Katten pies.

Discussie in 'De lounge' gestart door Feddar34, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Na aanleiding van een ander topic hiero bedacht ik me dat ik het jullie ook eens zou kunnen vragen:

Hoe krijg je kattenpies(geur) uit bijvoorbeeld je vloerbedekking/bank?
    Ik heb diverse middeltjes uitgeprobeerd maar meestal blijf je het toch nog een beetje ruiken.

Hoe maken jullie het schoon?
    Iemand goede suggesties?

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Zo dit ga ik ff volgen ... ben ook wel benieuwd :D

Ik ga altijd kotsen als ik die lucht ruik hahahah verschrikkelijk

3. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Misschien schoonmaak azijn??? Dat werkt bij ons het beste op de vloerbedekking sowieso...

4. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Jah echt he, ik snap niet hoe ze zo een penetrante geur kunnen produceren!

5. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik heb ook biotex geprobeerd, het ruikt wel beter maar is het toch niet helemaal!

6. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Mijn tante heeft 2 plassende noorse boskatten. Zij heeft mij toen bio-stalfris aangeraden, toen onze halve Noor ook begon te sproeien. Helaas is onze kat overleden maar het hielp wel tegen de heerlijke geur ;). Heb hier de site www.stalfris.nl.
    Je kunt er ook prima de kattenbak of ander dierenverblijf mee schoonmaken.

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dat blijft een moeilijke. Dettol (aangelengd) helpt hier het beste, maar moet je misschien wel mee uitkijken voor de kleur van het stof. Azijn helpt ook wel. In een plantenspuit en steeds weer herhalen..

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Groene zeep of schoonmaakazijn of biotex zorgt ervoor dat niet alleen de lucht verdwijnt maar ook de stoffen. Hierdoor is de plek niet meer terug te vinden voor de kat. Is de plek wel terug te vinden, zal de kat herhaaldelijk op dezelfde plek gaan zitten.

9. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik heb daar toendertijd Beau Beau voor in huis gehaald.
    Nu nog kom ik wel eens een plekje tegen waar ze geplast hebben.

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

#10 Emmeken36, 3 aug 2009
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
    We hebben hier 11 katten dus er gaat zo nu en dan wel es wat mis.
    Ik gebruik meestal gewoon een sopje van groene biotex, de enzymen moeten ff inwerken dus het kan even duren voor je echt niks meer ruikt maar het haalt het wel echt helemaal weg en verdoezelt niet alleen maar de geur (want daar trapt de poezenneus toch niet in, waar het naar pis ruikt mag gepist worden is hier de filosofie) Azijn werkt ook wel maar gebruik ik eigenlijk alleen voor ondergepist spul wat de wasmachine in kan, gewoon een flinke scheut in het wasverzachterbakje, daar ruik je na het wassen niks meer van, met gewoon schoonmaken ruikt alles weer zo naar azijn, beuh!

En dan hebben we ook nog spul (2 soorten eigenlijk) van ecodor in een spuitbus/plantenspuit, ook met enzymen en werkt ook best goed, vooral op dingen die je niet echt kunt (af)wassen zoals bekleding of moeilijke hoekjes.

Edit: omdat het na het dweilen hier altijd naar natte hond rook (behalve als ik biotex gebruikte maar dat laat weer een gruwelijke witte waas achter, leuk met donker laminaat) heb ik me een breuk gezocht naar een goede vloerreiniger: kwam uit op die van Blue wonder, deze is ook redelijk bestand tegen beestengeuren, je moet er natuurlijk niet een ondergezeken vloer mee dweilen (altijd eerst ff wegpoetsen) maar het ruikt hier iig nu schoon na het dweilen en niet meer naar natte hond!

Stalfris heb ik ook positieve dingen over gehoord idd, maar zelf nooit gebruikt.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  12. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    misschien heel raar hoor,maar ik gebruikte altijd zwarte peper.

plek nat maken met sopje allesreiniger,en dan peper in op de natte plek strooien.

dan er ff inwrijven.
    en je ruikt niks meer,en de katten gaan niet meer op die plek zitten,om opnieuw te sproeien,of gewoon te piesen,omdat ze de geur niet lekker vinden.

zelf ruik je niks meer van als de plek droog is.

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Met stip op 1: Stalfris. Toen onze kat in huis plast heb ik werkelijk alles geprobeerd, maar ik bleef het altij een beetje ruiken. Met Bio Stalfris is de geur echt weg. Helaas is de kat inmiddels overleden.

Deel Deze Pagina