Sterkte met het verlies van je caviaatje! Niet leuk! Die rotkat ook. :x Wel weer netjes van je buren dat ze alles vergoeden. Ben benieuwd of ze verder ook nog maatregelen nemen voor die kat, of ze hem nu wel in eigen tuin houden zodat een ander er geen last van heeft. :x
We hebben er uitgebreid over gepraat ( Ze hebben ook nog uitvoerig het kleine beestje bekeken voordat manlief hem begraven heeft ) ze houden nu de katten 's nachts in het schuurtje ( Katten schuur met kattenbak en klim paal enz dus gewoon netjes ) maar we hebben ook wel besproken dat het niet alleen hun katten zijn die achter komen. We gaan dus toch zoeken naar schrik draad voor over de schutting en op termijn zal mn man een andere poort moeten bouwen aan de voorkant omdat we deze niet kunnen beveiligen met schrikdraad ( Poortje van 1 meter hoog, schrikdraad is dan gevaarlijk voor de kinderen ) maar daar is nu geen tijd voor met de tweeling op komst is alle tijd in huis nodig om de boel te her inrichten. Bovendien is zijn vakantie weer voorbij en moet hij weer terug op zee. Het zal dus wel even duren voor de boel kat-proof is. Intussen is het gevaar achter geweken, de grote cavia en konijn zullen ze niet aanvallen en bovendien kunnen die zich terugtrekken in het nachthok, ze hadden het echt op het jong voorzien.
Niets... 's nachts houden ze ze nu in de schuur maar overdag gaan ze 'gewoon' buiten. We moeten ze toch zelf gaan weren uit de tuin want alleen die 2 van hun lost het probleem niet op. Maar voor nu is het gevaar voorlopig even geweken, even geen jonkies achter... Tegen de tijd dat 't vrouwtje over dr trauma heen is mag ze misschien nog een keer een nestje maar ze is nu zo bang dat ze eerst even moet bijkomen, ze viel vanmiddag tijdens het voeren mn man gewoon aan zoveel stress in dat moeder beestje.
Zo ontzettend zielig dat je cavia haar kleintje kwijt is. Ik vind het niet normaal dat er zoveel van katten geaccepteerd wordt. Katten mogen gaan en staan waar ze willen, van alles uithalen zonder enige toezicht, erop los moorden maar toch zijn het "huisdieren" Voor mijn gevoel zijn huisdieren beestjes die merendeels in huis zit en of dicht bij je woning in de buurt blijven, maar voor katten gaat die vlieger niet op en dat is gewoon normaal omdat het nou eenmaal katten zijn waar men geen toezicht op kan houden, juist... Ik duim voor een lief cavia vriendinnetje Succes !