katten (ongewenst) in huis, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nettie, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vind dat zo zielig voor mijn dochter hihihihi, staat haar haar elke keer were overeindnog even mopperen ons huis staat direct op de stoep, en elke dag zeiken er wel honden tegen onze geven al, dus wat wit was is nu gewoon geel, vriend is nu al zover heen dat hij er ook een stroomdraadje wil plaatsen. als de baasjes niet willen opvoeden.......
    mijn reuen mogen alleen plassen waar ik het wil, dus bij perken en in het bos, niet tegen huizen of heggen van tuinen)

2. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ok,sorry voor het kinderachtige gedoe..Ik zal normaal doen maar ik vind het eerlijk gezegd wel zielig hoor. Kan er niets aan doen. Dat doe ik toch ook niet met een hond die in mijn voortuin piest?

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

4. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw

groot gelijk heeft ze over dat schrikdraad, wil je zelf die beesten niet omdat je er een oerhekel aan heb , krijg je ze wel van andere.

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Okay… Tjonge, wist niet dat dit zou gaan gebeuren….

Even voor de duidelijkheid…
    Ik heb niks tegen katten, vind ze best lief ook en wil er misschien in de toekomst wel zelf eentje hebben….

Wat ik vervelend vind is dat ze mijn huis inlopen alsof ze kat aan huis zijn en dat accepteer ik dus niet, ik kan zomers niet mn eigen deuren openhouden zonder dat ik erbij zit, vind dit belachelijk…
    Ik ben geen kattenhater maar dit kan toch gewoon niet?

Daarbij, ik heb denk ik een stuk of 20 (niet overdreven) katten door mn tuin heen lopen, kan écht niet achterhalen welke van wie is helaas, word een enorm gedonder om te gaan lopen uitzoeken… Daarbij vind ik het zelf belachelijk dat ik geld zou moeten gaan uitgeven om die katten uit mn huis te houden, wat hier al gezegd is: ik kies niet voor dit beestje dus wil ik er ook geen zorg voor hebben. Daarbij heb ik dat geld ook gewoon niet… ik zit altijd al te puzzelen hoe we elke week eten op ons bord krijgen en lig daar soms al wakker van, hoe in vredesnaam zou ik dan een hordeur of weet ik wat dan ook zou moeten aanschaffen.

Dan die plantenspuit, erg leuk hoor, heb het met bakken en glazen water geprobeerd, maar dan moet ik er dus telkens bij staan, want ze zien mij en ze zijn weg… okay maar ik heb wel wat beters te doen overdag.

Nog een dingetje: mijn dochter is er bang voor dus als die beesten in onze tuin zitten komt ze naar binnen omdat ze schrok van de kat en ze is met geen stok weer naar buiten te krijgen…. Kán toch niet normaal zijn?

En zelf een huisdier nemen om maar beesten buiten te houden????? Wie bedenkt zoiets achterlijks, sorry maar dat is écht stom. Ik heb ten eerste geen geld en ik wil wel normaal voor mn beestje kunnen zorgen, en ten 2de ik moet het wíllen anders kan ik toch ook niet goed voor hem/haar zorgen???

Ik wil niemand voor het hoofd stoten of kwetsen maar de reacties zijn wel erg heftig… Had dit ook niet verwacht…
    Wel bedankt voor de opties, ik zal ze overwegen.
    Misschien beter hier een slot op te zetten ik wil niet degene zijn die weer een catfight gaat uitlokken.

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Werk voor geen meter... Ik had een tijdej onze groene bakje hier staan (de container stond achter in de tuin dan hoefde ik niet telkens heen en weer te lopen voor elk koffiefilter zeg maar) maar daar gingen ze gewoon bij zitten trekken.... de koffiefilters en andere dingen die erin zaten kon ik dan bij onze buuf uit de tuin plukken.... vrees dus dat dat niet gaat lukken....

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Meid, ik sta helemaal achter je hoor. En ja, het is ook te zot voor woorden dat jij op (hoge) kosten gejaagd wordt omdat andere mensen te asociaal zijn om HUN HUISdier binnen te houden. :x

Een hordeur is idd niet goedkoop. Dan zou je misschien cacaodoppen kunnen overwegen, een grote zak van 70 liter kost iets van een tientje. Dat moet je royaal uitstrooien in de borders of randen van de tuin. Katten hebben een hekel aan de geur blijkbaar. Of je zou bij de dierenwinkel zo'n apparaatje kunnen kopen dat een geluid uizendt waar ze blijkbaar ook niet tegen kunnen. Maar is wel weer een duurdere optie, ik dacht rond de EUR 25,-. En de goedkoopste oplossing is dus die gehaktballetjes met sambal, ga ik eventueel ook nog proberen mocht de rest niet werken.

Succes in elk geval hoor, hoop dat je tuin héél snel kattenvrij is. :)

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mm, das wel balen..
    je kan ook even langs de dierenwinkel gaan en het probleem voorleggen.. misschien hebben zij een (diervriendelijke) optie om ze uit je tuin te houden.. Ik weet dat je voor honden een apparaatje hebt dat er voor zorgt dat hij niet over een bepaalde lijn komt (krijgt hij een piep, loopt hij verder een iets hardere piep en uiteindelijk een klein(!!) schokje zodat ze terug gaan) misschien heb je ook zoiets voor katten? een soort geluidje dat wij niet horen en zij wel? en op die manier je tuin niet in gaan..
    anders ben ik helaas ook door de opties heen.. wil je elk geval succes wensen, kan me voorstellen dat zoveel beestjes niet erg fijn zijn..

edit: Weet niet hoe duur zoiets dan zal zijn (als het al bestaat;)) of misschien weet de dierenwinkel iets wat je zelf of heel goedkoop kan maken

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    waarom is schrikdraad voor katten nou zo not done??

het woord zegt het al schrikdraad!

paarden staan toch ook vast afgerasterd met schrikdraad,is dat dan ook zielig!
    in de dierentuin staat ook dieren afgerasterd met schikdraad.. ook zielig??

ts vervelend zeg al die katten van een ander in je tuin,ik zou verder geen optie weten als wie al aangegeven zijn
    succes..

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

@nettie

misschien kan je de gemeente bellen, of als je een huurhuis hebt de woningbouw, misschien dat zij kunnen helpen aan een hordeur of andere oplossing horduer is zowiezo wel prettigblijven de vliegen/muggen gelijk buiten

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik denk niet dat het zo heel veel zin heeft om wat te gaan kopen. Als je zoveel verschillende katten in je tuin hebt lopen zijn er altijd wel een stuk of drie die er tegen kunnen. Wat je dus ook doet.
    Er zijn mensen die ene speciaal kattenluik kopen zodat er geen andere katten meer binnen kunnen alleen hun kat. NOT als je een flinke kater in de buurt hebt zitten en die neemt een sprintje beukt hij zo door het kattenluik heen. Ja, er zijn mensen die die pech hebben. Kan het weten want ik zit in die branche

Dus mijn idee ik zou je concentreren op de gene die telkens binnen zit. Toch met water proberen en flink wat herrie maken.
    En ik snap dat je geen geld wilt gaan uitgeven voor iemand anders zijn beesten maar ik denk dat er niet veel anders op zit. :(

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    lastig idd een hordeur mischien

heeft iemand een tip voor mij
    mijn kat loopt ook buiten en er komen wel 3 verschillende katten haar voerbak leegeten
    hoe hou ik die anderen buiten

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek van TS (heel begrijpelijk) gesloten.
    Jammer.
    Elmo

Deel Deze Pagina