katten (ongewenst) in huis, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nettie, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Schrikdraad vind ik een prima oplossing, ik zou het zo plaatsen om mijn eigen katten in de tuin te houden.
    Ze kunnen alleen niet klimmen, hehehe, binnenkattenloosers zijn het.

De meeste oplossingen zijn al genoemd, maar je kan ook zelf een kat nemen, dan komen er geen andere katten in je tuin :p

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha ja idd gewoon zelf een kat nemen!
    maar miss krijg je dan dat er juist katten in je tuin komen spelen?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja dat risico zit er ook nog in, speelvriendjes, wahahahaha.

4. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Valt me mee dat je nog geen gif gaat strooien,freak!:$

Verdere oplossingen: stroomdraad,heeft mijn nichtje ook,word speciaal voor katten gemaakt zodat ze maar een klein schokje krijgen. Zo kunnen eigenaars de kat IN de tuin houden en kattenhaters een kat buiten hun tuin. En trouwens,er sch*ten zat honden in mijn tuin en heg,daar baal ik ook van maar om nu raar voer neer te zetten,nee. Dan moet je echt een hekel aan dieren hebben..Ik hoor wel eens dat vogelaars de ergsten zijn,die schieten katten af of vergiftigen ze. :x

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    intilligente input fladdertje ;)

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Arme beestjes kunnen er inderdaad niks aan doen, ze hoeven ook niet dood, verminkt of ziek... katteneigenaren moeten gewoon nadenken voordat ze huisdieren nemen en hun verantwoordelijkheid nemen voor de huisdieren, het feit dat het in Nederland 'gewoon' is dat die dieren maar vrij overal rondlopen en hun ding doen moet wel veranderen vind ik...

7. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Graag gedaan he:D

Trouwens ik hou 2 van mijn 3 katten in de tuin,vind het erg als mensen er last van hebben. Die 3e valt met nog geen 1o rollen kippengaas binnen te houden en hoor ook geen klachten. (mensen komen hier normaal aan de deur als ze last hebben)

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hondeneigenaren krijgen ook boetes als de honden los rondlopen en poepen, denk dat het voor katten straks ook gewoon moet gelden, zie geen enkel goed argument waarom katten wel mogen wat andere dieren niet mogen...

9. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    omg wat een reacties hier zeg :(
    Een kat is geen dier dat je 24/7 opgesloten kan houden. Een hond wil ook 4 a 5 keer per dag naar buiten om te rennen, snuffelen, uit te razen. En als je een kat hebt moet je die maar opsluiten ;).
    Wij hebben ook een kat, als die binnen moest zitten zou die doodongelukkig zijn. Toevallig staan hier alleen maar flats dus zit onze kat bij niemand in de tuin, die gaat meteen het bos in.

En ja ik begrijp heel goed als je geen kattenliefhebber bent (of kattenhater ;)) dat je daar last van hebt. Maar ga je de vogels die in je tuin komen ook sambal voeren? Die zullen ook wel in je tuin en op je raam schijten neem ik aan.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ben blij dat mijn kat een binnenkat is...wat de dingen die ik hier toch lees op het forum....

Heb je al eens gesuggereerd om de eigenaren er op aan te spreken?

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

kijk, dat is leuk bedacht, de eigenaren er op aan spreken... en wat gaan die doen dan? want volgens jullie kunnen ze en niet binnen blijven, en niet aan een touwtje... nou lijkt me ook sterk dat de eigenaar de hele dag de tijd heeft z'n kat achternat te lopen....;)

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben ook een kattenliefhebber ( wij hebben 3 Ragdolls ) maar die blijven binnen en zijn niemand tot 'last' .
    Daarentegen krijg ik er wel genoeg van dat de buurkatten onze mooie nieuwe voortuin als giga kattenbak gebruiken.
    Maaaar, ik pak een schepje, gooi de poepjes bij de buren ( waar ze ook horen, het zijn hun katten ) en zeg af en toe een keertje KSSSSST. Maak me daar niet zo druk om.
    Achter in de tuin hebben wij een killer konijn los lopen die alle katten verjaagd.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha, die kat gewoon achtervolgen :D:D

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Bugs Bunny?? :D:D:D:D

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Buggles, een franse hangoor ram van zo'n 6 kg.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! :)

17. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al een suikerwafel gepakt :D

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

ik heb een uberschattig dwergkonijntje... denk niet dat dit erg afschrikt :p

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja... volgende keer dat er een kat in m'n tuin schijt zal ik vragen waar hij woont. ;)

Het valt me op dat veel eigenaars (gelukkig niet allemaal) steeds maar roepen dat de mensen die er last van hebben het probleem maar op moeten lossen. Belachelijk! JIJ koopt een huisdier, ZORG er dan ook voor.

Sowieso vind ik het dom om je kat op straat te laten lopen. Los van de overlast die ze veroorzaken is het ook nog zo dat de meeste katten weinig benul hebben van de verkeersregels. Hoe vaak zie je niet weer een doodgereden kat langs de kant van de weg liggen? Ik snap niet waarom eigenaars dat hun beestje aandoen.

20. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Waarom kun je een kat niet binnen houden? Gaat hier al jaren goed, zelfs met ex zwervers. Je moet er alleen mee bezig zijn, of als je ze nou toch per buiten wil hebben je tuin afzetten zodat ze er niet uit kunnen.

Deel Deze Pagina