Ik heb niet het hele topic gelezen hoor, maar als je de kat goed laat schrikken (bak water, of heel hard kssssten en hem het huis uit jagen) blijft ie dan terug komen? Ben zelf niet echt een kattenmens (of katten zijn geen danip dieren, want ze komen nooit bij me ), en vind ze soms ook wel eens strontvervelend (als ze tussen mijn tulpen poepen, en ik er dus net in grijp.. bleh...) , maar ik snap wel dat katten ook niet altijd binnen willen zijn (over het algemeen dan) Vind het alleen jammer als mensen bijv geen kattenbak willen, want dat doen ze maar lekker bij de buren in de tuin. Verder heb ik er niet zo veel last van, dus ik probeer nu maar gewoon te accepteren dat de tokkies die hun kat dus met opzet overlast laten veroorzaken de uitzondering zijn, en hun kat er niks aan kan doen. Denk dat de meeste kattenbaasjes het zelf ook niet leuk vinden, en er wel wat aan zouden willen doen als ze wisten dat iemand er last van had.
ja ben ook benieuwd dus dames, even gauw verder discussieren zodat ik nog een wafel erbij kan pakken Grappie
Onze kat word helemaal gek, gaat dan de hele dag voor de deur zitten en miauwen tot hij naar buiten mag. Vorig jaar een week op vakantie geweest, moest hij ook een week binnen blijven, toen we terug waren is hij wel 30 keer naar buiten en binnen gerend omdat hij zo blij was dat hij weer in en uit kon lopen. Ken ook wel katten die altijd thuis zitten maar die zijn niet anders gewend. Vind het eigenlijk maar zielig en tegen de natuur om een kat nooit naar buiten te laten. Hoe zou je het als mens vinden om de rest van je leven opgesloten te zitten. Een tuin heb ik niet, zodra ik er wel 1 heb zal ik er zeker overna denken om hem niet verder dan de tuin te laten. Niet voor de buren maar om hem te beschermen tegen kattenhaters die de meest misselijke dingen uithalen met dieren. Snap niet dat mensen zich er zo aan een dier kunnen ergeren.. maargoed
Gaat lekker hè hier Ik zou idd een hordeur kopen en de rekening bij de eigenaar in de bus drukken (als je weet wie het is en je hem/haar er al op gewezen hebt) Verder wil koffiedik nog wel eens helpen.. Hier krijgt een kat weinig kans aangezien we 2 honden hebben.. Ook geen gras (meer) achter het huis.. Ik snap best dat er schrikdraad geplaatst word, zeker als je een x-bedrag aan vogels (of andere beestjes) hebt staan..Zolang het beestje niet verstijfd op de grond ligt zal het wel meevallen.. Onze hond thuis kreeg ook een opdonder van schrikdraad (hij liep constant weg van de boerderij) dat is 1x gebeurd en nooit weer.. Nu hangt dat draad er al jaren niet meer maar hij gaat niet verder dan de plek waar het draad lag.
Misschien dat deze katteneigenaren wel een hordeur willen vergoeden? Of erom willen denken dat ze dat kat meer binnen houden?
kat van mijn ouders loopt ook al ruim 10 jaar aan een touw in de tuin, niks aan de hand, tuurlijk kan je niet weg gaan als hij vast zit, je moet hem in de gatenn blijven houden. maar hij vind het prima(en het was een echte buitenkat)
yep , meerdere keren al...... maar ja ''niks aan te doen he!'' en trouwens iemand noemde mij een freak.... maar ben wel mooi van al de katten af in onze tuin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus geen poep oid meer van andere katten , of half aangevreten vogeltjes en kots en zelfs ook geen krolse katten meer die je snachts wakker houden. en trouwens de katten die we hebben gevoerd , leven allemaal nog... sterker nog de eigenaren van de katten vonden het wel een slim idee. want ja we hebben het wel gemeld dat we dat gingen doen. telkens andermans katten in huis hebben , in de tuin , dat vind ik ook niks.
dat freak gedoe, vind ik zooooooooo kinderachtig. wat is er mis met gehakt en sambel, het is GEEN gif en ze worden er NIET ziek van. het smaakt gewoon niet lekker. al had mijn vader een hond die een hele pot leeg at en mijn honden (denk kat ook wel) vinden het lekker. een kat heeft gewoon een gevoelige tong kwa smaken. ik heb zelf 2 katten, 1 woont bij mijn ouder s(die aan het touw) en de ander loopt los buiten, gelukkig zit hij veel in eigen huis en bij ons of onze naaste buren in de tuin(die dat niet erg vinden) idd vind ik het best eng dat hij op straat loopt, hou elke keer mijn hart weer vast. ik laat hem smorgens zo lang mogelijk binnen (hij kan jammeren wat hij wil) zodat hij binnen poept. ik ben best bereid kattenbelasting te betalen hoor.
tja dat had ik natuurlijk ook kunnen doen!! vergif balletjes door het gehakt thanks voor de tip!!! enne erg gezellig al dat stroomdraad in je tuin!!!
haha ja idd! en TS zoekt een middel om katten uit haar tuin en zelfs ook haar huis te houden! en dit werkt echt prima! en is zekers niet schadelijk voor de kat. je moet alleen als eigenaar van de kat wel ff wat extra water neerzetten...
Waaruit maak jij op dat ik stroomdraad in de tuin heb Ik zie je er nog voor aan ook om gehaktballetjes met gif te maken. Wens je er vooral veel plezier mee.
doe niet zo kinderachtig man.... tjonge je kunt hier niet eens tips meer geven aan mekaar! hoezo ''zie jij mij ervoor aan??' tssss zekers nog nooit bij de chinees gegeten!!!!! en nog nooit van sambal gehoord???? wees blij dat we die katten niet met andere middelen hebben verjaagd.....
trouwens dat stroomdraad is idd ook een idee , maar tja om nu je hele tuin onder stroom te zetten..... das niet echt gezellig ofzo!