenbak staat terwijl ik die normaal nooit had staan. Doordat hij niet onder de tafel weg komt krijgt hij geen beweging, eet niet, plast niet enz..moet hem echt lokken..
    Kat 2 hangt enorm de kreng uit naar hem toe.
    Makkelijkste keuze is kat 2 wegdoen, maar zie het liever anders. Dat beide katten hier gewoon een normaal leve de kunnen leiden

Hebben jullie nog tips of ideeën? Ik weet het niet zo goed meer...
    Ze zijn beide gecastreerd

Alvast bedankt

2. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Oh, dat klinkt mij heel bekend in de oren.
    Hier 2 zusjes die na 7 jaar ineens enorme ruzie hadden.
    We hebben nog zo'n luchtjes ding in het stopcontact geprobeerd (waar een rustgevend luchtje uit komt) maar dat hielp helaas ook niet.
    Wij hebben de keuze gemaakt 1 van de 2 katten een ander huisje te geven. Deze keuze was relatief gemakkelijk omdat de betreffende poes nu bij mijn broer is.
    Beide poezen zijn enorm opgeleefd sindsdien en ik heb dan ook geen spijt van de keuze.

Verdere adviezen heb ik niet, ik hoop dat je een oplossing kunt vinden waarbij je beide katten thuis kunt houden, maar het moet wel leefbaar zijn natuurlijk...

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    Dat klinkt niet veel belovend. Ik hoop dat ik hier nog wat tips kan mee krijgen. Niet geschoten is altijd mis hè.. En anders zal ik idd knopen moeten gaan doorhakken
    Bedankt voor je antwoord!

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb zoiets ook gehad. Had eerst 1 poes (die had ik al in mn ouderlijkhuis), toen gaan samenwonen en er een poes uit het asiel bij gehaalt. Maar die twee gingen ook niet samen.
    Dus uiteindelijk na 2 jaar de poes uit het asiel bij vrienden onder gebracht. Ze heeft het daar heel goed gehad. Helaas is ze pas overleden, ze is 14 geworden.

5. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ik heb dat ook gehad 2e kat erbij en dat is nu nog steeds haat en nijd ook als num2 al kijkt naar num1 dan begint ze al te sissen en te grommen , vorig een katertje erbij en wonder boven wonder trekken de 2 jongste heel erg naar elkaar toe zodat de oudste weer lekker in haar velletje zit ook heb ik toendertijd bach rescue remedy gebruikt werkt super .
    succes

6. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Hier ook hetzelfde gehad. Alleen ging dat ineens na 2 jaar mis.
    Hier was het Kat 1 die de problemen veroorzaakte.
    Kat 2 was op het laatst een naakt kat geworden door de stress.
    Na lang bakkelijen hier besloten voor kat 1 een ander huis te zoeken. Waar ze veel buiten kon zijn en muizen kon jagen.
    Waren ook wel andere katten aanwezig. Maar op een grote boerderij voorzagen wij niet echt problemen.(wij waren destijds klein behuisd en katten konden niet naar buiten)
    Is een poos goed gegaan totdat ze daar ook enorm de boel is gaan terroriseren. Toen hebben we samen met de nieuwe baasjes een ander blijvend tehuis gezocht zonder andere katten.
    Ze is eindelijk op haar plekje. Onze andere kat heeft inmiddels weer haar ;)

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

Hier ook gehad met de katten toen besloten dat er eentje weg moest vond het heel erg maar het was niet te doen omdat ze zo vals naar elkaar waren dat ik bang was om er tussen te komen.

8. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier heb ik een broer en een zus die altijd enorm goed samenhingen. Tijdens onze vakantie anderhalf jaar terug was er blijkbaar ruzie ontstaan. Vrouwtje was enorm bang voor het mannetje. Beiden plasten overal door de stress, echt heel vervelend. Wij hebben ze een aantal weken apart gehouden en langzaamaan weer samen laten komen. Het duurde even, maar op een gegeven moment accepteerden ze elkaar weer. De laatste maanden sliepen ze ook weer echt tegen elkaar aan.
    Belangrijkste tip die ik toen kreeg was om ze uit elkaar te halen, zodat de stress afneemt. Heb jij die mogelijkheid ook?
    Het was wel lastig hoor, want ik werd dol van de katten plas......mannetje plaste steeds buiten de bak, zo naar! Maar wegdoen kon ik ook niet over mijn hart verkrijgen.
    En vooralsnog gaat het nu goed tussen ze, al blijft het kwetsbaar.
    Het kan dus wel goedkomen!

9. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    Ik probeer ze ook zoveel mogelijk apart te houden maar af en toe komen ze elkaar wel tegen, dat kan ook haast niet anders helaas..

Bedankt voor jullie antwoorden meiden, ik ga toch nog maar even op deze manier Door. Ik ga straks iig een lekker mandje voor hem halen en die tzt maar eens van plek wisselen in het huis
    En die resceu druppels ga ik ook proberen

Deel Deze Pagina