katten reageren op je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikkie, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Ik heb 2 katten. 1 van 6 en 1 van 3,5 maand.
    De oudste is altijd heel aanhankelijk geweest. Is nu niet anders. Volgt me nog steeds overal waar ik ga. En die kleine volgt de grote.
    Maar de kat van m'n broer, dat is echt heel bijzonder. Schijnbaar ruikt hij de hormonen of zo. De kat keek nooit naar me om en nu ben ik nog niet binnen of ze is al bij me. En dan net zo lang drammen tot ik ga zitten zodat ze bij me kan liggen. En dan echt NIET weggaan. Vind dat zo bijzonder. M'n broer heeft nog een kat, maar die doet dat helemaa niet.
    Het blijven bijzondere beesten...
     
  2. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Oh wat lief allemaal die beestjes ;)
    Hier mogen ze niet op bed slapen. Eerst woonden we nog in een flatje en hadden alleen de poes maar en die sliep altijd wel op bed. Nu nog (3 jaar later) wil ze dat alleen het mag niet meer. Toen ze met zijn tweeën waren braken ze de tent af namelijk. De trap op en af rennen s nachts etc. Dus toen was het snel gebeurd. En nu slapen ze in de woonkamer.
    Iedere morgen zitten ze al op je (of mijn vriend) te wachten bij de deur.
    Maar op zich merk ik niet dat ze heel erg veranderd zijn. De kater was altijd al erg aanhankelijk en nu nog. Alleen in het begin van de zwangerschap maakte hij zich voor me uit de voeten, misschien vond hij het eng ofzo.
    Nu ineens wil de poes continue op schoot haha. En dat was dus juist geen schootkatje, meer een klein krengetje ;)
    Ik ga ze straks wel laten wennen aan de geuren van de babykamer maar zonder dat ik daar ben mogen ze er niet komen. Daar wil ik ook goed op letten. Ik hoor wel eens verhalen dat ze anders bovenop de baby gaan liggen. Nou dat weet ik niet want het zijn schijterds dus ik zie ze eerder wegrennen. Maar toch. Als de baby er is hou ik de deur naar boven zoveel mogelijk dicht.
    De box... dat wordt nog wat, ik weet zeker dat ze er steeds in gaan liggen. En alles onder het haar zie ik ook niet zitten... Dat vind ik niet hygienisch. Het is ook slecht voor de babylongen.
    Dus hoe we dat gaan doen moeten we nog maar even zien.

    X Nikkie
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    voglens kraamzorg vinden poezen het maar niets als er straks echt iemand in het bedje ligt

    maar met die kroeldoos hier weet ik dat zo net nog niet
     
  4. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb 1kater en die is al niet meer bij me weg te slaan vanaf het moment dat ik overtijd was. hij loopt nu veel meer te mauwen om aandacht en kan ook echt super ontdeugend zijn. voorheen was het een ongeduldig mannetje die als je hem optilde zo weer weg was. nu kan ik een hele tijd met hem door het huis lopen zonder dat ie weg wil en als ik hem dat neer wil zetten klampt ie zich helemaal vast aan me. ik vind het meestal wel gezellig maar als ik ergens mee bezig ben is het soms wel lastig.
    liefs doris
     

Deel Deze Pagina