IEUW!! ontdek net dat we vlooien in huis hebben! Vorige week heel netjes de katten maandelijks behandeld met Frontline, maar toch vlooien. Had al allerlei jeukende bultjes op mijn enkels, maar dacht dat het van de muggen kwam, niet dus..... Vriend zei gisteren dat hij dacht dat hij een vlo zag lopen. Ik heb net een wit papiertje op ons zwarte vloerkleed gelegd.....en jahoor....nog geen seconde later, sprong er eentje op.. HELP!!
een bus frontline kopen om je huis mee in te spuiten. En goed stofzuigen. Verders kan je niet veel doen.
Of misschien een ander merk gebruiken, ik heb gelezen dat vlooien soms resistent kunnen worden als je 1 merk gebruikt (Weet niet of het echt zo is, maar kan misschien geen kwaad)
geen frontline idd, helpt hier ook niet meer. vlooien kunnen alleen van beesten leven geloof ik, niet van mensen. wij geven onze katten vlooienbandjes en dat werkt beter dan frontline hier. verder idd goed stofzuigen en evt. je huis sprayen. maar dus wel met een ander merk vlooienbestrijdingsmiddel. verkopen bij bijv. kruidvat ook.
Bedankt voor alle tips! Ga zo zoontjelief even naar mijn ouders brengen en dan maar aan slag hier... Bah...wat kan ik hier van balen. Zat er al op te wachten wat het volgende was, want zulke dingen komen altijd te gelijk. Vorige week maandag APK van de auto ($$$), woensdag ramen van de auto ingetikt (lekker crimineel weer) en nu weer dit. Ach alles komt altijd tegelijk
Inderdaad je huis goed sprayen met omgevings spray. En dan overal waar de kat komt, dus ook op de bank, en bijvoorbeeld op zolder. Verder goed in de randen en kieren spuiten, daar willen ze zich ook nog wel eens ophopen. Gelukkig heb ik ze nog nooit in huis gehad, maar onze kat komt alleen in onze kleine tuin, waar een paar kleine planten en wat gras is.
dat maakt niet zoveel uit hoor, mijn ex had ze op een gegeven moment in zijn flat terwijl zijn katten nog nooit buiten waren geweest de kans zal wel wat kleiner zijn denk ik.
je kunt ze als mens ook mee naar binnen nemen als je gaat wandelen en er beland er een op je broek ofzo. Kans is idd kleiner maar is er wel. Meid dat word aan de schoonmaak en de poetserij ben ik bang. Succes
ik heb in een dierenspeciaalzaak gewerkt en het is idd zo dat als je lang frontline gebruikt ze er immuum voor kunnen worden daarom is er toen ook een nieuwe versie frontline combo op de markt gekomen, maar beaphar werkt perfect als je frontline hebt gebruikt, alles waar de kat/hond ligt en vloerbedekking etc. ermee in spuiten en daarna goed zuigen dan moet het over zijn, dan de kat/hond een vlooienband geven en over 6 weken herhalen. succes !!
Ik zal zo ook eens een test doen boven op de vloerbedekking.. Want ik twijfel of we een mug hebben of vlooien... De kat komt buiten, en ook boven. Wel worden zowel de hond als de kat maandelijks behandeld tegen vlooien en teken. Maar toch.. Ik gebruik trouwens altijd Exil druppels, door het voer heen. 1 flesje is te gebruiken voor zowel hond als kat. En het werkt prima..
Uitkijken met het gebruik van vlooienbandjes, de kat van onze overburen heeft zichzelf eraan opgehangen. Was blijven haken aan een tak van de boom. Wat je wel kunt doen is ze in stukjes knippen en onder de bank ed leggen. Wel zorgen dat je zoontje er niet bij kan hoor!
Ik ben ook geen fan trouwens van vlooienbandjes.. Maar ik knip ze altijd wel in stukjes, voor in de stofzuigerzak..
we kopen altijd vlooienbandjes die met weinig druk vanzelf losschieten, die kunnen niet zoveel kwaad.
Nou, hier hetzelfde! Krabte mn benen al open en dacht dat het aan de wasmiddel lag ofzo, totdat ik ineens zon vies beestje zag springen. Zijn naar de dierenwinkel gegaan en hebben een frontline spray meegekregen, waarmee we onze honden katten moesten insprayen, en een omgevingsspray. Nu vraag ik me alleen af.. op de omgevingsspray staat dat je de vloer en langs plinten ed moet inspuite.. Maar kan deze spray dan ook op de bank? Dat staat er namelijk niet op, maar daar liggen de katten wel vaak...
pffffff.......nou volgens mij is mijn huis nog nooit zo schoon geweest. Zweet me helemaal het ongans Heb al mijn (niet te zware) meubilair naar buiten gesleept. Helemaal afgezogen en ingespoten met Beaphar omgevings/tapijtspray. Het hele huis helemaal gestofzuigd. Alle kieren en naden extra goed, ook ingepoten. Gordijnen afgezogen en ingespoten. Nu de katten nog even vangen voor een extra pipet. Ze zijn blijkbaar nog niet helemaal weg. Weet iemand of vlooien de wasmachine overleven? Ik heb al ons beddengoed (poesjes vinden het nog wel eens gezellig om even op bed te komen knuffelen) en matjes gewassen. Alleen zit ik een beetje met het boxkleed/ de wipstoel en de knuffels van de kleine. Ik wil dit namelijk niet inspuiten met die zooi, maar heb het uitgewassen. Zal dit voldoende zijn?
Nou als je geen vloerbedekking hebt hoef je niet te spuiten Wat trouwends erg slecht is voor je En frontline niet meer gebruiken overgaan op stronghold bv Niet frontline combo want dat is dezelfde merk Ik heb 6 katten en toevallig ook een tragedie met vlooien vorige maand Ben overgegaan op stronghold goed stofzuigen en klaar! Niks geen spuiten en als je toch nog vloerbedekking hebt boven bv je kat(ten) niet in die ruimtes laten goed stofzuigen Heb al 8 jaar katten dus tja...
als je hebt gezogen, vergeet dan niet de zak meteen weg te gooien!!! Vlooien gaan niet dood in de stofzuiger(zak) en met ze allen erin , kan heel gezellig zijn om nieuwe vlooitjes te maken die er dan eens weer uitkomen
Wij hebben beneden laminaat, en boven vloerbedekking. Alleen op de kamer van Wayne ligt vinyl. Maar voordat wij op vakantie gaan, spuit ik wel de slaapkamer en de trap even in.. Zit niet te wachten op een vlooien welkom als we thuiskomen..