katten (ongewenst) in huis, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nettie, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vind het idd achterlijk als je schrikdraad gaat plaatsen in je tuin, maar ieder zijn ding ..

Ik ga er niet verder over in discussie, die hebben we hier al meer dan genoeg gehad ( katten discussies ) ... :D

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nou die gehaktballen werkten anders PRIMA!!

plantenspuit , of moet ik zeggen tuinslang en hoge druk spuit die werkten echt totaal niet!

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Briljant idee! :D:D:D

4. chantal1984

stoer hoor ;)

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Zoals ik al aangaf zijn het geen dodelijke voltage, het is gewoon ff schrikken.... zijn zat mensen die hun hond zo juist binnen hun eigen tuin houden met schrikdraad, dus ook dierenLIEFhebbers maken er gebruik van ;)

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Maar even serieus zonder kwade bedoelingen.... wat vind jij een goede oplossing dan voor mensen die echt geen katten in hun tuin willen... ik bedoel, het zijn andermans beesten waar we last van hebben....

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja natuurlijk werkten die prima, ;)

Maar ook weleens gedacht aan de katten die daarna pijn hadden en de eigenaren die met die beestjes naar de dierenarts moesten?

Asociaal vind ik het zelfs.

Schrikdraad is zelfs beter ( en inderdaad wel goed om af te schrikken)

8. chantal1984

Met een plantenspuit nat maken
    koffiedik in de tuin leggen
    peper strooien op de plekken waar ze het meeste komen
    Plantjes planten waar die beesten een hekel aan hebben
    Citroenschilletjes tussen je planten wil ook nog wel eens werken

en zo kan ik nog wel door gaan ...

Er zijn genoeg normale oplossingen om te voorkomen dat je katten in de tuin krijgt ...

@Bossi333: Ben het met je eens, die gehaktballen zijn idd aso

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Tja, de schrikdraad blijft dan een twistpunt tussen ons, ik maak echt geen beestjes dood, dat vind ik ook niet kunnen...die schrikdraad is 1 schokje en ze komen niet weer...
    maar met al jou oplossingen heb ik dus werk van andermans keus en verantwoordelijkheid om huisdieren te nemen ;) het blijft gewoon krom met katten....

10. chantal1984

Ik zeg ook niet dat je die beestjes dood maakt en zo bedoel ik het niet alleen ik snap niet dat je dat dan wel als oplossing ziet maar de andere dingen die ik opnoemde die zie dan weer als werk van andermans keus om huisdieren te nemen, dat begrijp ik dan niet ...

Ik vind het dan weer krom met honden dat die zomaar zonder pardon mijn opritje mogen onderscheiten ..

Maar nogmaals ik ga nu echt stoppen met discussieren want het honden en katten gedoe hier op zp gaat nooit goed komen dus ik stop er mee ;)

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    is ook zo, en die schrikdraad kost ook nog stroom :p maar goed, wij hebben voor een paar duizend euro aan vogeltjes...

En dat de hondeneigenaar het niet opruimt is ook slecht, want dat hoort echt zo, maar heb nog nooit een katteneigenaar kattekeuteltjes zien opruimen hihi,

ach, wij hebben de oplossing gevonden, en waar het om ging voor TS, ik vind de oplossing om hordeuren te kopen prima, maar zou inderdaad dan de rekening aan de katteneigenaren presenteren :p

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik heb 14 katten, en die blijven allemaal lekker binnen, inderdaad ik wil niet dat anderen last van mijn dieren hebben.
    Over het schrikdraad, groot gelijk, wij gaan straks ook een stukje tuin afzetten met een schutting en daarop schrikdraad, dan kunnen ze wel in het zonnetje zitten maar de tuin niet uit.

Een kat aan een touw gaat prima, of nou ja touw, tuigje, alleen dan moet je er zelf bijblijven en dat willen de meeste eigenaren nou net niet. Wat is er makkelijker dan 's ochtends de deur openknallen, kat naar buiten gooien en 's avonds weer eens naar binnen halen?

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    WHAT THE F*CK?!?! Gehaktballetjes met een lading sambal?? Ja, nee, lekker, de huisdieren van een ander doodziek maken!!

Sorry, maar mensen die zulke dingen doen sporen gewoon echt niet, je eet zelf toch ook geen potje sambal op?? (Al zou ik het wel graag bij mensen door hun strot douwen die zulke acties uithalen).

Waterspuiten werkt niet bij alle katten, bij 1 van ons ook niet. Kun je rustig onder de kraan zetten, maar reageert er niet op. Een schok (zolang het bij schrikken blijft) is tot daaraantoe, ook niet m'n favo optie, maargoed.

Als je wilt voorkomen dat je katten in je tuin (en huis) krijgt, idd een hordeur en er zijn genoeg (NIET schadelijke) manieren om katten te weren..

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

ja maar jij hoeft toch ook geen "acties" ondernemen omdat ik huisdieren heb, waarom moet ik dat dan wel?

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Fiene, goed bezig! :)

Kijk, dat met die katten is nou eenmaal op zo'n manier ingeburgerd in NL, maar daarom blijft het wel krom...

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Als je er geen problemen mee zou hebben als er een keer een kat komt buurten, zou je dus ook geen acties hoeven ondernemen. Of neem zelf een huisdier (hond of kat), laat die met regelmaat in je tuin banjeren, dan heb je geen last meer van andere katten..

Tuurlijk kan ik me voorstellen dat andere mensen het vervelend vinden als een kat bij hun in de tuin (en al helemaal in huis) loopt, en dat mensen dan acties ondernemen om die beestjes weg te jagen, maar doe het iig op een diervriendelijke manier!

Straks krijg je nog meer van die idioten die, zoals hier in de buurt met oud en nieuw, straks katten gaan opblazen en weet ik wat nog meer! Zelfs onze buurman (1e klas griezel) mishandelt z'n beesten (hij gaat 1 van de 2 honden regelmatig te lijf met een schep, de andere hond is vorige week opgehaald door de politie, omdat het beest zo ziek was dat ie ingeslapen moest worden).

Prima als je een hekel hebt aan huisdieren, maar dan moet je bij de baasjes zijn, en niet de beestjes zelf iets aandoen.

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nou zo ziek waren ze anders niet!!!!!!!!!!!!!!! want de volgende dagen en nu nog steeds zitten ze gezellig met zn allen bij onze buren in de tuin......

tis maar net wat je wilt he! en wij willen die beesten niet in onze tuin hebben.
    eigenaren deden er ook niks mee en deden de katten ook savonds niet binnen, dus tja... dan ga je wat proberen!

18. Miniman

Miniman Niet meer actief

Hoezo is iemand achterlijk als die niet van katten houdt? Ik ben het er wel mee eens. Onze tuin stinkt zomers soms vreselijk naar kattenstront terwijl wij geen kat hebben (want ik ben dan ook zo'n achterlijke kattenhater). GATVERDAMME! Hetzelfde geldt voor mijn voortuin, ook daar zitten ze te pissen en te schijten, te vies voor woorden. Ik loop elke keer schijt op te ruimen van andermans katten. Nee mensen moeten die beesten gewoon in hun eigen tuin houden. Ik heb niet gevraagd om die vieze beesten in mijn tuin.

Daarentegen hebben wij wel een hondje. En als ik een kat zie in onze tuin dan mag hij meteen de tuin in om hem weg te jagen. Laatst zei ons buurmeisje tegen d'r moeder (ze waren in de tuin) dat onze hond hun kat elke keer weg jaagt uit onze tuin en dat dat zielig is ;) Duhu, ga lekker je eigen tuin volschijten v.p. de mijne!! :x Misschien komt er straks gewoon wel 220 op de schutting, dat zal ze leren :D

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hé, dan moeten katteneigenaren er ZELF voor zorgen dat HUN huisdier niet in andermans huis of tuin komt.

Ik lees echt belachelijke reacties hier. TS moet maar de hele dag klaar staan met een plantenspuit. TS moet maar geld uitgeven aan een hordeur. Of de mooiste: TS moet maar even een hond of kat aanschaffen. (Da's echt de meest achterlijke reactie die je kunt geven. Een huisdier neem je omdat je het leuk vindt en omdat je er goed voor wilt zorgen, niet om een probleem op te lossen!)

Iedere diereneigenaar hoort ervoor te zorgen dat zijn beestje geen overlast veroorzaakt. Dus: hondeneigenaars moeten poep opruimen en voorkomen dat hun huisdier de boel bij elkaar blaft. Katteneigenaren moeten hun huisdier in hun eigen tuin en huis houden.
    Ik hoop van garte dat dit ooit bij wet bepaalt wordt en dat huisdieren worden weggehaald bij onverantwoorde eigenaars die een ander overlast bezorgen.

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

precies!!! ben ik het helemaal mee eens!
    en tja als zelfs de eigenaren dan nog niet willen luisteren.....
    kun je altijd gehakt met sambal proberen TS! enne zo schadelijk is dat niet....
    heb je wel eens gezien wat die katten allemaal vreten als ze op straat zijn???!??

Deel Deze Pagina